Potrivit Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare si blaturi pentru bai si bucatarii, utilizarea unor produse de calitate in amenajarea unei locuinte poate creste valoarea acesteia cu cca. 30%, in cazul unei vanzari. Pe segmentul HoReCa, insa, impactul unor amenajari high-end se reflecta in numarul de stele aferente locatiei.
Conform unei analize realizate de companie, utilizarea unor materiale de calitate superioara, in special in bai si bucatarii, contribuie la cresterea valorii unei locuinte cu circa 30%. Pe de alta parte insa, bugetul de amenajare este ridicat cu 20% daca se opteaza pentru materiale de calitate superioara, versus unele medii. In acest fel, cu o investitie mai mare cu doar 20 de procente, un proprietar de locuinta creste valoarea casei cu o treime si, in acelasi timp, si sansele de a gasi intr-un timp mai rapid un cumparator.
„Baile si bucataria sunt cele mai uzitate zone dintr-o casa, deci in cazul acestora criteriul principal de care trebuie tinut cont inca din prima etapa a constructiei sau amenajarii este durata de viata a obiectelor integrate. Sigur, este nevoie si de o adaptare a bugetului, insa investitia se amortizeaza treptat, iar schimbarile din viitor vor fi mult mai putin costisitoare”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv KUMA Romania.