Pe masura ce Constanta isi atinge limita de dezvoltare, orasul se extinde in zona de Vest arata datele sintetizate de Romania Property Club de la IMRA Real Estate, companie de consultanta imobiliara din Constanta. Aceasta tendinta este confirmata de o mare investitie in infrastructura anuntata anul trecut de Primaria Constanta: noul Bulevard Madrid, cu patru benzi, care va conecta bulevardul Tomis din zona Boreal cu bulevardul Aurel Vlaicu din zona Vivo.
”Preturile terenurilor autorizate din Constanta variaza intre 225 – 400 Euro/mp pentru dezvoltari mixed-use si de retail, 55-70 Euro pentru dezvoltari logistice si 350-1.000 Euro/mp pentru dezvoltari rezidentiale, in functie de zona”, explica Lucian Asanachescu, CEO al IMRA Real Estate.
Dezvoltări Mixed-Use |
PRET |
|
Terenuri autorizate |
250-400 EUR |
|
Terenuri in curs de autorizare |
150-250 EUR |
|
Terenuri neautorizate |
45-150 EUR |
Dezvoltări Retail |
PRET |
|
Terenuri autorizate |
225 - 400 EUR |
|
Terenuri in curs de autorizare |
150 - 225 EUR |
|
Terenuri neautorizate |
100 - 150 EUR |
Dezvoltări Rezidențiale |
PRET |
|
Terenuri autorizate |
350 - 1,000 EUR |
|
Terenuri in curs de autorizare |
175 - 350 EUR |
|
Terenuri neautorizate |
45 - 175 EUR |
Dezvoltări Logistice |
PRET |
|
Terenuri autorizate |
55 - 70 EUR |
|
Terenuri in curs de autorizare |
35 - 55 EUR |
|
Terenuri neautorizate |
20 - 35 EUR |
In prezent autoritatile locale lucreaza la introducerea in intravilan a unei suprafete de 300 HA de o parte si de alta a DN3C. Odata aprobat acest proiect, bulevardul Aurel Vlaicu nu va mai avea titulatura de centura a orasului, aceasta urmand a fi preluata de catre DN3 C.
”Odata ce PUZ-ul DN3C va fi aprobat si aceasta suprafata de teren va intra in intravilanul Municipiului Constanta, putem vorbi de primul proiect major de regenerare urbana din ultimii 30 de ani. Aceasta initiativa va facilita crearea unui nou parc municipal de aproximativ 30-40 HA (lucru salutat de toata comunitatea), edificarea de noi spatii comerciale, o dezvoltare armonioasa de noi zone rezidentiale, integrarea de noi servicii publice (cultura, sanatate, invatamant), precum si o imbunatatire semnificativa a mobilitatii urbane prin constructia unor noi artere precum bulevardul Madrid (ce va conecta zona VIVO Shopping Mall direct cu zona Boreal-Impact) si strada Amsterdam (conexiunea Bd. Tomis - zona Boreal-Impact cu DN3C si autostrada A4)”, explica Lucian Asanachescu.