Avand in vedere raspunsul 322 / 04.06.2019 privind o serie de intrebari referitoare la acest proiect, Asociatia Metrou Usor isi exprima ingrijorarea privind faptul ca acest proiect nu prevede macar un spatiu pentru o viitoare linie de tramvai, daca nu chiar linia de tramvai propriu-zisa.
Astfel, dorim sa atragem atentia ca o linie de tramvai pe directia Pipera - Pantelimon (si ulterior mai departe, spre Titan, Berceni etc) este absolut necesara cel putin din urmatoarele motive:
1. Tramvaiul pe acest traseu este prevazut in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 - 2030 Bucuresti - Ilfov, document care traseaza directiile de dezvoltare a mobilitatii in regiune si ale carui prevederi sunt obligatorii. Documentul este public, pe site-ul PMB, iar prevederea se regaseste la pagina 328 drept traseul de tramvai rapid Titan - Pipera.
2. Degreveaza traficul din zona Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone din Bucuresti, cu efecte benefice pe intreaga relatie Pipera - zonele de est / sud-est.
3. Scade aglomeratia pe tronsonul de metrou Pipera - Piata Victoriei, cel mai aglomerat dintre tronsoanele de metrou din Bucuresti.
4. Pasajul este parte din Inelul Median al Bucurestiului, un proiect ce are dintotdeauna prevazuta si linie de tramvai (vezi in continuare punctele 4 si 5).
5. Pasajul suprateran Doamna Ghica - Delfinului (peste calea ferata), parte din inelul median, are prevazut spatiu pentru o viitoare linie de tramvai, iar investitia nu este inca amortizata.
6. Strapungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Sos. Vitan-Barzesti si podul peste Dambovita, parte din inelul median, au prevazut spatiu pentru linia de tramvai (podul peste Dambovita - chiar spatiu pentru statie si zonele de acces pietonal aferente, respectiv goluri tehnologice pentru scari si lifturi), iar investitia nu este inca amortizata.
Tinand cont de punctele 5 si 6 din lista de mai sus, eliminarea prevederii unei linii de tramvai de pe pasajul Doamna Ghica va rezulta in „ingroparea” unor investitii PMB, realizate recent sau chiar inca in derulare, fapt ce ridica semne de intrebare privind buna administrare a banilor publici la nivelul PMB.
Nu in ultimul rand, propunem spre analiza traseul tramvaiului T2 din Paris, linie tangentiala care deserveste zona Defense, cartierul de birouri, de cartierele dormitor ale orasului. La fel ca in Bucuresti, aceasta linie este perpendiculara pe linia de metrou si complementara metroului. Avand in vedere intentiile exprimate in spatiul public de administratia bucuresteana de a colabora cu administratia pariziana, consideram ca aceasta analiza se incadreaza in tendintele actuale ale PMB.
Avand in vedere toate cele mentionate mai sus, in baza legii 544/2001 privind liberul acces la informatii publice, Asociatia Metrou Usor solicita urmatoarele documente:
1. Studiul in baza caruia a fost luata decizia ca in proiectul noului pasaj de la Doamna Ghica sa nu fie prevazut spatiu pentru o viitoare linie de tramvai; Cum se explica faptul ca studiul de trafic realizat pentru acest proiect, studiu din care rezulta faptul ca nu este necesar tramvaiul, conform raspunsului Dvs, este in directa contradictie cu PMUD care arata explicit necesitatea acestei linii de tramvai si care este obligatoriu a fi respectat?
2. Strategia actualizata a reorganizarii traseelor de tramvai din Bucuresti, cu termenele de implementare si justificarea (studiile de trafic) care au stat la baza fiecarei modificari in parte;
In concluzie, Asociatia Metrou Usor solicita prevederea macar a unui spatiu pentru linia de tramvai in cadrul proiectului „Pasaj suprateran Doamna Ghica”, daca nu chiar linia de tramvai propriu-zisa.