In cel de al treizecilea an, campania prin intermediul careia companiile pot directiona pana la 20% din impozitul pe venit/profit catre cauza HOSPICE, este lansata de Amalia Enache. Aceasta devine ambasador HOSPICE
In unsprezece judete din tara nu exista niciun furnizor specializat de ingrijiri paliative. Este o realitate pe care mii de pacienti din Romania trebuie sa o accepte. Imaginea generala deficitara se completeaza cu lipsa paturilor destinate ingrijirii paliative: 17 judete nu au astfel de paturi. Tododata, exista doar noua servicii de ingrijire paliativa la domiciliu la nivelul intregii tari, toate sustinute doar de ONG-uri, iar cinci servicii apartin Fundatiei HOSPICE Casa Sperantei.
Subfinantare, lipsuri, ignorare. Si, totusi, exista SPERANTA
Pentru un sfert din pacientii ingrijiti la domiciliu, Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) deconteaza doar 38% din costul real al serviciilor medicale, aceasta cifra, in ciuda cresterilor constante, a ramas neschimbata din 2010. In privinta pacientilor ingijiti in unitatile cu paturi, CAS deconteaza pentru un sfert din pacientii internati sub 31% din costul real al serviciilor medicale. Ca si in cazul serviciilor de ingrijire la domiciliu, aceste costuri au ramas aceleasi din 2010.
Pacientii cu boli oncologice din Romania se confrunta si cu implacabilul “nu se mai poate face nimic”, dar sunt 30 de ani de cand HOSPICE Casa Sperantei demonstreaza zi de zi, prin servicii si prin intermediul oamenilor care ofera cu profesionalism aceste servicii, ca se mai pot face lucruri. In cei 30 de ani, peste 45.000 de pacienti si peste 100.000 de apartinatori au fost martori ai schimbarilor pe care ingrijirea paliativa poate sa le aiba atunci cand viata este zdruncinata din temelii de un diagnostic care atenteaza la fizic, la psihic, care aduce in continuare stigmatizare.
IMPREUNA pentru Speranta, formula castigatoare pentru clipe pretuite. Campania 20%, sansa ca pacientii nostri sa beneficieze in continuare, gratuit si neconditionat, de servicii de ingrijire paliativa
In cei 30 de ani de existenta, Fundatia HOSPICE a avut alaturi numerosi sponsori, donatori individuali, parteneri, voluntari care au aratat, prin gestul lor, ca speranta devine palpabila, ca alinarea poate fi adusa atunci cand oameni de bine se aduna cu scopul de a arata pretuire pentru destinele incercate.
Aceasta cifra, mare si rotunda, inseamna o istorie, inseamna victorii inregistrate intr-un sistem care, am vazut, nu e de partea pacientilor cu boli incurabile. Inseamna rezistenta, iar rezistenta a fost atinsa cu ajutorul oamenilor care au gasit mereu puterea de a ajuta, fie ca vorbim de cei care au ajutat din putinul pe care l-au avut, fie ca vorbim despre sponsori, despre antreprenori care au inteles ca faptele bune in numele sperantei au un impact atat de mare incat nu au putut sta deoparte. Sunt 30 de ani in care s-au adunat mii de povesti, mii de maini intinse. Sunt ani in care, prin perseverenta, din dorinta de a arata ca se pot face lucruri pentru cei cu boli cronice, noi am schimbat legi, am schimbat mentalitati. Vestea buna este ca nu ne oprim aici, iar invitatia pe care o lansez astazi este ca cei care au resurse, sa ne ajute sa oferim DEMNITATE. ALINARE. SPERANTA, spune Mirela Nemtanu, director executiv HOSPICE Casa Sperantei.
Companiile pot veni in sprijinul pacientilor cu boli incurabile ingrijiti de fundatia HOSPICE Casa Sperantei prin facilitatea fiscala care le permite sa directioneze pana la 20% din impozitul pe profit sau pe venit datorat statului, pana la 31 decembrie. Fondurile stranse astfel asigura continuitate ingrijirii paliative gratuite de care tot mai multi pacienti din Romania au nevoie.
Amalia Enache, noul ambasador HOSPICE Casa Sperantei, lanseaza campania de 20%
Campania de 20% de anul acesta vine si cu o veste buna: Amalia Enache, prezentator stiri PRO TV, devine ambasador HOSPICE Casa Sperantei. “Am fost alaturi de HOSPICE de fiecare data cand timpul mi-a permis. Sufleteste, am fost mereu si dintotdeauna. Nu ai cum sa nu rezonezi cu aceasta cauza, inevitabil fiecare dintre noi am avut la un moment dat pe cineva cunoscut care a fost diagnostigat cu boala aceasta careia inca ne vine greu sa ii pronuntam numele. In calitate de ambasador HOSPICE, imi iau sarcina ca mesajele si necesitatile organizatiei, care de fapt sunt ale pacientilor, sa ajunga mai usor acolo unde trebuie. Sa le transmit, sa atrag atentia asupra lor. Voi fi alaturi de cei care ofera SPERANTA si sper din suflet sa devin un vector important in destinele schimbate in bine”, mentioneaza Amalia Enache.