Dezvoltarea primei etape a sistemului de transport metropolitan Cluj, Mgistrala 1 de metrou si tren metropolitan, din municipiul Cluj-Napoca si comuna Floresti va necesita un efort investitional evaluat la 10,11 miliarde lei (peste doua miliarde euro), inclusiv TVA, si va dura 128 de luni - adica mai mult de zece ani, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, supusi consultarii publice. Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii "Tren metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bontida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou", judetul Cluj, a fost lansat in consultare publca de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pe 3 decembrie 2021, data-limita pentru primirea de propuneri si observatii fiind stabilita la 14 decembrie a.c.
Conform documentului, din valoarea totala estimata a investitiei, lucrarile de constructii si montaj au fost evaluate la 6,58 miliarde lei (inclusiv TVA). Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca si al UAT Comuna Floresti, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Traseul Magistralei 1 a metroului clujean va avea o lungime de 21,1 km, cu 19 statii si un depou. Cele 19 statii sunt denumite: Tara Motilor, Teilor, Copiilor, Sanatatii, Prieteniei, Natura Verde, Manastur, Sfanta Maria, Florilor, Sportului, Piata Unirii - Universitate, Piata Avram Iancu, Armonia, Piata Marasti, Transilvania, Viitorului, Muncii, Cosmos si Europa Unita.
"Prin prezentul proiect de hotarare a Guvernului, se propune constructia unei linii de metrou usor, cu 19 statii subterane in tehnologie «rail» sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde: 15.200/ 21.600 de pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens) si un depou suprateran", se arata in Nota de Fundamentare a proiectului de act normativ.
Traseul liniei de metrou usor (metro light MTR-L) este urmatorul:
● Sectiunea Vest: Strada Sesul de Sus - Strada Teilor - Liziera padurii (intre Str. Eroilor si Str. Sub cetate) - Str. Abatorului - Cazarma Floresti - viitorul Spital Regional de Urgenta - Str. Razoare, cu statiile: Tara Motilor, Teilor, Copiilor, Sanatatii, Prieteniei;
● Sectiunea Centru: Drumul Sfantul Ioan - Str. Primaverii - Calea Manastur - Calea Motilor - Str. Memorandumului - Piata Unirii - B-dul 21 Decembrie 1989 - Piata Avram Iancu - B-dul 21 Decembrie 1989 - Piata Marasti cu urmatoarele statii: Natura Verde, Manastur, Sfanta Maria, Florilor, Sportului, Piata Unirii, Piata Avram Iancu, Armonia, Piata Marasti;
● Sectiunea Est: • Ramura Muncii: Piata Marasti - Aurel Vlaicu - IRA - Strada Beiusului - Bulevardul Muncii, cu statiile Transilvania, Viitorului, Muncii; • Ramura Sopor: Piata Marasti - Strada Teodor Mihali - Strada Alexandru Vaida Voevod - Sopor, cu statiile Cosmos, Europa Unita si cu Depoul Sopor.
Pentru informatii suplimentare despre proiect, click aici!