Fonduri totale de 807,78 milioane de euro sunt disponibile pentru implementarea proiectelor de infrastructura de transport incluse in Planul Dezvoltare Regionala, din care 699,97 milioane de euro reprezinta finantari nerambursabile, ce vor fi accesate din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), iar diferenta de 107,81 milioane de euro constituie cofinantarile, ce vor fi asigurate de la bugetul de stat. Cele mai multe fonduri vor fi directionate catre implementarea proiectelor din regiunea Nord-Est (139,16 milioane de euro), urmata de cele de Sud (125,09 milioane de euro), Sud-Est (118,1 milioane de euro), Nord-Vest (113,89 milioane de euro), Centru (109,84 milioane de euro), Sud-Vest (95,13 milioane de euro), Vest (93,54 milioane de euro) si in regiunea Bucuresti-Ilfov (13,03 milioane de euro).
"Valoarea eligibila minima a unui proiect de infrastructura inclus in program este de un milion de euro, cea maxima ajungand la 50 milioane de euro, cu exceptia proiectelor care se realizeaza in parteneriat intre mai multe unitati administrative (judete), caz in care valoarea maxima eligibila este de 69,5 milioane de euro. In cazul in care valoarea eligibila a proiectului depaseste indicatorii precizati anterior, solicitantul poate include diferenta in categoria cheltuielilor neeligibile, cu conditia incadrarii valorii totale a proiectului in limita de 74,5 milioane de euro", se arata intr-un comunicat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP).
Prioritatea de investitii 6.1 sustine investitiile in modernizarea retelei de drumuri judetene care asigura conectivitatea, directa sau indirecta, cu reteaua TEN-T, constructia/ modernizarea variantelor ocolitoare cu statut de drum judetean aflate pe traseul drumului judetean respectiv, precum si investitii destinate sigurantei rutiere. "Bugetul total de 807 milioane de euro este impartit in alocari regionale. Pentru regiunea Bucuresti-Ilfov cofinantarea publica este de 20%, fata de 15% pentru celelalte regiuni, dar contributia beneficiarilor ramane, In toate cazurile, de 2%. Proiectele vor putea fi depuse dupa doua luni de la lansare, incepand cu 16 mai, timp de 6 luni, pana la inchiderea apelului - cu mentiunea ca, daca bugetul alocat va fi depasit cu peste 50%, apelul poate fi suspendat mai repede. Majoritatea consiliilor judetene au deja studiile de fezabilitate facute, iar in aceste doua luni pot imbunatati calitatea proiectelor", a declarat Gabriel Friptu, director general al departamentului de fonduri europene din cadrul MDRAP.
Cererile de finantare se pot depune dupa data de 16 mai 2016, la sediul Agentiilor pentru Dezvoltare Regionala (ADR), timp de 6 luni, pana la inchiderea apelului. Documentele se vor depune intr-un singur exemplar, in format tiparit, original, intr-un singur colet sigilat, in care va fi inclus si un CD cu solicitarea de finantare si anexele acesteia, scanate, in format .pdf. "Imediat ce aplicatia electronica MySMIS va fi operationala, MDRAP va publica un anunt pe site-ul programului, va intrerupe depunerea cererilor de finantare si va introduce noul sistem electronic de depunere a cererilor", se mai precizeaza in comunicatul MDRAP.
Pentru a consulta ghidul final pentru Prioritatea 6.1 ce se refera la modernizarea retelei de drumuri judetene, click aici!