Visa a anuntat ca peste 100 de parteneri din Europa s-au alaturat initiativei “Where You Shop Matters” pentru a ajuta proprietarii de companii mici sa isi dezvolte competentele digitale si sa isi desfasoare in continuare activitatea in beneficiul comunitatii din care fac parte.
De cand s-a lansat programul la jumatatea anului trecut, peste doua milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei. Este o etapa importanta in strategia Visa de a sustine opt milioane de intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) din Europa si 50 de milioane la nivel global sa intre in mediul online, sa se adapteze si sa-si asigure viitorul afacerii.
In Europa, pandemia Covid-19 continua sa aiba un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt ingrijorate de viitorul afacerii lor . Din cauza restrictiilor si a perioadelor de carantina, afacerile mici isi muta din ce in ce mai mult operatiunile online si accepta plati digitale. Datele Visa arata ca peste 10 tari din Europa au inregistrat o crestere de 20% a vanzarilor online, iar opt din zece tranzactii sunt in prezent contactless.
„Afacerile mici joaca un rol crucial in comunitatile noastre si multe continua sa functioneze in conditii dificile cauzate de pandemia Covid-19. Suntem mereu inspirati de inovatia si spiritul antreprenorial de care multi proprietari de afaceri mici au dat dovada, adaptand modul in care fac afaceri pentru a-si servi clientii.
Totodata, suntem mandri ca peste doua milioane de afaceri mici au putut beneficia de initiativele partenerilor nostri. Vom continua sa lucram alaturi de clientii si partenerii nostri pentru a sustine redresarea economica ce mentine afacerile mici in centrul comunitatilor noastre”, a declarat Hemlata Narasimhan, SVP, Merchant Sales and Acquiring Europe in cadrul Visa.
De cand si-a stabilit obiectivul de a sprijini in procesul de digitalizare opt milioane de afaceri mici, Visa si-a unit fortele cu banci, guverne, platforme comerciale si parteneri din domeniul tehnologiei pentru a ajuta micile afaceri sa devina digitale. Cateva dintre initiativele Visa in aceasta directie includ:
- O noua tehnologie de acceptare a platilor: „Tap-to-Phone”, noua solutie Visa care transforma dispozitivele mobile in terminale de plata, ajuta mii de companii mici sa accepte plati digitale in Romania, Italia, Polonia, Turcia, Ucraina si Marea. In Romania, solutia Visa este disponibila prin intermediul parteneriatelor cu Alpha Bank, BCR, CEC Bank si Global Payments.
- Parteneriate publice-private: in Republica Ceha, Polonia si Slovacia, Visa colaboreaza cu guvernele pentru a oferi intreprinderilor mici acces gratuit la terminalele de acceptare contactless si la software in primele 12 luni.
- Noi instrumente online: infiintarea unei afaceri online poate fi o sarcina descurajanta. Visa lucreaza cu platforme digitale si piete online, astfel incat magazinele mici sa-si poata crea o prezenta online cu costuri si dificultati minime. Aceste programe au fost lansate in 15 tari din Europa, sprijinind mii de companii locale. Visa si-a extins, de asemenea, platforma digitala globala Abilitati practice de business (Practical Business Skills), care ofera resurse educationale gratuite pentru a ajuta proprietarii de intreprinderi mici si mijlocii sa ia decizii in cunostinta de cauza pentru a-si dezvolta afacerea printr-un proces extins de digitalizare.
- Noi instrumente bancare: Firmele mici apeleaza, de asemenea, la instrumente bancare digitale pentru a-si gestiona finantele intr-un moment critic pentru afacerea lor. In parteneriat cu banci si fintech-uri din Europa, Visa are 30 de noi programe de carduri business care ajuta firmele mici sa-si gestioneze mai bine fluxul de numerar si achizitiile, oferind in acelasi timp acces la instrumente financiare inovatoare.
- Angajament fata de comunitate: Visa si-a extins campania "Where You Shop Matters", incurajand consumatorii sa cumpere de la comercianti locali si sa sprijine afacerile mici din comunitatile lor. Exemple de campanii care si-au propus sa vina in sprijinul magazinelor locale includ "Sustinem Afacerile Mici" (Romania), campanie initiata de Beans & Dots Specialty Coffee Shop si start-up-ul romanesc Ialoc.ro, Champion Green (Irlanda), Smart SME (Turcia), Fiver Fest (Marea Britanie) si Kaufnebenan week (Germania).
Peste 100 de programe au fost lansate in Romania si in alte tari, cu sprijinul partenerilor din industrie, printre care Alpha Bank, Akbank, Axerve, Banca Sella, BeeDigital, CEC Bank, banca Co-Operative, Clickandcollection.com, Fiserv, Fruugo, Glovo, iCard- myPOS, Israel Credit Cards, Jyske, Juni, National Bank of Greece, Tyl by NatWest, Nexi, Orderbird, Oma Savings Bank Plc, Payplug, Piraeus Bank, Shopify, SparNord, Swedbank Viva Wallet, WorldLine, Yell. Aceste initiative au ajutat peste doua milioane de firme mici sa acceseze instrumentele, competentele si resursele necesare pentru a se adapta, a face comert online si a satisface cererea consumatorilor pentru plati digitale.
Start bun, insa drumul e lung
In conditiile in care multe economii din Europa au inceput 2021 cu restrictii suplimentare, Visa solicita implicarea partenerilor pentru a sprijini initiativele adresate intreprinderilor mici, avand scopul de a digitaliza milioane de afaceri mici in aceasta perioada cruciala de redresare.