RO EN
Coșul este gol

VISA: IMM-urile intra cu optimism in 2022 si mizeaza pe plati digitale pentru crestere

Pe masura ce Visa isi urmareste obiectivul de a ajuta 50 milioane de intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) sa aiba acces la plati digitale, cea mai noua editie a studiului „Visa Global Back to Business - Perspective IMM 2022” arata ca 90% dintre IMM-urile intervievate sunt optimiste cu privire la viitorul afacerilor lor - cel mai ridicat nivel de optimism inregistrat de studiile Visa Global Back to Business pana in prezent.
Daca dezinfectarea produselor cumparate de la magazin ar putea fi doar o deprindere temporara, specifica inceputului pandemiei, unele schimbari, precum utilizarea crescuta a platilor digitale, vor persista: 82% dintre IMM-urile intervievate au declarat ca vor accepta plati digitale in 2022, iar aproape jumatate (46%) dintre consumatorii chestionati se asteapta sa foloseasca platile digitale mai des in 2022, doar 4% declarand ca le vor folosi mai putin.
„Platile nu mai inseamna doar finalizarea unei vanzari. Este vorba despre crearea unei experiente simple si sigure, care sa reflecte imaginea companiei pe diferite canale si sa ofere avantaje atat afacerii, cat si clientilor sai”, a declarat Jeni Mundy, Global Head Merchant Sales & Acquiring, Visa. „Capabilitatile digitale pe care intreprinderile mici le-au dezvoltat in timpul pandemiei - de la plati contactless la comert electronic - le-au ajutat sa se adapteze si sa supravietuiasca; totodata, aceste capabilitati le pot ajuta acum sa gaseasca o noua cale de crestere si dezvoltare.”
Conform studiului din acest an, prin care au fost chestionati proprietari de afaceri mici si consumatori din noua piete - Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite si Statele Unite - perspectiva pentru 2022 converge catre optimism si intentia de crestere a gradului de digitalizare:
 
Perspective in 2022 pentru IMM-uri
2022 incepe cu optimism si incredere: 90% dintre IMM-urile intervievate sunt optimiste in ceea ce priveste viitorul lor, iar 54% dintre acestea au vazut ultimul an ca pe o oportunitate si au declarat ca afacerea lor merge bine si in noul an (in crestere fata de 46% in vara anului 20212).
Interes crescut fata de platile digitale si criptomonede: 82% dintre IMM-urile intervievate au declarat ca intentioneaza sa accepte o modalitate de plata digitala in 2022, iar 73% considera ca acceptarea noilor modalitati de plata este fundamentala pentru cresterea afacerii lor. Dintre cei chestionati, 24% au spus ca intentioneaza sa accepte monede digitale precum criptomoneda Bitcoin.
Comertul electronic a sustinut afacerile: 90% dintre intreprinderile mici cu prezenta online intervievate au fost de acord ca supravietuirea lor in perioada pandemiei s-a datorat eforturilor sporite de a vinde online si au raportat ca, in medie, peste jumatate din veniturile lor (52%) din ultimele trei luni au venit de pe canale online.
Numerarul pierde teren: Majoritatea respondentilor IMM-uri se asteapta ca in viitor afacerea lor sa se bazeze exclusiv pe platile digitale. In timp ce 64% dintre respondenti anticipeaza ca vor putea face aceasta schimbare in 10 ani, 41% spun ca acest lucru s-ar putea intampla in urmatorii doi ani - iar 18% opereaza deja fara numerar.
 
Consumatorii dau tonul in 2022
Accelerarea catre un viitor digital: Mai mult de jumatate dintre consumatorii chestionati (52%) au raspuns ca se asteapta sa treaca exclusiv la modalitati de plata fara numerar in urmatorii 10 ani, 25% au spus ca acest lucru se va intampla in urmatorii doi ani, iar 16% folosesc deja doar platile digitale.
Principalele beneficii ale platilor digitale din perspectiva consumatorilor intervievati au fost simplitatea cumparaturilor online (47%), riscul mai mic de furt (38%) si confortul (37%).
Cosurile de cumparaturi abandonate in viata reala: Incapacitatea de a oferi optiunea de plati digitale este adesea cauza pentru care cumparaturile nu sunt finalizate - 41% dintre consumatorii chestionati au spus ca au renuntat la o achizitie dintr-un magazin fizic deoarece platile digitale nu erau acceptate, un comportament mult mai probabil in randul cumparatorilor mai tineri.
Generatiile Z (59%) si Millennials (55%) nu au cumparat ceva pentru ca nu a existat nicio modalitate de a plati fara numerar, intr-o masura semnificativ mai mare decat Generatiile X (38%) si Baby Boomers (19%).
Consumatorii acceseaza piata globala: Pe masura ce intreprinderile mici cauta sa ajunga la mai multi clienti online, 50% intentioneaza sa creasca vanzarile transfrontaliere in 2022. In medie, 68% dintre consumatori au raspuns ca se simt confortabil sa cumpere produse sau servicii de la o afacere dintr-o alta tara.
57% mentioneaza ca protectia impotriva fraudei oferita in mod obisnuit de compania emitenta a cardului lor ii face sa se simta mai confortabil cu comertul transfrontalier.
 
Sprijin pentru digitalizarea a 50 de milioane de intreprinderi mici
De la inceputul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a ajuta numeroase intreprinderi mici sa accepte plati digitale si sa isi creasca accesul la economia digitala. Ca parte a acestui angajament continuu, Visa anunta ca a contribuit la digitalizarea a 24,8 milioane de IMM-uri din intreaga lume, ceea ce reprezinta 50% din obiectivul multianual pe care si l-a stabilit in 2020, de a digitaliza 50 de milioane de IMM-uri.
In Romania, Visa a lansat anul trecut platforma #MarileAfaceriMici, cu informatii despre solutii de digitalizare si oferte speciale, pentru a ajuta IMM-urile sa se adapteze la noua realitate economica, generata de impactul pandemic. In colaborare cu bancile si partenerii sai din Romania, a dezvoltat servicii inovatoare adresate IMM-urilor, care transforma modul in care se fac platile si contribuie la optimizarea afacerilor. Printre acestea, se numara:
Telefonul sau tableta transformate in POS-uri mobile: Aplicatia mobila Tap to Phone transforma telefoanele si tabletele Android in terminale de plata, fara sa fie nevoie de echipamente suplimentare. In acest moment, tehnologia Tap to Phone este oferita in Romania de Alpha Bank, Global Payments in parteneriat cu BCR, CEC Bank, OTP Bank, Visa Wallet si iCard, iar interesul comerciantilor si al afacerilor mici pentru aceasta solutie este in continua crestere datorita costurilor reduse si usurintei in utilizare.
Plata cu cardul direct pe factura online: IMM-urile care emit facturi isi pot incasa acum banii de la clienti cu cardul, accesand butonul de plata adaugat pe factura digitala. Aceasta initiativa, lansata de platforma de facturare online SmartBill impreuna cu Visa, contribuie la simplificarea procesului de plata, la gestionarea eficienta a fluxului de numerar al IMM-urilor si la cresterea ratei de incasare a facturilor.
Transferul banilor in timp real: Solutia de plati in timp real Visa Direct permite numeroase utilizari in diverse domenii de activitate. Un exemplu excelent este comertul online, unde clientii isi pot primi rapid banii inapoi atunci cand returneaza produse sau servicii achizitionate cu cardul online, ceea ce ofera un avantaj concurential important celor care ofera aceasta facilitate.
Certificate digitale calificate pentru semnatura electronica: prin parteneriatul cu Trans Sped, detinatorii de carduri Visa Business si Visa Premium pot beneficia de certificate digitale calificate la costuri extrem de avantajoase. Potrivit legislatiei romanesti si europene, semnatura electronica cu certificat calificat are aceeasi valoare ca si cea olografa, o poate inlocui si este opozabila in justitie.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter