Fondurile nerambursabile, de aproape 350 de milioane de euro, alocate digitalizarii IMM-urilor in PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta) vor contribui la demararea procesului de digitalizare in cazul multor IMM-uri care isi propun transformarea digitala.
De la publicarea primei variante oficiale a Ghidului Solicitantului, in 15 decembrie 2022, programul prin care microintreprinderile si firmele mici si mijlocii din Romania vor putea obtine granturi intre 20.000 si 100.000 de euro pentru digitalizarea activitatii a fost, insa, modificat de 4 ori. La inceputul lunii februarie, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene a anuntat prelungirea perioadei pentru depunerea proiectelor pana la 30 iunie.
„Prelungirea perioadei pentru depunerea proiectelor ajuta, pe de-o parte, companiile sa aiba suficient timp pentru acest demers, insa, pe de alta parte, intarzierile repetate creeaza impresia lipsei fondurilor, intarzie procesul de digitalizare si pot scadea increderea firmelor in astfel de programe.
Intarzierea procesului de digitalizare, in contextul in care firmele din Romania sunt pe ultimul loc in Europa la gradul de digitalizare, poate crea probleme serioase, inclusiv poate determina inchiderea activitatii”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.
Pentru cele mai multe companii, digitalizarea, in loc sa fie principalul obiectiv, este o solutie de avarie, la care apeleaza doar daca este nevoie si, in special, cand nu reusesc sa ocupe posturile libere in organigrama.
Procesul de digitalizare trebuie demarat fara intarziere, spun specialistii DigiSinergy, mai ales ca implica sume modice - intre 1.000 si 4.000 de euro - ce vizeaza, in principal, robotizari / automatizari de managementul documentelor, indiferent ca sunt facturi, procese verbale, chitante, bonuri etc.
Pentru a beneficia de avantajele digitalizarii, IMM-urile trebuie sa aiba in vedere:
- stabilirea unei strategii de digitalizare;
- sa aloce resurse umane dedicate obiectivului de digitalizare;
- colaborarea cu un consultant cu experienta in digitalizare si modificarea proceselor interne;
- sa aiba un partener tehnologic care sa ofere solutiile software intr-un plan personalizat, precum Dynamic Sales.
Dynamic Sales este o aplicatie de tip ERP-CRM ce automatizeaza procesele operationale din companii si contribuie la cresterea vanzarilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activitatilor neproductive. Dynamic Sales automatizeaza procesele, atat pe fluxurile de vanzare si de aprovizionare, cat si pe fluxurile contabile ale companiei. Aplicatia dezvoltata de DigiSinergy este de tip cloud privat si poate fi accesata, in siguranta, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazeaza pe utilizarea unei serii de roboti (aplicatii software care invata automat) care preiau o mare parte din task-urile operationale, reducand timpul de lucru cu 70% - 95%, in multe cazuri, automatizand integral procesele, fara sa necesite interventie umana in 99% din timp.
Dynamic Sales foloseste tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum si algoritmi proprietari, rezultand astfel o solutie ultramoderna de hyperautomation ce poate fi personalizata rapid si la costuri reduse, avand, astfel, un avantaj major fata de alte aplicatii.
In plus, DigiSinergy a inclus si partea de consultanta in pachetul software pentru proiecte mici si poate recomanda consultanti pentru proiecte mari. Astfel, ofera firmelor nu numai solutii software, ci si recomandari despre cum sa reorganizeze procesele de la cele actuale la cele digitale, si asigura si specializarea personalului implicat in aceste proiecte.