RO EN
Coșul este gol

Podul suspendat peste Dunare, proiectat sa aiba o durata de viata de 120 de ani

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scriosteanu a dat publicitatii miercuri mai multe detalii legate de podul suspendat peste Dunare, care va fi inaugurat joi, la ora 11,00 si va fi dat in trafic incepand cu ora 13,00, fiind un obiectiv proiectat sa aiba o durata de viata de 120 de ani.
"Despre noul pod, care nu doar traverseaza fluviul, ci leaga Romania peste Dunare - Maine, 6 iulie, incepand cu ora 13,00, vom da in trafic Podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati - Tulcea, acesta fiind cel mai mare pod suspendat construit vreodata in Romania, al treilea ca dimensiune din Europa si ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra", a scris Irinel Ionel Scriosteanu pe contul sau de Facebook, cu precizarea ca "nu se plateste taxa de trecere a podului in primii 5 ani".
Secretarul de stat a prezentat si un rezumat al volumului de lucrari realizate la podul suspendat peste Dunare, dar si alte informatii legate de acest obiectiv de investitii, cel mai mare din Romania de dupa 1989.
"Lungimea totala a podului este de 1974,3 metri; inaltimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioara a fundatiei; podul are 3 deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brailean si de 364,6 metri pe malul tulcean; tablierul metalic cantareste 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost #madeinRo la Santierul Naval Braila, cu tabla de la Complexul Siderurgic din Galati; pentru intinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedura in premiera pentru Romania: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de cate 544 fire, iar toroanele, in numar de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 km, ceea ce inseamna ca ar putea inconjura Pamantul de 2 ori", mai arata Scriosteanu.
Lungimea totala a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km.
"Drumul principal Braila - Jijila (etapa I) are o lungime de 19 km si este prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete. Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin (etapa 2) are o lungime de 4,3 km si este prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila-Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin", potrivit lui Scriosteanu.
Principalele lucrari prevazute in contractul de realizare a Podului suspendat peste Dunare sunt: 2 viaducte de acces, 1 viaduct peste calea ferata, 23,4 km lucrari rutiere (drumuri), 35 poduri, pasaje si structuri minore, 86 podete, 9 noduri rutiere si sensuri giratorii, 1 Centru de intretinere si coordonare, 1 statie de taxare.
"Podul suspendat peste Dunare este proiectat sa aiba o durata de viata de 120 ani; are un centru de monitorizare si control care va inregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalati pe pod in punctele esentiale; pentru aceasta structura, s-a efectuat cel mai complex si avansat proiect de testare a unui pod din Romania; la acest pod, va functiona un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic si a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protectie care asigura etanseitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat si monitorizat, astfel incat sa se asigure un mediu anticoroziv; pentru a asigura durabilitate si protectie anticoroziva ridicata, tablierul metalic este, de asemenea, dezumidificat in interior, anumite rigidizari longitudinale fiind utilizate drept canale pentru distributia aerului dezumidificat in spatiul intern al tablierului, iar un sistem de senzori va monitoriza asigurarea pastrarii starii de umezeala din caseta sub nivelurile ce provoaca oxidarea. Se va mentine o umiditate relativa sub 40%, pentru a nu exista coroziune si pentru a permite circulatia pe pod in siguranta, in orice anotimp", spune Scriosteanu.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor precizeaza ca, desi podul este prevazut cu trotuare, nu va fi deschis circulatiei pietonale publice, trotuarele urmand sa fie folosite strict pentru mentenanta.
"Valoarea initiala a proiectului este de 1.995.932.260 RON, fara TVA, finantat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd. In prima etapa, traficul rutier va fi deschis pe relatia partiala, cu descarcare in judetul Tulcea pe drumul pana la Macin (etapa I), urmand ulterior ca varianta pana la Jijila (etapa II) sa fie finalizata cat mai repede. La putin timp de la preluarea mandatului de secretar de stat, in data de 24 februarie 2020, am efectuat prima vizita pe acest santier si am coborat 40 metri in pamant, unde se lucra la radierul primului bloc de ancoraj. De atunci, am coordonat si m-am implicat permanent in evolutia lucrarilor si ma bucur ca am facut echipa cu colegii din minister si CNAIR, dar si cu antreprenorul si ceilalti factori implicati, ajungand astfel la punctul in care acest obiectiv major al Romaniei va fi dat in trafic", a completat Scriosteanu. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter