In perioada aprilie - iunie 2012, grupul finlandez Rautaruukki a consemnat o crestere de 12% a comenzilor primite, la finele intervalului de raportare compania avand un portofoliu de 755 milioane de euro, ceea ce asigura o evolutie optima a afacerilor in perioada urmatoare. In trimestrul al doilea al acestui an, compania a inregistrat venituri totale de 740 milioane de euro, in crestere cu 1% fata de nivelul perioadei similare din 2011, in timp ce profitul operational al firmei s-a situat la 8 milioane de euro, respectiv la 1% din vanzarile nete. La o baza de raportare semestriala, Ruukki a anuntat o majorare de 2,5% a incasarilor, pana la 1,44 miliarde euro. Pentru intregul an, conducerea companiei estimeaza o sporire de 5% a afacerilor comparativ cu 2011, in timp ce profitul ar urma sa se mentina la nivelul anului anterior. "Pietele cu economii aflate in curs de dezvoltare au continuat sa constituie motorul dezvoltarii holdingului in cel de-al doilea trimestru din 2012, in timp ce in Europa situatia s-a mentinut dificila, ca urmare a acutizarii crizei datoriilor suverane ale mai multor state din zona euro. In ansamblu, la nivel global, increderea in economie se mentine la un nivel scazut, la care se adauga si ingrijorarile investitorilor referitoare la o eventuala prelungire a recesiunii. Mai mult, am fost nevoiti sa revizuim negativ prognozele de crestere din cadrul principalelor piete ale grupului, respectiv cele din regiunea nordica a continentului", a declarat Sakari Tamminen, presedinte si CEO al Ruukki. Din punct de vedere regional, vanzarile firmei din al doilea trimestru al anului in curs au fost influentate de masurile de redresare propuse pentru sectorul bancar atat in zonele dezvoltate, cat si pe pietele emergente. Astfel, in pofida diminuarii ritmului de crestere a cererii din China, regiunea Asia-Pacific a continuat sa reprezinte principala piata de desfacere pentru Ruukki. In Europa, vanzarile au fost eterogene in functie de fiecare tara unde corporatia este prezenta. Astfel, livrarile din Polonia au contnuat sa creasca si, in pofida pretului scazut al petrolului, incasarile din Federatia Rusa s-au situat pe un trend ascendent. Veniturile din Finlanda s-au situat in intervalul aprilie - iunie a.c., la 194 milioane de euro (-4,9%), livrarile din celelalte tari nordice s-au stabilizat la 245 milioane de euro, in timp ce in regiunea central-estica a Europei vanzarile au sporit cu 4,3%, pana la 96 milioane de euro. Veniturile subsidiarelor din Ucraina si Federatia Rusa s-au situat, in perioada de referinta, la 66 milioane de euro (+15,8%), iar cele din alte state europene au insumat 90 milioane de euro, respectiv un nivel similar celui din aprilie-iunie 2011. Din punct de vedere structural, divizia de profile metalice (Ruukki Metals) a continuat sa fie cea mai profitabila din cadrul grupului, veniturile acesteia sporind cu 0,6%, la 470 milioane de euro. Incasari importante au fost consemnate si in cadrul departamentelor Ruukki Construction (199 milioane de euro) si Ruukki Engineering (72 milioane de euro). Informatii suplimentare, la www.ruukki.com
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.