Executivul a aprobat in sedinta indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor -Frontiera, cu o lungime de 166,216 km, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
El a mentionat ca este un proiect de interes national finantat din Planul National de Redresare si Rezilienta, cu termen limita de realizare anul 2026 si are ca obiective: realizarea a 18 km de linie dubla noua, sistematizarea statiilor, inlocuirea/repararea podurilor, podetelor, pasajelor denivelate, consolidari, aparari, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea calitatii terasamentelor si desfiintarea trecerilor la nivel care nu respecta reglementarile si realizarea pasajelor denivelate.
De asemenea, printre obiective se numara: realizarea de constructii aferente activitatii de intretinere, revizie si reparatii a instalatiilor fixe de tractiune electrica si a liniei de contact constand din doua districte LC + EA + ELF in statiile Ciucea si Oradea, realizarea de cladiri de mentenanta in statiile Cluj-Napoca, Ciucea si Oradea, precum si reabilitarea si modernizarea cladirilor de calatori, districtelor, cladirilor de exploatare etc. si asigurarea facilitatilor calatorilor (inclusiv persoanelor cu mobilitate redusa) si personalului CFR.
Un alt obiectiv mentionat este montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot.
"Obiectivul, impartit in 4 loturi, are o valoare estimata de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fara TVA, pentru proiectare si executie lucrari, la care se adauga o suma de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultantei si situatiilor diverse si neprevazute.", a adaugat Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului Trasporturilor, pentru lotul 1 Cluj - Aghires valoarea estimata este de 1,50 miliarde de lei, fara TVA, pentru lotul 2 Aghires - Poieni - 1,47 miliarde de lei, fara TVA, pentru lotul 3 Poieni - Alesd - 2,16 miliarde de lei, fara TVA, iar pentru lotul 4 Alesd - Frontiera - 2,41 miliarde de lei, fara TVA.
"Proiectarea si executia lucrarilor va dura 3 ani si 6 luni, dupa semnarea contractelor, care acum se afla in licitatie", a mai scris Grindeanu.
El a subliniat ca acest proiect va aduce o serie de beneficii atat la nivel national cat si local: noi locuri de munca, pe perioada implemenarii proiectului economii la nivelul costurilor de intretinere a infrastructurii, economii la cheltuielile de operare a infrastructurii si a trenurilor, economie de timp pentru calatori, economie de timp pentru transportul de marfa, castiguri in eficienta, scaderea nivelului emisiilor de CO2 si cresterea gradului de siguranta si scaderea numarului accidentelor.