Potrivit Indicelui de Risc Politic al Coface, Asia a avut un scor de 45% in ultimul clasament al riscurilor, peste media mondiala de 35%. Cu toate acestea, procentul ramane mai mic decat cel din Africa Sub-Sahariana, Orientul Mijlociu si Africa de Nord, Europa Centrala si America Latina.
In regiune, Asia de Sud are cel mai mare scor al riscurilor politice, urmata de Asia de Sud-Est. Asia de Est a raportat cea mai rapida accelerare a riscurilor politice in ultimul deceniu - in special in China, unde nivelul general a crescut cu 7,2 puncte procentuale intre 2007 si 2017. Acest lucru s-a datorat in principal unui scor deosebit de ridicat pentru indicele de fragilitate sociala a tarii. Presiunile sociale legate de inegalitatea veniturilor si coruptie sunt cele mai mari in Asia de Sud si Sud-Est, in ciuda activitatii economice dinamice.
Modelul de risc al Coface include de asemenea un scor de „penalitate” pentru tarile cu un volum ridicat al conflictelor si atacurilor teroriste. Din nou, Asia de Sud si Sud-Est prezinta un nivel ridicat al riscurilor de securitate din cauza fractionalizarii etnice, religioase si lingvistice, ducand la tensiuni intre diferitele grupuri. Exemple ale acestor tari includ India, Pakistan, Myanmar si Filipine.
Cresterea economica si riscurile politice sunt interconectate. Conditiile economice care se deterioreaza duc adesea la riscuri politice mai mari. Mai important, riscurile politice crescute pot afecta negativ activitatea economica prin doua canale. In primul rand, fluxurile de iesire dintr-o economie pot duce la piete de capital in declin si randamente ale obligatiunilor in crestere, ceea ce determina, in schimb, o deteriorare a conditiilor de finantare. In al doilea rand, costurile serviciului datoriei mai mari inseamna scaderi ale nivelurilor de incredere a companiilor si gospodariilor, determinand intarzieri sau anulari in deciziile de investitii si cheltuieli.
In viitor, aceste riscuri ar putea umbri perspectiva pentru unele economii din Asia. S-ar parea ca o mare parte din evolutia riscurilor politice in regiune in ultimii ani a fost legata de fragilitati politice in crestere, agravate de o proliferare a unor stiluri de guvernare mai putin democratice.