Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, la Timisoara, ca a avut vineri o intalnire de lucru cu partea sarba, la Moravita, pentru a fi rezolvate toate lucrurile ce tin de construirea viitoarei autostrazi Timisoara-Belgrad iar acordul intre cele doua parti sa fie semnat la sfarsitul lunii martie, pentru a intra in etapele urmatoare ale proiectului, citeaza Agerpres.
„Azi a fost o intalnire de lucru romano-sarba la Moravita. Spuneam in urma cu doua saptamani ca mai exista cateva lucruri care trebuie sa fie depasite pentru ca proiectul sa intre pe fagasul normal, sa putem face licitatia pentru executie si sa intre in etapele urmatoare. Au fost depasite, iar in urmatoarele doua saptamani urmeaza sa se finalizeze acordul bilateral dintre Romania si Serbia, astfel incat la vizita mea de la sfarsitul lunii martie - inceputul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, sa pot semna acest acord bilateral cu omologul sarb, iar ultimele semne de intrebare legate de realizarea acestui proiect sa fie inlaturate si sa intram in linie dreapta pentru realizarea lui”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a garantat ca drumul de legatura intre cele doua orase nu va fi unul de tip expres, in partea romana, cu cate o banda pe sens, ci va fi o autostrada.
Sorin Grindeanu a relatat ca la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor de la predecesorul Catalin Drula (USR) a gasit profil de drum expres de la Voiteni la Moravita.
„Trec de problema traseului care trecea prin casele oamenilor. Sa stiti ca profilul era de drum expres, cu o banda pe sens. Asa am gasit lucrurile la minister. Acest tronson Timisoara - Moravita e prins in masterplanul de transporturi aprobat de Comisia Europeana. Asa au avut grija de dezvoltarea proiectelor din Timis unii (Catalin Drula, n.r.). Prima faza a fost schimbarea la profil de drum expres, acum asa functioneaza proiectul. (...) Odata cu semnarea acordului, mai sunt chestiuni putine de stabilit si sunt sigur ca profilul va fi de autostrada”, a detaliat Grindeanu.
Valoarea studiul de fezabilitate trece de 14 milioane de lei si este finantat prin POIM 2014-2020, cu 85% contributie UE si 15% contributie proprie. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.