Noua din zece companii globale (87%) se concentreaza pe dezvoltarea facilitatilor necesare pentru munca la distanta, in timp ce 61% dintre organizatii mizeaza pe accelerarea agendei digitale, releva Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey.
In contextul in care companiile cauta metode pentru a reduce si mai mult costurile si a-si creste productivitatea, aproximativ trei sferturi dintre respondenti (73%) intentioneaza sa implementeze un mod de lucru hibrid (doua-trei zile pe saptamana la birou) sau preponderent la distanta (14%), cu doar cateva zile pe luna la birou, si doar 9% planuiesc sa revina la prezenta zilnica la birou.
Totodata, pentru a asigura retentia angajatilor in centrele de servicii suport, respondentii sustin ca se concentreaza pe dezvoltarea culturii organizationale (77%), pe evidentierea oportunitatilor de bunastare si a schemelor de lucru flexibile (62%), precum si pe perspectivele de dezvoltare personala si oportunitatile de inovare (62%).
Conform studiului Deloitte, organizatiile performante, care au reusit sa atinga cu succes trei sau mai multe dintre obiectivele urmarite prin centrele suport, si-au stabilit mai multe activitati de transformare digitala ca prioritati: 72% dintre acestea au implementat tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% detin sisteme ERP (enterprise resources planning) integrate care ajuta la planificarea resurselor companiei, in timp ce peste jumatate (53%) au adoptat solutii bazate pe tehnologia cloud.
In acelasi timp, procesul in sine si complexitatea tehnica reprezinta, pentru 43% dintre cei chestionati, cele mai mari provocari privind automatizarea.
La nivel global, datele studiului de specialitate arata ca India ramane destinatia preferata pentru infiintarea unor centre de servicii suport pentru cele mai multe domenii (bunuri de larg consum, energie, servicii financiare, telecomunicatii etc.), fiind urmata de SUA. Alte state care in care exista investitii in domeniul serviciilor globale de afaceri sunt Portugalia si Lituania.
In plus, cele mai multe organizatii sustin ca standardizarea si eficientizarea proceselor reprezinta principalul lor obiectiv strategic pentru investitiile in domeniul centrelor de servicii suport in 2021, iar 78% l-au atins. Pe locurile imediat urmatoare se afla reducerea costurilor (principala prioritate in 2019) si cresterea valorii afacerii, care raman beneficii imediate si concrete ale infiintarii unui centru de servicii suport.
Dintre organizatiile care au identificat reducerea costurilor ca obiectiv al acestor investitii, 88% si-au atins tinta, reiese din concluziile cercetarii.
Studiul Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey a fost realizat pe un esantion de peste 600 de lideri de organizatii din aproximativ 45 de tari, inclusiv Romania, care detin centre de servicii suport in aproape 75 de tari.
Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate.