Blachotrapez, producator polonez de tigla metalica cu o capacitate de fabricatie de 7 milioane mp in Romania, a raportat o crestere de 44% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale acestui an fata de perioada corespunzatoare din 2020. Pentru intregul an in curs, conducerea companiei estimeaza ca va depasi pragul de 100 de milioane de lei la nivelul business-ului local, dupa o crestere fata de nivelul de 76 milioane de lei realizat in 2020. "Pentru Blachotrapez estimam o crestere de 35% fata de anul trecut. Odata cu cresterea pietei s-a dezvoltat si compania noastra - avem mai multi dealeri si parteneri, o acoperire geografica mai mare. Astfel, am crescut si volumul livrat, cu aproximativ 10% pe piata romaneasca si cu 20% la export. Aceste cresteri se datoreaza unei adaptari rapide la conditiile pietei, accelerarii procesului de digitalizare a companiei, in special in zona de marketing si vanzari, si accentului pus pe siguranta echipei si a colaboratorilor nostri Piata mi se pare la nivelul de la sfarsitul anului trecut, cand, dupa o prima perioada de stagnare la inceputul pandemiei, a recuperat in ultimele luni", spune Jaroslaw Turczynski, CEO Blachotrapez Romania.
In acest an, compania implementeaza proiectul de investitii in noua hala de productie si sediul de la Baia Mare, proiect pe doi ani cu o valoare totala de 12,4 milioane de lei, din care jumatate reprezinta ajutor de stat. Noua hala de productie, care va fi data in folosinta in vara anului 2022, va avea un sistem automatizat unic. Potrivit managerului Blachotrapez Romania, finalizarea acestei investitii va genera o crestere semnificativa a cotei de piata a companiei.
De asemenea, in toamna acestui an compania va incepe livrarile noii game Thunder in Romania. "Thunder este un produs varf de gama dezvoltat de echipa de cercetare-dezvoltare a grupului Blachotrapez, ca raspuns la nevoile clientilor pentru un acoperis cu o estetica de exceptie, un design atemporal si beneficiile aduse de durabilitatea pietrei, fiind o combinatie de otel cu acoperire din agregat de roca. Pentru 2022 ne-am propus sa finalizam si proiectul de modernizare prin automatizare in intreaga companie si avem in plan si lansarea de trei noi modele de tigla metalica", a precizat Jaroslaw Turczynski.
Crestere a cererii pentru produse de calitate
Referitor la tendintele de pe piata locala de acoperisuri, reprezentantul Blachotrapez a indicat o crestere a preferintei utilizatorilor pentru produse de calitate superioara, preponderent in nuante inchise de gri si negru.
"Clientii sunt tot mai educati si vor materie prima de cat mai buna calitate, precum si profile mai moderne; garantia este si ea tot mai importanta. De altfel, cele mai cautate produse ale noastre sunt cele de top. Tigla metalica Enigma, pe care o consideram codul de excelenta in materialele pentru acoperisuri, are si avantajul unui montaj deosebit de facil, cu proprietati optime pentru imbinari. Tigla metalica Germania, cu un design modern si deosebit, se mentine si ea in topul cererilor. In ceea ce priveste culoarea, daca anul trecut incepuse trendul cu culori moderne, gri si negru, acum putem vorbi de o cerere majoritara pentru aceasta zona - negru, gri inchis/ deschis; maro se mentine in tendinte, insa rosu se cere tot mai putin", a mai spus Jaroslaw Turczynski.
Scumpiri pe o piata in crestere: disponibilitatea conteaza mai mult decat pretul
Majorarile de preturi din industria materiilor prime au avut ca efect pe piata romaneasca aparitia unor produse de calitate mai slaba - firmele mai mici si cele cu o bonitate mai scazuta s-au confruntat cu problema lipsei de materie prima inaintea sezonului, astfel ca au fost nevoite sa improvizeze si sa accepte ce era disponibil pe piata, explica managerul Blachotrapez. Apartenenta la un grup international renumit in domeniu, dar si masurile timpurii luate de echipa din Romania a Blachotrapez au ferit compania de probleme legate de aprovizionare in aceasta perioada.
"Noi am beneficiat de renumele grupului international Blachotrapez, un grup cu peste 1.000 de persoane pe pietele europene, cu o reputatie nepatata si parteneriate solide, de traditie cu furnizorii de materie prima. Astfel, am putut negocia la nivelul grupului si le-am putut garanta partenerilor dealeri si clientilor nostri ca au tot timpul disponibila intreaga gama de produse si culori. Urmarind industria internationala a materiilor prime, ne-am pregatit din timp pentru ceea ce se prefigura deja de anul trecut ca o potentiala criza de materie prima si ne-am asigurat stocurile. De exemplu, inceputul anului a venit cu socul lipsei de folie pentru acoperis: polietilena este un produs derivat din reziduurile de kerosen, folosit drept combustibil pentru avioane. Or, cum s-a zburat mult mai putin, piata de polietilena a scazut dramatic. Noi am anticipat aceasta situatie si am semnat contractele cu furnizorii din timp, garantand cu reputatia Blachotrapez. Practic, gandindu-ne la aceasta criza a materiilor prime, corelata cu cresterea cererii din partea clientilor finali, putem spune ca in 2021 nu conteaza atat de mult pretul, ci disponibilitatea, stocurile. Estimam ca aceste trenduri se vor pastra si in 2022 - atat cresterea preturilor, cat si a volumului", concluzioneaza Jaroslaw Turczynski.
***
Lider al pietei poloneze a acoperisurilor metalice, Blachotrapez a intrat pe piata romaneasca din 2010 si a dezvoltat doua fabrici - la Baia Mare si, din 2018, la Ploiesti, cu o capacitate de productie anuala de aproape 7 milioane de metri patrati. Blachotrapez este unicul producator din Romania de tigle metalice si accesorii pentru acoperis care foloseste materie prima ThyssenKrupp, iar printre furnizorii sai se numara si fabrica italiana Arvedi.
"Vedetele" gamei de produse sunt tigla metalica marcile Enigma si Germania Simetric, ambele produse originale, dezvoltate de echipa de cercetare a grupului Blachotrapez si care sunt produse in Romania. Un alt model de top este sindrila metalica Janosik, cu un design inovator si caracteristici unice. Din toamna acestui an, Blachotrapez va avea si primele livrari pe piata din Romania ale noului produs Thunder, dezvoltat tot de echipa de cercetare a grupului.
Blachotrapez Romania realizeaza vanzari en gross si en detail pe piata interna, precum si exporturi in Ungaria si Bulgaria. Evolutia companiei s-a situat pe un trend ascendent inca din primii ani, iar in prezent Blachotrapez este unul dintre principalii producatori de sisteme metalice pentru acoperisuri din tara noastra.