RO EN
Coșul este gol

UNTRR solicita ridicarea restrictiilor de transport pentru soferii profesionisti

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania - UNTRR solicita Presedintelui Romaniei, domnul Klaus Iohannis, Prim-Ministrului Romaniei, domnul Ludovic Orban, Ministrului Afacerilor Interne, domnul Marcel Vela, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Afacerilor Externe, Domnul Bogdan Aurescu, interventia urgenta, pe cale diplomatica, pe langa autoritatile din Germania, Austria, Ungaria si alte state membre UE, pentru a permite soferilor profesionisti romani sa circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, pentru a-si prelua camioanele si pentru a opera transporturi rutiere conform contractelor in curs cu partenerii externi.
Firmele de transport rutier din Romania au aproape 60.000 de camioane care lucreaza in Europa de Vest si contribuie, in principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfa. O parte din aceste camioane romanesti lucreaza in continuare pentru industria alimentara, farmaceutica, chimica (dezinfectanti, echipamente de protectie etc.), prelucratoare, si detin cea mai mare pondere in exportul de servicii al Romaniei.
Oricum accesul la piata de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel ca solicitam masuri urgente care sa permite accesul soferilor la autovehiculele de transport marfa operate.
Germania, Austria, Ungaria, dar si alte state membre UE au impus restrictii de calatorie soferilor profesionisti romani, iar acestea contravin principiului liberei circulatii a lucratorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale.
Conform Comisiei Europene (CE), statele membre trebuie sa ia masuri pentru a asigura libera circulatie in UE a tuturor lucratorilor implicati in transportul international, din toate modurile de transport, precum conducatorii auto, navigatorii, pilotii, echipajele, inspectorii de vagoane, lucratorii de intretinere.
CE arata ca ar trebui sa se renunte la norme precum restrictiile de calatorie si carantina obligatorie a lucratorilor din sectorul transporturilor care nu prezinta simptome, iar lucratorii nu ar trebui sa fie impiedicati sa treaca o frontiera interna pentru a-si indeplini functiile in domeniul transporturilor: certificatele de competenta profesionala recunoscute la nivel international ar trebui sa fie considerate suficiente pentru a demonstra ca un lucrator este activ in domeniul transportului international.
In pofida liniilor directoare ale CE, reprezentantii vamilor germane si austriece sunt detasati la trecerea de frontiera a Romaniei cu Ungaria (Nadlac I) si refuza accesul soferilor romani care calatoresc cu masina in Ungaria, in Austria sau Germania pentru a-si prelua camioanele.
Mai multe companii romanesti de transport rutier au semnalat UNTRR ca soferii lor profesionisti nu au avut voie sa paraseasca Romania si sa calatoreasca in Germania/ Austria cu masinile pentru a-si prelua camioanele si a opera transporturi rutiere in aceste state membre, conform contractelor incheiate de companiile romanesti, desi soferii au prezentat reprezentantului vamal austriac/ german toate documentele necesare: permisul de conducere, certificatul de pregatire periodica a conducatorilor auto, cardul tahograf, certificatul pentru lucratorii din sectorul transporturilor internationale conform UE – culoare verzi (anexa 3 CE), scrisoare de la angajator in limbiile romana, maghiara, germana, in care se preciza motivul deplasarii, documente suplimentare necesare pentru tranzitul prin Ungaria si Austria, contractul cu partenerul german si contractul de munca al soferului in limba romana si germana.
Asa cum Germania a intervenit pe cale diplomatica si a solicitat lucratori romani pentru a fi angajati in agricultura, UNTRR solicita autoritatilor romane sa depuna toate demersurile diplomatice pe langa autoritatile din Germania, Austria, Ungaria si alte state membre, pentru a permite soferilor profesionisti romani sa-si ridice camioanele si sa opereze transporturi rutiere conform contractelor in curs.
In lipsa unei interventii urgente din partea autoritatilor, Romania va pierde 5,95 miliarde de euro, cat reprezinta exportul de servicii pentru ramura de transport rutier, cu efecte majorare asupra deficitului de cont curent, cursului de schimb si inflatiei.
UNTRR solicita interventia urgenta a autoritatilor romane si a Comisiei Europene, pentru a stopa aceste restrictii abuzive de calatorie pentru soferii profesionisti romani, indemnand Germania, Austria, Ungaria, dar si alte state membre, sa respecte liniile directoare ale CE si sa asigure libera circulatie in UE a lucratorilor romani implicati in transportul international, pentru a evita blocajele economice in contextul dificil al focarului Covid-19 in UE.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter