Potrivit Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton, numeroasele avantaje oferite la raft de catre magazinele de tip DIY ii conving pe romani sa aleaga aceasta metoda de achizitie in detrimentul showroom-urilor sau magazinelor traditionale de materiale de constructii si amenajari.
Astfel, potrivit companiei, 80% din valoarea vanzarilor din retail a Symmetrica este atribuita magazinelor de bricolaj, iar restul de 20% provine din alte magazine traditionale, precum depozite locale de materiale de constructii. De asemenea, din vanzarile totale ale companiei, aproximativ o zecime se realizeaza prin intermediul magazinelor de bricolaj, iar planurile companiei vizeaza consolidarea relatiilor actuale cu partenerii DIY, precum si o marire a portofoliului de produse prezente in aceste magazine.
„De regula, catre magazinele de bricolaj se indreapta cu precadere clientii care si-au propus sa achizitioneze o gama larga de materiale de constructii sau cei care isi doresc sa beneficieze de facilitatea transportului chiar si in cazul unor comenzi mici. Bineinteles, un alt factor determinant pentru acest comportament de achizitie il reprezinta existenta promotiilor si reducerilor, constante in magazinele de tip DIY” , a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.