In cadrul Saint-Gobain, masurile intreprinse pentru dezvoltarea culturii inovatiei dau roade. Pentru cel de-al patrulea an consecutiv, Thomson Reuters Top 100 Global Innovators a clasat Saint-Gobain printre cele mai inovatoare 100 de organizatii mondiale. Munca de cercetare a Saint-Gobain vizeaza atat inovatiile tehnologice, cat si imbunatatirea produselor, proceselor si serviciilor sale, urmarind obiectivul deschiderii catre clienti si anticiparii nevoilor clientilor. Proiectele inovatoare comune diferitelor marci din cadrul Saint-Gobain se multiplica, avand drept fundament o cultura a parteneriatului si dezvoltarii comune. Grupul cauta, de asemenea, noi piete prin intermediul NOVA External Venturing, dedicata inovatiei externe si responsabila de relatiile cu start-up-urile. Mai mult, Saint-Gobain mentine un numar de parteneriate cu institutii academice si stiintifice. In octombrie 2014 Grupul a inaugurat, impreuna cu Centrul National Francez pentru Cercetare Stiintifica (CNFCS) si cu Institutul Japonez pentru Stiinta Materialelor (IJSM) laboratorul LINK (Laboratory for Innovative Key Materials and Structures) din Japonia.
Echipele din Cercetare-Dezvoltare si Marketing au colaborat eficient la toate nivelele de-a lungul multor ani. Acest mod de lucru eficientizeaza oferirea raspunsurilor specifice care satisfac asteptarile pietei, anticipeaza nevoile emergente si diminueaza timpul de vanzare.