RO EN
The cart is empty

Workspace Studio: Biroul viitorului - flexibil si focusat pe nevoile angajatilor

Studiile privind viitorul birourilor si al muncii indica la unison: flexibilitate, design variat si focus pe nevoile angajatilor. In acest context, Workspace Studio, specializat in design si amenajari de birouri de inalta calitate si Certified Dealer al grupului MillerKnoll in Romania, a finalizat extinderea showroom-ului situat la etajul 18 din cladirea Sky Tower Bucharest, pentru a reflecta tendintele actuale in designul birourilor moderne. Showroom-ul are acum o suprafata totala de 850 mp, fata de 580 mp inainte de extindere. Investitia in amenajare s-a ridicat la peste 300.000 euro. 
Investitia Workspace Studio are la baza premisa ca spatiile amenajate dupa standarde de inalta calitate, orientate catre angajati si cu un design care sustine, inspira si stimuleaza creativitatea sunt o sursa de avantaj competitiv si devin o necesitate constientizata de tot mai multe organizatii din Romania. 
In cadrul showroom-ului, clientii pot explora branduri de design de mobilier precum Herman Miller, Knoll, Hay, Muuto, NaughtOne, GEIGER sau Maharan, solutii acustice sustenabile, dar si cele mai recente tendinte in mobilier ergonomic si solutii de amenajare a spatiilor de birouri, inspiratie pentru zone de lucru moderne, personalizate si inovatoare. 
"Punem accent si prezentam in showroom aceste ‚medii de lucru personalizate si inovatoare’, pentru ca toate solutiile de amenajari interioare turn- key propuse de noi sunt personalizate fiecarei companii, cu accent, bineinteles, pe ergonomie, sustenabilitate si, mai ales, design centrat pe oameni, activitatile si interactiunile acestora. Obiectivul fiecarui proiect este sa cream birouri spectaculoase, in care oamenii isi doresc sa se afle, care ii inspira si le stimuleaza creativitatea si dorinta de a crea plus valoare in companie”, declara Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
 
 
Noul rol al birourilor: facilitator pentru conexiuni si oglinda a culturii organizatiilor
Pe masura ce munca hibrida si la distanta se stabilizeaza ca norma, cultura organizationala devine o componenta esentiala a strategiilor de lucru. Sondajul Gartner recent* arata ca liderii de afaceri sunt de parere ca cultura este cea mai mare preocupare in elaborarea politicilor de lucru. Spatiul de companie trebuie sa reflecte aceasta cultura. De aceea orice proiect de reamenajare porneste de la discutia despre cultura organizatiei si felul in care spatiul de lucru o poate sustine.
Atunci cand li s-a cerut sa motiveze de ce ar alege sa vina la birou, 74% dintre participantii la un sondaj** global care a cuprins 10.000 de angajatii din birouri au evidentiat camaraderia, comunitatea si conexiunea ca principalele motive.  Acest lucru ne arata ca locul de munca modern trebuie sa fie gata sa faciliteze conexiuni interpersonale bogate intre colegi, fie ca acestea se realizeaza in intalniri fizice sau in mediul virtual. Pe de alta parte, 15% dintre angajati merg la birou pentru a se concentra mai bine pe ce au de facut, iar 11% pentru vizibilitate in fata managementului si oportunitati de cariera. 
Aceste rezultate ale studiului Future Forum 2023, realizat de MillerKnoll si un grup de companii din industrii diverse, sunt confirmate si de cel mai recent raport Gensler Global Workplace Survey Comparison 2023***. Potrivit acestuia, angajatii apreciaza biroul pentru a se concentra asupra muncii lor, a se intalni cu colegii si a avea acces la instrumente si persoane critice. 
"Biroul este un punct central in strategia de aducere a echipelor la birou. Astfel, devine un spatiu in care se imbina eficienta operationala cu creativitatea, un loc in care angajatii se pot reuni si pot colabora intr-un mod productiv. Prin aceasta investitie in showroom ne propunem sa aducem in fata solutii moderne si functionale pentru companiile care apreciaza impactul pozitiv pe care un mediu de lucru bine gandit il are asupra productivitatii si satisfactiei angajatilor”, adauga Horatiu Didea.
 
 
Mixul de spatii si experiente. rol fundamental in a face biroul un loc mai atractiv
Majoritatea angajatilor care lucreaza la birou mai putin de 80% dintr-o saptamana tipica de lucru declara*** ca ar fi dispusi sa vina mai des la birou pentru a experimenta o combinatie ideala de experiente. Acestea au fost descrise ca o varietate de spatii inspirate din designul restaurantelor, hotelurilor si rezidential, zone de concentrare tip biblioteca, zone de colaborare in echipa si spatii informale pentru socializare si relaxare. 
De altfel, birourile amenajate recent de Workspace Studio in Romania se disting prin acelasi mix de solutii care contribuie la wellbeing si sustin nevoile actuale ale angajatilor. Zonele de colaborare si relaxare generoase, cu cromatica si stil variate, ajung sa ocupe aproape 70% din spatiul birourilor. Restul spatiului este alocat formatelor pentru munca individuala, care se disting prin mobilier si instrumentele ergonomice adecvate. 
 
 
Flexibilitatea muncii, dar si a amenajarii
Studiul Future Forum 2023 indica faptul ca flexibilitatea, definita in principal prin unde si cand lucreaza, este nu doar dorita de angajatii, ci un aspect cu impact imediat in retentie. In timp ce 65% dintre angajati vor un model hibrid birou-alte spatii, 20% prefera un program full time la birou, iar 15% un program full time remote. In acelasi timp, 75% dintre respondentii care isi doresc mai multa flexibilitate in orar sunt inclinati sa isi caute un loc de munca nou in urmatorul an. 
Nevoia de flexibilitate se reflecta si in filozofia actuala de design. Amenajarea biroului trebuie sa permita personalizarea spatiului de lucru in functie de nevoile din fiecare moment, fie ca vorbim de adaptari la nivel individual sau de modificari ale spatiilor de echipa la nivel orar sau chiar zilnic.
Schimbare “la minut” presupune ca indivizii sau echipele pot ajusta si adapta punctele de lucru personale sau spatiile de echipa in timp real, pentru a raspunde necesitatilor imediate. Schimbare “la ora” se refera la situatia in care sunt necesare modificari mai semnificative, iar spatiile pot fi rearanjate in cateva ore pentru a corespunde cerintelor specifice ale unei activitati sau unui eveniment. Schimbare “la zi” presupune ca organizatiile pot planifica si executa reconfigurari la scara mai mare pentru a sustine schimbari in strategia sau fluxul de lucru, cu impact minim asupra operatiunilor zilnice.
Planificarea schimbarilor la toate cele trei niveluri - minut, ora si zi - nu doar consolideaza flexibilitatea si rezistenta organizatiei, dar contribuie si la maximizarea valorii investitiei in mediul de lucru.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter