RO EN
Coșul este gol

DocProcess: Pandemia a crescut cu 33% numarul documentelor digitalizate in 2020

DocProcess, lider in automatizarea proceselor de business in Romania, anunta o crestere de 33% a numarului de documente procesate digital in 2020 comparativ cu 2019. Cresterea a fost sustinuta de accelerarea procesului de transformare digitala a companiilor cauzat de pandemia de COVID-19.
„Criza sanitara trimite tranzactiile pe hartie in istorie dar si majoritatea proceselor traditionale de business, care incep sa isi arate limitele. In 2020, un numar semnificativ de companii au inteles ca aveau nevoie de o schimbare si ca fara transformare digitala nu mai pot tine pasul cu noile metode de desfasurare a activitatilor. Avantajele trecerii in etapa digitala, de la viziunea de ansamblu asupra companiei in timp real, la costuri de operare mai mici si eliminarea erorilor, sunt confirmate de cresterea cererii pentru serviciile noastre, inclusiv in randul jucatorilor din industrii noi. In plus, prin digitalizarea ecosistemelor lor, companiile evita riscul de frauda si isi pot extinde afacerea mai sigur, mai rapid si mai durabil”, a declarat Liviu Apolozan, fondatorul DocProcess.
Cererea pentru serviciile de Business Ecosystem Automation (BEA) furnizate de DocProcess a crescut cu 18% in 2020. Companii din sectoare precum servicii medicale, constructii civile, publicitate, leasing si logistica s-au alaturat portofoliului de clienti existenti. Pana la declansarea pandemiei, majoritatea clientilor DocProcess erau companii din retail, bunuri de larg consum, agricultura si industria producatoare. Contextul crizei sanitare a determinat companiile sa renunte la procesele analogice si sa-si automatizeze nu doar procesele interne, ci si cele legate de relatia cu ecosistemul lor de parteneri precum clienti, furnizori, banci.
Companiile au observat, de exemplu, ca lipsa unui sistem digital care sa parcurga etapele unui proces logic si coerent de gestionare a contractelor, precum initiere, semnare, gestiune si arhivare, le ingreuneaza activitatile de zi cu zi. In consecinta, cererea pentru solutiile digitale de gestionare a contractelor a crescut semnificativ. Pe langa procesul de semnare electronica directorii diverselor organizatii si-au dorit sa detina o vizibilitate asupra tuturor contractelor, sa aiba acces la functionalitati de partajare, sa primeasca alerte cu privire la termenele limita, iar dificultatile pentru fiecare contract si solutiile de gestionare ale acestora sa fie evidentiate. In plus, acestia au realizat ca trebuie sa fie constienti de decalajele dintre drepturi si obligatii pentru stabilirea si urmarirea KPI-urilor privind fiecare contract.
Conform studiului „Digital Economic and Society Index” (DESI) publicat de Comisia Europeana in luna iunie 2020, la integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de catre IMM-urile locale a solutiilor digitale, Romania ocupa penultimul loc. Studiul arata ca doar 23% dintre companiile romanesti transmit informatii prin canale electronice, comparativ cu 34% media din UE. Studiul DESI evalueaza performanta digitala la nivel european si urmareste evolutia statelor membre ale UE cu privire la competitivitatea digitala.
Prin implementarea automatizarii proceselor de afaceri, companiile isi pot imbunatati activitatea, in special cu privire la reducerea timpului de procesare a documentelor. Prin eliminarea din utilizare a documentelor tiparite, scad riscurile de eroare si frauda, flexibilitatea in organizarea muncii este optimizata, iar companiile devin mai sustenabile. Numai in perioada 2014-2020, DocProcess si partenerii sai au salvat peste 6.200 de copaci, echivalentul unei paduri de cinci hectare.
Conform estimarilor DocProcess, in contextul pandemiei, mai multe companii au initiat in 2020 fata de anul trecut, proiecte de automatizare interna precum implementarea de Enterprise Resource Planning System (ERP), Customer Relationship Management system (CRM), Robotic Process Automation (RPA). Aceste solutii au permis companiilor sa-si imbunatateasca semnificativ eficienta proceselor interne si a sarcinilor manuale repetitive. Insa, in timp ce procesele interne ale acestora s-au imbunatatit, cele in relatia cu partenerii lor raman deficitare. Astfel, erorile sunt in continuare prezente, vizibilitatea este complet redusa, apar conflicte precum si intarzieri la nivel de procesare.
Cu suita DocProcess de Business Ecosystem Automation, companiile de orice dimensiune si din orice industrie pot trece printr-un proces de transformare digitala, permitandu-le angajatilor sa lucreze de oriunde din lume, fara a fi nevoie sa vina la birou. Acest aspect a avut o importanta fundamentala in contextul curent. Pe langa transformarea digitala a proceselor interne, solutiile de BEA furnizate de DocProcess permit companiilor sa-si automatizeze relatiile cu clientii, furnizorii si partenerii acestora. In anul 2020, pe langa cresterea cu 18% a portofoliului de clienti, cel mai solicitat produs din paleta de solutii digitale DocProcess a fost DxInvoice (facturare electronica).
DocProcess permite companiilor sa-si imbunatateasca propriile procese si sa implice intreaga lor retea de parteneri - clienti, furnizori, banci - pentru a le conecta intr-un flux digital continuu. Indiferent de dimensiunea sau capacitatile tehnice ale organizatiilor, ecosistemul beneficiaza de automatizare fara limite si vizibilitate de ansamblu asupra intregului lant juridic: gestionarea contractelor, achizitii, prin e-order, logistica, prin e-advice si financiar, prin e-invoicing. Solutiile de automatizare DocProcess sunt utilizate de peste 3.500 de companii, de la multinationale precum Carrefour, Cora, Lactalis, Mondelez, Strauss, pana la companii antreprenoriale romanesti, precum E-Boda, Altex si Flanco.
In 2020, DocProcess a accelerat procesul de expansiune internationala, un exemplu in acest sens fiind investitia de 1,5 milioane de euro in activitatile sale de cercetare si dezvoltare in Grenoble si in deschiderea unui birou comercial la Paris, inaugurat in luna aprilie a aceluiasi an.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter