Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L-ACCIONA INGENIERIA S.A. a demarat lucrarile pentru prelevarea probelor de pamant la adancimi de 10 m - 30 m si masuratorile pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale terenului de fundare din zona Podului de la Gradistea.Acestea investigatii au drept scop asigurarea unui grad ridicat de incredere asupra viabilitatii traseului, a solutiilor tehnice si a structurilor definite in cadrul studiului de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate realizat de Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L.- ACCIONA INGENIERIA S.A. va prezenta varianta optima de traseu si planificarea activitatilor proiectului tehnic printr-o solutie de executie pe 2 loturi:
- Lotul I - Redeschiderea circulatiei feroviare pe podul peste raul Arges, intre Vidra si Gradistea
- Lotul II - Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Giurgiu Nord, pana la Frontiera
In prima etapa se va elabora documentatia tehnico-economica necesara lansarii procedurii de proiectare si executie a lucrarilor pentru redeschiderea circulatiei pe podul de cale ferata peste raul Arges (lotul I), iar in etapa a doua vor fi stabilite solutiile tehnice pentru modernizarea liniei Bucuresti Nord - Giurgiu Nord - Fontiera (lotul II).
Obiectivele generale ale proiectului:
- redeschiderea circulatiei pe podul de la Gradistea
- modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera
- imbunatatirea confortului si a sigurantei feroviare
- reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei de circulatie
- cresterea traficului de marfa de tranzit
- asigurarea legaturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava - Bucuresti Progresu si Giurgiu Nord - Giurgiu Oras.