Primarul Florin Birta a semnat, luni, 22 mai, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, contractul de finantare pentru centrul intermodal cu facilitate de acces la transport rutier si feroviar, care va fi realizat in zona garii CFR Episcopia Bihor.
Proiectul prevede construirea a doua linii de cale ferata de aproximativ 700 de metri fiecare, acestea urmand sa fie utilizate pentru incarcarea si descarcarea marfurilor ce vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal. Obiectivul mai presupune construirea unei platforme de beton intre cele doua linii de cale ferata, o cladire administrativa de tip container in care sa se desfasoare partea logistica, parcare pentru camioane, imprejmuirea terminalului intermodal, iluminat si racordul la utilitati.
„Proiectul tehnic de executie este finalizat, iar lucrarile sunt in etapa de achizitie publica. Se estimeaza ca acestea vor incepe in luna iunie si trebuie finalizate pana la sfarsitul anului 2023. Acesta este primul centru intermodal din Romania pentru care se semneaza contract de finantare prin POIM”, a precizat primarul Florin Birta.
Obiectivul de investitii „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier si feroviar si in zona garii CFR Episcopia Bihor”, va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare, axa prioritara 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient. Valoarea totala a proiectului este 73.221.168 lei, din care 48.115.819 lei sunt bani nerambursabili.
„Municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de marfuri datorita faptului ca este situat in apropiere de Autostrada Transilvania si de viitorul drum expres Oradea-Arad, iar calea ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor urmeaza sa fie electrificata si modernizata. Centrul intermodal va fi conectat, de asemenea, printr-un drum de legatura cu E60/DN1, iar prin implementarea proiectului va creste potentialul economic al orasului si implicit al zonei la nivelul intregii regiunii Nord-Vest”, mai mentioneaza edilul.
Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de marfuri din Oradea si judetul Bihor si va asigura transferul lor in relatia cu statele din vestul Europei, dar si cu alte zone din Romania. De altfel, transportul de marfuri feroviar este mult mai putin poluant si mai ieftin, fiind incurajat la nivel european in raport cu transportul rutier.