Autoritatile si institutiile publice care doresc participarea in cadrul Programului privind cresterea eficientei energetice si gestionarea inteligenta a energiei in cladiri publice vor putea accesa aplicatia informatica pusa la dispozitie de AFM, pentru crearea conturilor de utilizatori si descarcarea modelului cererii de finantare in vederea completarii acesteia.
Din data de 20 septembrie 2021, ora 1000, demareaza sesiunea de depunere a cererilor de finantare si incarcarea documentelor aferente, care se vor realiza prin intermediul conturilor de utilizatori create.
Programul se adreseaza unitatilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comuna, oras, municipiu, judet, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti si institutiilor publice din subordinea/in coordonarea autoritatilor deliberative ale administratiei publice locale.
Acestea pot beneficia de fonduri pentru modernizarea si cresterea eficientei energetice a cladirilor publice, contribuind in acelasi timp la imbunatatirea calitatii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, precum si la reducerea consumului anual de energie primara si promovarea utilizarii surselor regenerabile de energie.
Suma alocata sesiunii de finantare este de 1,40 miliarde lei, iar finantarea se acorda in procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investitie si in limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanti.
In cadrul unei sesiuni de finantare, suma maxima care poate fi acordata unui solicitant, prin una sau mai multe cereri de finantare, este:
3.000.000 lei pentru comune cu o populatie de pana la 5.000 de locuitori inclusiv;
6.000.000 lei pentru comune cu o populatie de peste 5.001 locuitori;
8.000.000 lei pentru orase;
14.000.000 lei pentru consilii judetene;
14.000.000 lei pentru municipiul de rang 0;
14.000.000 lei pentru municipii de rang I;
10.000.000 lei pentru municipii de rang II;
12.000.000 lei pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti.