Ca urmare a infiintarii, incepand cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor, Inspectia Muncii pune la dispozitia beneficiarilor o aplicatie mobila, care va putea fi utilizata de catre toti angajatorii care folosesc ca forta de munca zilieri, in conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Precizam ca beneficiarul/utilizatorul are obligatia sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform metodologiei si modelului ce urmeaza a fi stabilite in termenul legal prevazut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale, sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional, sa transmita registrul electronic, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul.
„Inspectia Muncii este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si va reprezenta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii. Totodata, tin sa multumesc public echipei de lucru care, prin mult efort si tenacitate, a facut posibila realizarea acestei prime aplicatii mobile din administratia publica centrala.” - Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.