RO EN
The cart is empty

Majoritatea firmelor transforma birourile in hub-uri de colaborare si creativitate

Munca de acasa va ramane in practica multor companii si odata ce va trece epidemia de Covid-19, intr-un sistem de lucru hibrid care imbina activitatea de la distanta cu prezenta la birou pentru intreaga echipa, rezulta dintr-un sondaj realizat de Colliers International in randul reprezentantilor din conducere sau decidentilor din 80 de companii cu activitate in diverse sectoare economice si echipe de la cateva zeci pana la mii de angajati. Modul de lucru de la distanta ridica probleme in echipe pe termen lung pentru 80% dintre respondenti, astfel ca acestia se vad nevoiti sa redefineasca modul de lucru si majoritatea mizeaza pe transformarea birourilor in hub-uri care sa sustina colaborarea, sa accelereze creativitatea si sa mentina spiritul de echipa.
Chiar daca productivitatea angajatilor a ramas neschimbata si in lucrul de acasa in 58% dintre companii, iar 25% au observat chiar o crestere din acest punct de vedere, patru din cinci companii au intampinat provocari in ultimele luni pe fondul modului de lucru de la distanta. Iar prelungirea pe termen nedefinit a modelului actual ar duce, foarte probabil, la o adancire a efectelor asupra coeziunii si colaborarii echipelor, precum si la dificultati in mentinerea culturii organizationale. Prin urmare, respondentii la sondajul Colliers International mizeaza pe un model hibrid de lucru odata ce va trece epidemia de Covid-19, in care toti angajatii vor reveni la birou si vor lucra 1-2 zile (53% din firme) sau chiar 3-4 zile (33%) pe saptamana de la distanta.
„Oamenii simt nevoia sa interactioneze, sa comunice usor atat intre ei, cat si cu managerii, sa lucreze in echipa si sa aiba un cadru in care pot crea sinergii si pot face schimb de idei. Toate indiciile arata spre un sistem mixt de munca, in care angajatii sa-si pasteze flexibilitatea si dinamica modului de lucru la distanta, iar biroul sa devina un hub menit sa sustina colaborarea in echipe si sa accelereze creativitatea si spiritul in echipa”, explica Dominique Bogdanas, Associate Workplace Advisory in cadrul Colliers International.
Desi exista inca incertitudini privind modul in care vor lucra in viitor, cele mai multe companii au in plan sa pastreze suprafata biroului de dinainte de pandemie, urmand sa regandeasca spatiul existent pentru a raspunde noului mod de lucru adoptat. Doar o mica parte se asteapta sa-si extinda biroul, ca urmare a angajarilor pe care le-au facut sau urmeaza sa le faca in perioada urmatoare. Exista insa si companii care prevad o restrangere a suprafetei ocupate in viitor ca urmare a evolutiei afacerilor in aceasta perioada.
„Relevanta birourilor va ramane ridicata post coronavirus, iar cea mai mare parte a companiilor vor regandi biroul astfel incat sa raspunda nevoilor generate de schimbarea modului de lucru. Miscarile vor fi graduale acolo unde sunt luate in calcul restrangeri, in functie de data de expirare a contractelor in vigoare, iar spatiile care vor deveni disponibile pe piata vor fi cel mai probabil absorbite in timp. Bucurestiul este un oras cu un stoc relativ mic de spatii de birouri in raport cu populatia, de cateva ori mai redus fata de orasele occidentale si cu peste 50% sub Varsovia, de exemplu, iar diferenta este si mai mare in cazul oraselor regionale, ceea ce indica mai degraba loc de crestere a stocului de birouri pe termen mai lung”, spune Sebastian Dragomir, Partner & Head of Office Advisory in cadrul Colliers International.
 
Un material de Sebastian Dragomir (foto), Partner & Head of Office Advisory în cadrul Colliers International si Dominique Bogdănaș, Associate Workplace Advisory în cadrul Colliers International

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter