Peste 44% dintre romani aloca in medie pentru cumpararea unui bec intre 10 si 20 de lei, insa doar 18% dintre cei chestionati iau in calcul un buget de peste 30 de lei. Aproape jumatate dintre romani declara ca recicleaza becurile arse si le duc la centre specializate de colectare a deseurilor. In plus, 55% cumpara becuri cu tehnologie LED. Lustrele din casa se afla in topul preferintelor pentru corpurile de iluminat, urmate de plafoniere si aplice. Acestea sunt doar cateva din concluziile unei cercetari realizate de specialistii firmei ELBI Electric & Lighting.
Peste 55% dintre romani cumpara becuri cu tehnologie LED, 17% prefera becurile CFL (economice), iar 16% aleg becurile incandescente, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania ELBI Electric & Lighting.
Din sondaj mai reiese ca romanii isi aleg becurile in functie de puterea sursei de iluminat, durata de viata, pret, flux luminos (lumeni), marca, temperatura de culoare si index de redare a culorii (CRI).
Peste 44% dintre romani aloca in medie pentru cumpararea unui bec intre 10 si 20 de lei, 10% nu sunt dispusi sa dea mai mult de 10 lei, 27% cheltuie intre 20 si 30 de lei, si doar 18% sunt dispusi sa aloce mai mult de 30 de lei pentru achizitionarea unei surse luminoase.
Cand vine vorba de reciclarea becurilor arse, aproape jumatate dintre ei spun ca duc sursele de iluminat la un centru special de colectare a deseurilor electrice.
Dupa importanta pe care o ofera romanii corpurilor de iluminat, lustrele sunt pe primul loc in topul preferintelor cu 19%, urmate de plafoniere si aplice cu cate 16 procente fiecare, veioze (14%), pendule si lampadare (12% fiecare) si spoturi (11%).
Peste 40% dintre respondenti spun ca aleg sa cumpere personal becurile, in timp ce 20% dintre ei prefera sa lase achizitia surselor de iluminat in grija partenerului de cuplu. Aproape 34% dintre romani cumpara sursele de iluminat impreuna cu sotia/sotul, iar pentru 3% dintre ei achizitia surselor este facuta de catre parinti. Se observa o diferenta intre femei si barbati atunci cand sunt intrebati cine se ocupa de achizitionarea surselor de iluminat. Pentru 37% dintre femeile intervievate, cumpararea becurilor este o activitate de cuplu, pe cand 70% dintre barbati au raspuns ca aleg singuri sursele de iluminat necesare casei.
Potrivit studiului, peste 65% dintre romani isi cumpara sursele de iluminat din magazine de specialitate, doar 17% din hypermarketuri, urmate de supermarketuri (10%), magazine mixte (4%), magazine online (3%) si aproape 1% din piata sau de la distribuitori.
Peste 70% dintre respondenti spun ca inlocuiesc un bec intr-un interval de un an, 23% schimba sursele de iluminat la 1-3 ani, iar 6% le schimba dupa 3 sau mai multi ani.
”Exista in piata o crestere a cererii de produse eco-friendly care sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie electrica. De exemplu, LED-urile consuma cu pana la 80% mai putin curent electric fata de becurile incandescente. Nu doar companiile sunt interesate sa economiseasca energie, ci si oamenii care au inceput sa se documenteze din ce in ce mai mult in acest domeniu. Anul trecut, ELBI a inregistrat o crestere a vanzarilor din surse de iluminat de tip LED si a corpurilor tehnice de iluminat cu tehnologie LED integrata, care au depasit vanzarile celor conventionale. Aceasta crestere se datoreaza faptului ca am reusit sa oferim un pret foarte bun, comparabil cu cel al surselor conventionale, pe toate palierele de calitate. Am ales sa investim in constructia brandurilor proprii si sa dezvoltam continuu solutii si produse inovatoare cu un grad crescut de accesibilitate pentru clientii nostri. Provocarea in domeniul nostru pe segmentul premium este legata de pret versus caracteristici tehnice (durata de viata, calitatea luminii, eficienta energetica), iar pe segmentul economy ne luptam cu produsele care, desi afiseaza caracteristicile produsului, in realitate acestea nu corespund cu eticheta”, a declarat Dan Ovedenie, directorul de achizitii al ELBI Electric & Lighting.
Pentru a se documenta inainte de a cumpara becuri pentru casa, romanii folosesc website-urile producatorilor si importatorilor de produse electrice, electricienii, citesc materialele promotionale din magazine, dar si paginile de social media ale brandurilor producatoare/importatoare. In alegerea becurilor, importante sunt si presa, articolele online, prietenii sau vanzatorii din magazine.
Studiul a fost derulat in perioada 15 martie - 15 aprilie 2018, in mediul online, iar interpretarea a fost realizata in baza chestionarului completat integral de catre 400 de persoane, cu varste cuprinse intre 19 - 79 de ani, din toate regiunile tarii.
Despre ELBI Electric & Lighting
Fondata in 1996, compania romaneasca ELBI Electric & Lighting este cel mai mare distribuitor national de produse electrice. Portofoliul companiei contine peste 16.000 de produse din categoriile: surse de iluminat, corpuri de iluminat tehnice, corpuri de iluminat decorative, cabluri, conductori si trasee electrice, automatizari, sisteme de protectie si avertizare. Cele mai importante branduri din portofoliu sunt Novelite, Total Green, Erste Lighting, Solentis si Inlet - cel mai nou brand din portofoliul ELBI Electric & Lighting.
Cu o structura logistica proprie la nivel national (9 centre in Bucuresti, Ilfov, Iasi, Baia Mare, Constanta, Brasov, Timisoara, Cluj si Bistrita cu o suprafata de 45.500 de mp, dintre care 22.000 mp suprafata acoperita) si peste 200 de angajati, ELBI Electric & Lighting deserveste peste 10.000 de clienti B2B, din distributia traditionala si retailul modern, alaturi de companii de instalatii, de constructii, municipalitati, firme de arhitectura si mici electricieni.
La finalul lui 2016, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 84 de milioane de euro, din care 52.1 milioane au provenit din activitatea aferenta comercializarii produselor electrice si proiectelor integrate de iluminat. In 2017, ELBI Electric & Lighting a fost selectata de catre Bursa de Valori Londoneze drept una dintre cele zece companii romanesti de referinta care pot inspira Europa.
Despre ELBI Projects Division
Infiintata in 2015, divizia de proiecte speciale ELBI Projects Division ofera proiectare si solutii pentru retele electrice de joasa tensiune si iluminat public, tablouri electrice, management energetic si eficientizare energetica, instalatii electrice pentru interior si exterior, intretinerea sistemelor electrice, solutii de finantare tip ESCO pentru proiecte de iluminat public si privat.
Cu o echipa dedicata de specialisti, divizia a oferit solutii personalizate si inovatoare din punct de vedere tehnic in peste 300 de proiecte rezidentiale, comerciale, industriale, de infrastructura si lucrari publice, in mai putin de doi ani de la infiintare.
Din sondaj mai reiese ca romanii isi aleg becurile in functie de puterea sursei de iluminat, durata de viata, pret, flux luminos (lumeni), marca, temperatura de culoare si index de redare a culorii (CRI).
Peste 44% dintre romani aloca in medie pentru cumpararea unui bec intre 10 si 20 de lei, 10% nu sunt dispusi sa dea mai mult de 10 lei, 27% cheltuie intre 20 si 30 de lei, si doar 18% sunt dispusi sa aloce mai mult de 30 de lei pentru achizitionarea unei surse luminoase.
Cand vine vorba de reciclarea becurilor arse, aproape jumatate dintre ei spun ca duc sursele de iluminat la un centru special de colectare a deseurilor electrice.
Dupa importanta pe care o ofera romanii corpurilor de iluminat, lustrele sunt pe primul loc in topul preferintelor cu 19%, urmate de plafoniere si aplice cu cate 16 procente fiecare, veioze (14%), pendule si lampadare (12% fiecare) si spoturi (11%).
Peste 40% dintre respondenti spun ca aleg sa cumpere personal becurile, in timp ce 20% dintre ei prefera sa lase achizitia surselor de iluminat in grija partenerului de cuplu. Aproape 34% dintre romani cumpara sursele de iluminat impreuna cu sotia/sotul, iar pentru 3% dintre ei achizitia surselor este facuta de catre parinti. Se observa o diferenta intre femei si barbati atunci cand sunt intrebati cine se ocupa de achizitionarea surselor de iluminat. Pentru 37% dintre femeile intervievate, cumpararea becurilor este o activitate de cuplu, pe cand 70% dintre barbati au raspuns ca aleg singuri sursele de iluminat necesare casei.
Potrivit studiului, peste 65% dintre romani isi cumpara sursele de iluminat din magazine de specialitate, doar 17% din hypermarketuri, urmate de supermarketuri (10%), magazine mixte (4%), magazine online (3%) si aproape 1% din piata sau de la distribuitori.
Peste 70% dintre respondenti spun ca inlocuiesc un bec intr-un interval de un an, 23% schimba sursele de iluminat la 1-3 ani, iar 6% le schimba dupa 3 sau mai multi ani.
”Exista in piata o crestere a cererii de produse eco-friendly care sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie electrica. De exemplu, LED-urile consuma cu pana la 80% mai putin curent electric fata de becurile incandescente. Nu doar companiile sunt interesate sa economiseasca energie, ci si oamenii care au inceput sa se documenteze din ce in ce mai mult in acest domeniu. Anul trecut, ELBI a inregistrat o crestere a vanzarilor din surse de iluminat de tip LED si a corpurilor tehnice de iluminat cu tehnologie LED integrata, care au depasit vanzarile celor conventionale. Aceasta crestere se datoreaza faptului ca am reusit sa oferim un pret foarte bun, comparabil cu cel al surselor conventionale, pe toate palierele de calitate. Am ales sa investim in constructia brandurilor proprii si sa dezvoltam continuu solutii si produse inovatoare cu un grad crescut de accesibilitate pentru clientii nostri. Provocarea in domeniul nostru pe segmentul premium este legata de pret versus caracteristici tehnice (durata de viata, calitatea luminii, eficienta energetica), iar pe segmentul economy ne luptam cu produsele care, desi afiseaza caracteristicile produsului, in realitate acestea nu corespund cu eticheta”, a declarat Dan Ovedenie, directorul de achizitii al ELBI Electric & Lighting.
Pentru a se documenta inainte de a cumpara becuri pentru casa, romanii folosesc website-urile producatorilor si importatorilor de produse electrice, electricienii, citesc materialele promotionale din magazine, dar si paginile de social media ale brandurilor producatoare/importatoare. In alegerea becurilor, importante sunt si presa, articolele online, prietenii sau vanzatorii din magazine.
Studiul a fost derulat in perioada 15 martie - 15 aprilie 2018, in mediul online, iar interpretarea a fost realizata in baza chestionarului completat integral de catre 400 de persoane, cu varste cuprinse intre 19 - 79 de ani, din toate regiunile tarii.
Despre ELBI Electric & Lighting
Fondata in 1996, compania romaneasca ELBI Electric & Lighting este cel mai mare distribuitor national de produse electrice. Portofoliul companiei contine peste 16.000 de produse din categoriile: surse de iluminat, corpuri de iluminat tehnice, corpuri de iluminat decorative, cabluri, conductori si trasee electrice, automatizari, sisteme de protectie si avertizare. Cele mai importante branduri din portofoliu sunt Novelite, Total Green, Erste Lighting, Solentis si Inlet - cel mai nou brand din portofoliul ELBI Electric & Lighting.
Cu o structura logistica proprie la nivel national (9 centre in Bucuresti, Ilfov, Iasi, Baia Mare, Constanta, Brasov, Timisoara, Cluj si Bistrita cu o suprafata de 45.500 de mp, dintre care 22.000 mp suprafata acoperita) si peste 200 de angajati, ELBI Electric & Lighting deserveste peste 10.000 de clienti B2B, din distributia traditionala si retailul modern, alaturi de companii de instalatii, de constructii, municipalitati, firme de arhitectura si mici electricieni.
La finalul lui 2016, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 84 de milioane de euro, din care 52.1 milioane au provenit din activitatea aferenta comercializarii produselor electrice si proiectelor integrate de iluminat. In 2017, ELBI Electric & Lighting a fost selectata de catre Bursa de Valori Londoneze drept una dintre cele zece companii romanesti de referinta care pot inspira Europa.
Despre ELBI Projects Division
Infiintata in 2015, divizia de proiecte speciale ELBI Projects Division ofera proiectare si solutii pentru retele electrice de joasa tensiune si iluminat public, tablouri electrice, management energetic si eficientizare energetica, instalatii electrice pentru interior si exterior, intretinerea sistemelor electrice, solutii de finantare tip ESCO pentru proiecte de iluminat public si privat.
Cu o echipa dedicata de specialisti, divizia a oferit solutii personalizate si inovatoare din punct de vedere tehnic in peste 300 de proiecte rezidentiale, comerciale, industriale, de infrastructura si lucrari publice, in mai putin de doi ani de la infiintare.