Diana Turneanu (31 de ani) Functia/firma: director de vanzari al Wintech Distribution; Experienta profesionala: 5 ani in distributia sistemelor din aluminiu; Studii: Facultatea de Automatica-Informatica, Universitatea Tehnica din Petrosani; Hobby: lectura, muzica. | |
Compania Wintech Distribution - Deva are ca obiect de activitate distributia armaturilor metalice destinate ranforsarii sistemelor de ferestre/usi, precum si in comercializarea profielor din aluminiu (furnizate de Exalco) si PVC (marca Profilink). In timp, gama de produse a fost extinsa, prin promovarea tuturor accesoriilor aferente fabricarii ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Totodata, firma si-a propus ca, incepand cu luna ianuarie 2009, sa includa in oferta proprie o noua serie de profile din PVC, de provenienta germana. |
- Descrieti structura activitatii Wintech Distribution.
- Relatia de colaborare cu Profilink a demarat in 2007, livrarile totale pe parcursul lui 2007 ridicandu-se la 300 de tone de astfel de sisteme (aproximativ 20% din totalul vanzarilor). Cele mai multe comenzi, insa, au fost inregistrate pentru armaturile metalice (50%), de la firma Ozel Steel Profil, din Filipestii de Padure. De asemenea, o pondere de 30% din cifra de afaceri consemnata anul trecut a fost reprezentata de vanzarea accesoriilor aferente realizarii ansamblurilor de tamplarie, respectiv repere de feronerie Vorne si Kale pentru sisteme din PVC si elemente de actionare Exalco folosite la ansamblurile din aluminiu. Totodata, societatea noastra ofera servicii conexe achizitiei sistemelor, respectiv consultanta de specialitate si asistenta tehnica.
- Care este nivelul estimat al cifrei de afaceri din 2008?
- Datorita rezultatelor pozitive obtinute in primul semestru al anului in curs, respectiv doua milioane de euro, preconizam ca, la finele lui 2008, s-ar putea inregistra venituri de 4,5 milioane de euro. Aceste estimari se bazeaza pe ritmul alert de dezvoltare consemnat de Wintech Distribution in ultimii doi ani, datorat strategiei de organizare implementate. Rezultatele financiare obtinute in 2006 au fost de un milion de euro, acestea dublandu-se in urmatorul an. Astfel, sunt de parere ca urmeaza sa asistam la o dublare a cifrei de afaceri si in acest an. De asemenea, din punct de vedere cantitativ, consider ca livrarile vor depasi 3.500 de tone in 2008, cu peste 2.000 tone mai mult fata de anul trecut.
- Cum gestionati activitatile de aprovizionare si distributie?
- Aprovizionarea se efectueaza prin import direct, de la partenerii din Grecia si Bulgaria. Marfa aferenta fiecarui transport, cu volum de aproximativ 80 de tone de profile/saptamana, este depozitata in spatiile proprii de stocare din Timisoara (cu o suprafata de 600 mp), respectiv Deva (400 mp), capacitatea insumata a acestora fiind de 200 de tone. Valoarea fiecarei comenzi se ridica la 0,1 milioane de euro. In ceea ce priveste distributia, aceasta se realizeaza prin intermediul retelei proprii de showroom-uri, repartizata la nivel national. De asemenea, putem asigura transport gratuit catre partenerii nostri, care sunt localizati cu preponderenta in judetele Hunedoara si Alba.
- Ce proiecte aveti in derulare in urmatorul interval?
- In 2008, am demarat un plan de investitii care se va desfasura in intervalul 2008 - 2009. Astfel, primele fonduri - de 0,3 milioane de euro - au vizat achizitia unor autoutilitare si a unui teren cu o suprafata de 6.000 mp. In continuare, strategia de dezvoltare a societatii noastre prevede efectuarea unei investitii in valoare de 0,8 milioane de euro, in scopul modernizarii parcului auto si al inaugurarii unui nou spatiu logistic, care va fi amplasat in localitatea Deva. Termenul de finalizare a acestui proiect este stabilit pentru anul viitor. O prioritate pentru firma noastra este reprezentata si de consolidarea pozitiei pe piata, in acest scop propunandu-ne diversificarea ofertei de produse.
- Care va fi evolutia pietei specifice, pe termen scurt?
- Tinand cont de fluxul actual si de cel al anului trecut, putem spune ca piata din acest domeniu evolueaza in mod permanent. Incepand cu luna septembrie si pana aproape de finele lui decembrie incepe perioada de varf a vanzarilor in sectorul de tamplarie termoizolanta. Astfel, in acest interval, se poate remarca o sporire semnificativa a livrarilor fata de lunile precedente.