Ministrul Transporturilor Lucian Sova a inspectat santierele autostrazii Lugoj-Deva, impreuna cu reprezentanti ai Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), ai Politiei Rutiere si ai Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), precum si cu prefectii si presedintii Consiliilor Judetene Timis si Hunedoara.
Pe lotul 3 al autostrazii (21 km) specialistii au constat o mobilizare extrem de slaba a constructorului si deficiente in executie. Lucrau doar 90 de muncitori si 70 de utilaje. Mare parte din echipa a fost retrasa imediat ce ministrul Lucian Sova a plecat de pe santier. Stadiul fizic si financiar al acestui tronson este de 82%. Pe lotul 3 au aparut o serie de probleme din cauza lucrarilor neconforme si a mobilizarii slabe a antreprenorului cu care reprezentanti ai MT si CNAIR poarta de aproape un an nenumarate discutii pentru remediere. Asocierea a primit pana acum penalizari de 1,5 milioane euro.
Pe lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva (22 km) firmele asociate sunt foarte bine mobilizate: 700 de oameni pe santier si 300 de utilaje. Se lucreaza in ritm sustinut, iar stadiul fizic de executie este 76%. Mai sunt necesare lucrari precum cele de la nodul Soimus - lucrari de infrastructura, suprastructura si rampe pasaj - si de finalizat elemente de siguranta a circulatiei.
Pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva lucreaza asocierea de firme Teloxim, Comsa, Aldesa Construcciones si Arcadis Eurometudes, iar pe lotul 4 firmele S.C. Tehnostrade S.R.L. si S.C. Spedition Umb S.R.L. In urma rapoartelor pe care le vor face institutiile de control, ministrul Transporturilor Lucian Sova va dispune conducerii companiei sa ia masuri in consecinta.