DP World dezvolta doua noi terminale in Portul Constanta. Constructia proiectelor a inceput deja si include realizarea primului terminal de camioane dedicat Roll On/ Roll Off (RORO) din tara si un terminal de marfuri agabaritice. Compania va investi 75 milioane UDS pentru a dezvolta infrastructura necesara celor doua terminale si achizitia facilitatilor asociate. O suma estimata la 45 de milioane de dolari din investitie este obtinuta de companie prin intermediul granturilor europene.
Noul terminal RORO va putea manipula peste 45.000 de unitati de transport (containere, camioane si semiremorci) pe an in prima etapa a investitiei si peste 80.000 in cea de-a doua faza. Terenul de 7,7 hectare pe care se dezvolta va avea o capacitate de 400 de locuri de parcare pentru camioane. Proiectul va facilita angajarea a 30-50 de oameni in mod direct si alte sute de locuri de munca in economia indirecta.
Compania DP World va putea oferi clientilor rute fiabile, rapide si directe. Serviciile prestate vor include incarcarea si descarcarea, controlul documentatiei, parcari separate pentru fluxurile de import si export si scanarea unitatilor de transport.
De asemenea, va exista posibilitatea de a incarca semiremorcile pe vagoane de cale ferata si de a le livra in tari din intreaga Europa. Combinarea transportului maritim cu cel feroviar ofera beneficii majore din perspectiva reducerii emisiilor de carbon pe intregul lant de transport.
O parte importanta a acestei investitii o constituie achizitionarea unui scanner de tip drive-through, de ultima generatie, cu o capacitate de peste 70 de camioane/ora, de altfel singurul de acest fel din tara.
Terminalul de marfuri agabaritice este construit pentru a putea incarca si descarca marfuri supradimensionate, cu volume foarte mari si cu forme neomogene. In terminal vor putea fi depozitate marfuri cu greutati de pana la 22 tone/mp, cu mult peste capacitatea existenta astazi in Portul Constanta. Astfel vor fi deschise noi oportunitati pentru Portul Constanta de a deservi industrii precum extractia de petrol in largul marii sau industria energetica.
"Traim vremuri fara precedent si trebuie sa privim cu interes toate oportunitatile de investitii. Noile terminale se adauga serviciilor din Portul Constanta, aduc diversitate si mai multe beneficii clientilor nostri. Pe langa gama larga de servicii intermodale pe care le oferim in port si cu rutele noastre de navigatie fiabile, DP World va putea oferi servicii integrate, mai multa flexibilitate si va putea crea optiuni de transport mai rapide si mai eficiente pentru toti colaboratorii nostri, nu doar acum, ci pe termen lung", a declarat Cosmin Carstea, CEO al DP World Romania.
Investitia este programata sa fie operationala in prima parte a anului viitor, iar intregul proces de constructie va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2023.