RO EN
The cart is empty

VALORIA semnaleaza provocarile unui CEO dincolo de incertitudine si volatilitate

Comertul international a devenit mult mai scump si mai complex. Competitia pentru talente se complica si ea pe masura ce tot mai multe tari isi inchid granitele sau restrictioneaza accesul. Politicile anti-imigratie stricte castiga puncte electorale si configureaza o agenda anti-capital strain si pro-capital autohton.
Companiile care nu au investit in oameni si instruirea lor, ci au optat pentru impartirea de dividente actionarilor sunt nevoite sa-si schimbe politica de angajare si investitii. In acest context exceptional, misiunea decidentilor e tot mai complicata de multiplicarea provocarilor, dupa cum urmeaza.
 
Schimbarea comportamentului consumatorilor
Odata ce au depasit socul initial generat de aparitia virusului, decidentii din companii trebuie sa ia in considerare impactul schimbarilor aduse de contextul pandemiei asupra modului in care comunica, construiesc si ghideaza experientele de care consumatorii au acum nevoie si pe care si le doresc.
Companiile au posibilitatea de a accelera pivotarea catre comertul digital, prin extinderea ofertelor existente si crearea de noi linii de servicii, pentru a furniza servicii de livrare „contactless” si servicii de ridicare personala. Aceasta accelerare obliga companiile sa isi imagineze strategiile digitale pentru a capta noi oportunitati de piata si noi segmente de clienti.
 
Sustinerea oamenilor pentru adaptarea la noua situatie
Toate companiile analizeaza in continuare modul in care vor lucra. Pentru oameni conteaza ajutorul dat lor si companiilor unde lucreaza pentru a putea supravietui pandemiei. Multe companii se confrunta cu transformarile aduse de munca la distanta impusa pentru a-si proteja angajatii.
Prestarea serviciilor catre clienti in noul context si asigurarea continuitatii afacerii sunt prioritare. Experienta managerilor in elaborarea unor strategii agile privind relatia cu consumatorii si cu forta de munca este esentiala pentru mentinerea viabilitatii companiilor si pentru a ajuta oamenii si familiile lor sa supravietuiasca financiar acum si in viitor.
 
Restructurarea operationala
Raspunsul la pandemie a subliniat necesitatea liderilor de a accelera adoptarea unor moduri agile de lucru si de transformare a lantului valoric pentru a ajuta la depasirea incertitudinii.
Tranzitia de la luarea deciziilor de sus in jos la responsabilizarea echipelor sa fie conduse de scop, ghidate de date, alimentate de tehnologie si activate de cloud pentru o viteza mai rapida pe piata arata adoptarea modurilor agile de lucru.
Se inlocuiesc structurile rigide si se creaza organizatii modularizate ce se conecteaza si activeaza rapid. Compania inteligenta este capabila de autogestionare dinamica si adaptare continua. Este construita pentru agilitate, rezistenta si crestere.
 
Procurarea de resurse pentru valorificarea oportunitatilor
Liderii trebuie sa reechilibreze riscurile si lichiditatile, evaluand in acelasi timp oportunitatile de crestere care decurg din criza. Viabilitatea actuala si viitoare a companiilor depinde de actiunea rapida a decidentilor, inclusiv actiuni pe termen scurt pentru stabilitate si miscari strategice care vor crea noi contexte de crestere.
Pentru provocarile de lichiditate pe termen scurt, costurile si rentabilitatea sau finantarea investitiilor in noi oportunitati, actiunea trebuie sa fie imediata. Multi decidenti se confrunta cu scaderea vanzarilor si veniturilor si cresterea costurilor. Interventiile de adaptare pot necesita investitii in tehnologii, procese si oameni cheie. Pentru unii, lichiditatea a devenit o problema de supravietuire.
 
Actualizarea sistemelor de IT
Deoarece intreprinderile experimenteaza o serie provocari noi – riscuri de continuitate a afacerii, schimbari bruste ale volumului, luarea deciziilor in timp real, productivitatea fortei de munca, riscuri de securitate – liderii trebuie sa actioneze rapid pentru a aborda problemele urgente de rezilienta ale sistemelor IT si sa puna bazele unei infrastructuri tehnologice relevante pentru viitor.
  1. Forta de munca digitalizata: Cu accent pe munca la distanta, instrumente colaborative, solutii mobile etc.
  2. Automatizare: Lucrul cu volume mari de sarcini, optimizarea utilizarii personalului.
  3. Adoptarea solutiilor bazate pe cloud: Managementul traficului pentru infrastructura IT, solutii native.
 
In concluzie
Modelele cererii consumatorilor se schimba, lanturile de aprovizionare sunt perturbate si raman sub presiune, piete si companii raspund in mod diferit la criza Covid-19. Companiile trebuie sa accelereze si sa devina rezistente si agile.
In timpul unei crize, liderii trebuie sa ramana obiectivi si rationali. Acest lucru este adesea mai usor de spus decat de facut, mai ales atunci cand sunt de luat decizii importante, in conditii de resurse limitate. Capacitatea de a vedea dincolo de provocarile generate de incertitudine si volatilitate este esentiala deoarece liderii trebuie sa gaseasca calea care sa duca echipa si compania inainte.
 
***Articol realizat de Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si tehnologii emergente (Valoria)

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter