RO EN
Coșul este gol

STORIA: Relatia oamenilor cu propria locuinta a fost redefinita in contextul actual

„Biniste” este cuvantul ales de romani pentru a descrie si exprima starea de bine de acasa. Peste 13.000 de romani au participat la vot pe hygge.storia.ro, unde au avut de ales dintre sase optiuni: biniste, tyhne, ommi, zeneritate, primidor si lono.
Un nou cuvant romanesc care sa descrie starea de bine de acasa
Cu ajutorul a mii de romani, Storia.ro a gasit un cuvant romanesc nou care sa exprime starea de bine de acasa - biniste a fost cuvantul preferat de romani, cu 26% din voturi, fiind urmat de tyhne (21%) si ommi (18%). Noul cuvant poate fi definit ca o stare sufleteasca pozitiva, lipsita de zbucium, de framantari. „Nu faceam nimic si asta era tot ce era de facut. Eram acasa si era biniste”. De asemenea, cuvantul se poate referi si la calitatea unui moment sau a unui spatiu de a inspira o liniste aducatoare de bine, un calm binefacator. Creat din bine + liniste. „Am intrat, am privit in jur, am zambit si m-am bucurat. Ce biniste e la noi acasa!”.
Demersul de a gasi un termen care sa descrie starea de bine de acasa
In urma cu doua luni, Storia.ro a lansat campania HYGGE la noi, asumandu-si o misiune curajoasa si relevanta in contextul actual. Platforma de imobiliare si-a propus sa inventeze un cuvant nou care sa exprime starea de bine de acasa, sa gaseasca un echivalent pentru termenul danez HYGGE, care se refera la transformarea timpului petrecut acasa intr-un timp de calitate si o adevarata sursa de fericire.
Demersul a inceput cu un studiu prin intermediul caruia platforma de imobiliare si-a propus sa gaseasca o adaptare locala a termenului, sa afle cum arata starea de bine de acasa pentru romani si cum poate fi ea definita, atat in ceea ce priveste spatiul exterior - cel fizic, cat si spatiul interior - emotional. Rezultatele studiului au fost sursa de inspiratie pentru doi scriitori care si-au asumat misiunea de a inventa cate doua cuvinte definitorii pentru starea de bine de acasa. Pentru lista finala de cuvinte, scriitorii au ales si cate o optiune din partea celor care au participat la studiu - biniste si lono.
„Relatia oamenilor cu propria locuinta a fost redefinita in contextul actual, romanii si-au redescoperit casele si au devenit mult mai atenti la modul in care se simt acasa. Nevoia de a avea un termen nou care sa descrie starea de bine pe care o ai in interiorul locuintei a venit natural, cu atat mai mult in aceste vremuri. Faptul ca romanii au participat intr-un numar impresionant la studiu si s-au implicat activ cu idei creative pentru denumirea unui nou cuvant ne-a demonstrat ca am intuit o nevoie pe care o aveam cu totii. Cuvantul castigator - biniste - are potential, asa ca ne dorim sa ducem mai departe campania”, a declarat Mihai Sava (Strategy Director Real Estate Europe, OLX Group).
Cum arata la romani starea de bine de acasa
Aproape 10.000 de romani au raspuns la intrebarile studiului despre starea de bine de acasa si au participat activ in demersul care a dus la aparitia cuvantului biniste. Pentru majoritatea romanilor (42%), prezenta unei persoane contribuie mai mult decat orice altceva la starea de bine de acasa. In acelasi timp, camera asociata cel mai des cu linistea si relaxarea este dormitorul (39%), apoi sufrageria 27%. Atunci cand vine vorba de activitatile de seara, cei mai multi dintre respondentii studiului au declarat ca prefera sa petreaca timp cu familia (33%), iar cand au fost intrebati care este bautura care le insenineaza timpul petrecut acasa, cei mai multi dintre respondenti au ales ceaiul (37%).
Incantarea de a fi acasa este asociata cel mai des cu sunetul ploii la fereastra (20%), iar pentru cei mai multi dintre romani, argintiul este culoarea care contribuie cel mai mult la aspectul primitor al casei. Starea de bine de acasa mai poate fi data si de materialul cel mai placut la atingere, iar romanii au plasat bumbacul pe primul loc (27%).
De asemenea, momentele fara griji acasa sunt asociate si cu hainele confortabile. Atunci cand vine vorba de imbracaminte, romanii prefera cel mai des hainele de casa (26%), urmate de pijamalele pereche (21%).
Studiul a fost realizat in parteneriat cu D&D Research prin chestionar online aplicat celor care au accesat hygge.storia.ro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter