Bento - Intellectually Curious. companie antreprenoriala romaneasca, specializata in dezvoltarea si implementarea de solutii software si furnizarea de servicii de infrastructura IT si Cloud, raporteaza o cifra de afaceri de 27,3 milioane de lei, o crestere cu 78% comparativ cu anul 2020, EBITDA de 5,3 milioane de lei, +124% fata de 2020 si un profit net de 4,5 milioane de lei, o apreciere cu 144% comparativ cu anul anterior. Rezultatele pentru 2021 sunt auditate.
„2021 a fost pentru noi un an cu o activitate dinamica la nivelul afacerii, reusind sa avem parte de cresteri pe toate planurile. In plus, in cea de-a doua parte a anului am fost implicati in pregatirea companiei pentru listarea pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti, reusind inchiderea cu succes a plasamentului privat la finalul lunii noiembrie. Rezultatele financiare inregistrate anul trecut incununeaza munca titanica depusa in ultimii zece ani in optimizarea unor procese din cadrul activitatii noastre si investitiile constante realizate in dezvoltarea produselor software proprii, dar si a calitatii serviciilor de Infrastructura IT si Cloud livrate si a parteneriatelor strategice incheiate, precum cele cu Microsoft, HPE sau CISCO. Astfel, am reusit sa avem parte de o crestere atat a portofoliului de clienti, cat si a veniturilor. Pentru anul acesta ne propunem sa continuam investitiile in dezvoltarea produselor proprii, BENTO Field Service Management si BENTO Mobile Device Management si sa demaram planurile de extindere la nivel international, si in tari din regiunea apropiata, precum Ungaria, Serbia sau Bulgaria,” a declarat Radu Scarlat, Presedinte al Consiliului de Administratie BENTO.
In ceea ce priveste impartirea cifrei de afaceri pe linii de business, 65% din cifra de afaceri totala a fost generata de divizia IT, Infrastructura si Cloud, in timp ce restul de 35% reprezinta contributia adusa de divizia Dezvoltare Software. In cadrul diviziei dezvoltare software sunt cuprinse activitatile de dezvoltare, implementare si mentenanta software, precum si serviciile aferente managementului si derularii proiectelor. In 2021, prima categorie de activitati a contribuit cu 68,4% la cifra de afaceri generata de aceasta divizie.
In cadrul celor doua linii de business, BENTO are un portofoliu de clienti diversificat, format din companii multinationale din Romania, SUA si Elvetia si care a continuat sa se extinda in 2021. Majoritatea veniturilor obtinute in 2021 provin de la companii active in energie si utilitati, 65%, in timp ce restul de 35% reprezinta venituri provenite din partea companiilor ce activeaza in telecomunicatii, FMCG, sanatate, media, agricultura, IT, servicii, distributie FMGC, industrie alimentara si transporturi.
„Din totalul veniturilor generate in 2021, aproximativ 32% din venituri au fost recurente. Suntem incantati sa observam o crestere constanta a valorii absolute a veniturilor recurente, adica acele venituri asociate serviciilor de suport si actualizari pentru aplicatiile existente ale clientilor. Veniturile recurente au o pondere substantiala in rezultatele ambelor divizii ale companiei, acestea reprezentand factorul de stabilitate pentru activitatea BENTO, fiind un indicator al maturitatii serviciilor pe care le livram,” a declarat Vlad Bodea, membru al Consiliului de Administratie si co-fondator BENTO.
Pentru 2022, conform bugetului de venituri si cheltuieli care va fi suprapus aprobarii in Adunarea Generala a Actionarilor din data de 21 aprilie, BENTO estimeaza venituri totale de 28,4 milioane de lei, EBITDA de 5,8 milioane de lei si un profit net de 5 milioane de lei. Compania isi propune ca anul acesta sa continue investitiile in dezvoltarea produselor proprii, BENTO Field Service Management (FSM) si BENTO Mobile Device Management (MDM). BENTO FSM reprezinta o suita de aplicatii dedicate companiilor care livreaza servicii prin intermediul echipelor distribuite in teren, in timp ce BENTO MDM este un sistem dedicat companiilor care administreaza o flota substantiala de dispozitive mobile, precum tablete, smartphones, POS, etc. Conform estimarilor companiei, potentialul pentru BENTO FSM este unul ridicat, totalul pietei imediate pentru acest produs este de aproximativ 125 milioane de euro.
In martie 2022, BENTO a anuntat semnarea unui parteneriat semnificativ privind implementarea BENTO FSM in cadrul Clarke Energy Romania prin intermediul caruia activitatile inginerilor de service din cadrul Clarke Energy Romania vor fi automatizate, implementarea unui astfel de sistem fiind primul pas spre eficientizarea acestor operatiuni.