Ca parte a programului sau de investitii, KPMG intentioneaza sa cheltuiasca peste 1,5 miliarde de dolari in urmatorii trei ani pentru a se concentra pe agenda ESG (Environmental, Social and Governance). Strategia ESG este conceputa pentru a sprijini clientii firmelor KPMG sa faca o diferenta pozitiva. Important este faptul ca aceasta strategie este sustinuta inclusiv de recunoasterea de catre KPMG a responsabilitatii sale de a-si imbunatati impactul asupra lumii si de angajamentele ESG prezentate in KPMG: Our Impact Plan.
Investitia colectiva se va concentra pe formarea si extinderea fortei de munca globale a KPMG, valorificarea datelor, accelerarea dezvoltarii de noi tehnologii si stimularea actiunii prin parteneriate, aliante si sustinere. Cheia transformarii va fi incorporarea ESG in organizatie si in dezvoltarea solutiilor propuse clientilor pentru a determina schimbari masurabile.
Noua strategie globala ESG se concentreaza pe cinci domenii prioritare:
1. Solutii
Cinci noi hub-uri dedicate urmeaza sa fie infiintate pentru a oferi expertiza si solutii de talie mondiala pe probleme cheie ESG. Acestea se vor concentra pe:
- Decarbonare la nivel global, ajutand marile companii multinationale sa isi indeplineasca obiectivul privind angajamentul net-zero si sa isi planifice procesul de decarbonare;
- Consultanta ESG la nivel global, sustinut de echipele de consultanta din firme membre KPMG, oferind expertiza ESG de anvergura, incluzand leadership asupra problemelor si solutiilor care privesc societatea;
- Trei huburi regionale ESG ale KPMG vor fi de asemenea infiintate in Europa, Asia Pacific si America, pentru a oferi clientilor KPMG acces facil la cunostinte si expertiza de nivel mondial cu privire la continutul agendei ESG;
- KPMG va investi in solutiile si tehnologiile sale climatice si ESG de varf, incluzand Climate IQ, un instrument digital care ajuta clientii sa identifice oportunitatile si riscurile generate de schimbarile climatice. Pentru a completa investitiile tehnologice, organizatia globala isi va extinde, de asemenea, forta de munca, atat pentru consultanta ESG, cat si pentru a oferi servicii de revizuire si auditare a informatiilor de tip ESG (Environmental, Social and Governance). In plus, KPMG isi va dezvolta tehnologia proprie de lucru in angajamente de audit pentru a permite furnizarea de servicii similare in aria ESG la calitate si rigoare similare celor aplicate activitatii de audit financiar.
2. Pregatire profesionala
Formarea ESG va fi oferita tuturor celor 227.000 de persoane angajate ale organizatiei KPMG pentru ca fiecare sa poata deveni un vector al schimbarii pozitive. Ca parte a acestei formari, KPMG lucreaza cu doua institutii academice la nivel mondial, Universitatea din Cambridge Judge Business School si NYU Stern Executive Education:
- Parteneriatul cu Universitatea din Cambridge Judge Business School va permite educarea abilitatilor ESG, inclusiv dezvoltarea unui cadru si a solutiilor de invatare care sa fie aplicate in intreaga organizatie globala KPMG, condusa de scoala de business si de alti experti asociati, incepand cu sute de lideri in afaceri si cu ambitia de a ajunge la toti angajatii KPMG la nivel global;
- Colaborarea cu NYU Stern Executive Education va genera co-realizarea unui program de sustenabilitate pentru KPMG sub forma educatiei executive.
3. Sprijinirea tarilor in curs de dezvoltare
KPMG va lansa KPMG Emerging Markets Accelerators pentru dezvoltarea natiunilor din Mediterana de Est, Africa, Asia-Pacific si America Latina. Scopul acestor acceleratoare pentru pietele emergente este de a se asigura ca zonele lumii lipsite de expertiza si resurse vor avea un consilier de incredere care sa le sprijine dezvoltarea economica si sociala in conformitate cu obiectivele ONU de dezvoltare durabila.
4. Colaborari si aliante
KPMG recunoaste ca problemele lumii nu vor fi rezolvate de o singura organizatie, motiv pentru care organizatia globala se bazeaza pe colaborarea cu organizatii externe, inclusiv UNESCO, Enactus si Global Reporting Initiative.
Prin intermediul aliantelor cu Google Cloud, Microsoft si ServiceNow, KPMG co-realizeaza noi instrumente si solutii care vor oferi informatii critice bazate pe date pe care clientii le pot folosi pentru a-si proiecta prioritatile ESG si a implementa schimbari vitale pentru a-si indeplini angajamentele.
5. Ascultare si actiune
Pentru a sprijini pilonul de actiune al strategiei sale globale ESG, KPMG lanseaza, de asemenea, o noua campanie numita „Voci pentru un viitor sustenabil”, oferind o platforma pentru a amplifica punctele de vedere ale ganditorilor consacrati si noi, dand voce problemelor critice - de la schimbarile climatice la egalitatea de gen si rasa. Programul va genera informatii utile pentru a accelera tranzitia catre un viitor mai sustenabil.
Bill Thomas, Presedinte si CEO global al KPMG, a declarat: “Modul in care cresti conteaza, iar ceea ce a functionat pentru noi si alte companii in trecut nu va mai functiona in viitor. Lumea se confrunta cu crize pe mai multe fronturi, motiv pentru care punem agenda de mediu, sociala si de guvernanta in centrul a tot ceea ce facem. ESG va fi filigranul care ruleaza prin organizatia noastra globala; de la formarea oamenilor nostri pentru a deveni vectori ai schimbarilor pozitive, la serviciile oferite clientilor nostri si la parteneriatele noastre cu partile interesate critice. KPMG are o anvergura globala, expertiza, tehnologie si relatii care ne ofera capacitatea si responsabilitatea de a ne folosi pozitia pentru a oferi solutii si servicii menite sa sprijine depasirea provocarilor cu care se confrunta planeta si societatea noastra.”
Richard Threlfall, Global Head al ESG si KPMG IMPACT, a evaluat programul astfel: “Ne revine tuturor - intreprinderi si indivizi - sarcina de a ne juca rolul in abordarea provocarilor care ameninta viitorul planetei noastre si calitatea vietii oamenilor din intreaga lume. Strategia globala ESG va ajuta echipa noastra sa faca diferenta, precum si sa mobilizeze date si tehnologie in sprijinul atingerii acestor obiective. Dar, de asemenea, recunoastem ca schimbarile pe care societatea le solicita vor fi realizate cel mai eficient printr-o colaborare deschisa bazata pe incredere si vom continua sa cautam oportunitati de parteneriat cu alte organizatii care impartasesc obiectivul nostru de a crea un viitor mai bun pentru toata lumea, oriunde.”
Strategia globala ESG (Environmental, Social and Governance) a KPMG vine la mai putin de un an dupa ce compania a lansat KPMG: Our Impact Plan, care stabileste angajamentele organizatiei globale pe teme ESG, cu scopul final de a avea un impact pozitiv inca si mai mare asupra lumii. KPMG a fost prima organizatie de servicii profesionale care a raportat in mod transparent in baza World Economic Forum’s Sustainable Metrics. Planul stabileste o serie de obiective bazate pe stiinta, inclusiv angajamentul de a deveni o organizatie cu impact net-zero in ceea ce priveste emisiile de carbon pana in 2030. Executarea si accelerarea KPMG: Our Impact Plan este o prioritate cheie pentru organizatia globala, deoarece isi indeplineste angajamentele de a aborda probleme cruciale - de la criza climatica la mobilitatea sociala si implicarea in comunitati.
Jane Lawrie, KPMG’s Global Head pentru afaceri corporative, a comentat: “Stim ca profesia noastra si KPMG au o oportunitate importanta si presanta de a accelera schimbarea necesara pentru un viitor durabil; acea schimbare incepe cu noi. KPMG: Our Impact Plan, lansat in ianuarie, prezinta modul in care intentionam sa ne schimbam actiunile si se angajeaza sa raportam progresele noastre, astfel incat sa putem fi responsabilizati. Agenda ESG este la fel de importanta pentru oamenii nostri ca si pentru clienti; aceste schimbari semnificative prezentate astazi consolideaza in continuare obiectivul KPMG de a inspira incredere si de a determina schimbarea actionand ca o Stea a nordului pentru modul in care dezvoltam organizatia.”
Ramona Jurubita (foto), Country Managing Partner, KPMG in Romania, afirma: “KPMG: Our Impact Plan a fost generat de nevoia KPMG de a raspunde exigentelor ESG din partea stakeholderilor relevanti. Trebuie spus ca este realizat in baza celor mai recente si universal recunoscute cerinte ESG, este potentat de o agenda ecologica si o platforma de sprijinire post-pandemica a comunitatilor, prin rezilienta si eficienta economica. Poate ca partea cea mai seducatoare a planului este aceea de a furniza retelei UNESCO resurse pentru diseminarea si dezvoltarea educatiei continue la nivel global. Romania isi schimba mentalitatile, politicile si isi reeduca profesionistii: pentru toate aceste obiective, Planul de impact KPMG aduce o contributie semnificativa.
ABC-ul ESG e foarte simplu si, in acelasi timp, greu de insusit: strategiile ESG trebuie privite ca parti ale unei sinergii care produce democratii functionale, medii economice solide si culturi tot mai deschise catre toleranta, empatie si responsabilitate. La ora actuala sunt inca state care sunt la stadiul de alfabetizare- un termen dur, dar elocvent - in ceea ce priveste introducerea dimensiunii ESG in sectoarele cheie ale economiei intr-un mod sustenabil. Programul nostru multianual lansat sub umbrela KPMG IMPACT a fost dezvoltat tocmai pentru a oferi o reteta universala atat celor deja familiarizati cu domeniul ESG si, in egala masura, celor care sunt la inceput de drum in intelegerea conceptelor ESG. Un program multianual pentru accelerarea solutiilor aferente problemelor ESG va coerentiza si recupera diferentele dintre campionii si novicii in prioritizarea problemelor de mediu, sociale si de guvernanta si ne va obliga sa gandim impreuna, mai eficient si mai rapid cu privire la dinamica acestor registre, modelate inclusiv de evolutia pandemiei”.
Solutiile profesionale oferite sub umbrela KPMG IMPACT au capacitatea de a incuraja companiile din Romania sa mearga in directia corecta in ceea ce priveste reducerea riscurilor climatice, un domeniu in care tara noastra nu a avut niciodata o „cultura”, nici reflexe economice dezvoltate in conformitate cu aceasta. Este sansa Romaniei de a pune in aplicare paradigma oraselor „inteligente”, care folosesc noile tehnologii in decarbonarea economiilor. Putini inteleg ca o economie „verde” implica o platforma pentru investitii, noi locuri de munca, implementarea sistemelor de transport „inteligente” si, in special, parteneriate intre mediul privat si cel de stat pentru a sprijini noile sisteme energetice. In ceea ce priveste resursele umane, Romania va gasi in KPMG IMPACT un punct de sprijin pentru depasirea polarizarilor si a disparitatilor in ocuparea fortei de munca, fundamentand un nou model de cetatenie corporativa”, a conchis Ramona Jurubita, Country Managing Partner, KPMG in Romania.