RO EN
The cart is empty

Sisteme complete de personalizare a ferestrelor, de la Velox

Alina Cristea – Enache (34 de ani)
Functia/firma: director comercial, Velox Impex;
Experienta profesionala: 8 ani in domeniul comercializarii sistemelor de umbrire;
Studii: Facultatea de Comert, Academia de Studii Economice - Bucuresti;
Stare civila: casatorita, doi copii;
Hobby: lectura, teatru, calatorii

Infiintata in anul 1993, compania Velox, cu sediul central in Bucuresti, si-a indreptat atentia, incepand cu anul 1998, catre segmentul sistemelor de umbrire, marind si diversificand intr-un ritm accelerat gama de produse oferite. “Astazi, tot ceea ce tine de acoperirea interioara si exterioara a ferestrelor poate fi gasit si comandat la Velox, incepand cu jaluzele verticale si orizontale, rolete textile, elemente rustice tip «falduri romane», rulouri exterioare, pana la plase de protectie impotriva insectelor”, declara directorul comercial al firmei, Alina Cristea - Enache.

Sistemele de umbrire se aliniaza la tendintele europene

"Conditiile initiale de piata pe segmentul sistemelor de umbrire erau marcate de improvizatie si precaritate profesionala, situatia mediului de afaceri fiind caracterizata de elementele si simptomele nedezvoltarii. In prezent, situatia este net imbunatatita, inclusiv ca urmare a eforturilor companiei noastre de a prospecta pietei internationale pentru a putea furniza produse si a asigura consultanta/expertiza in parametrii doriti de fiecare client. Strategia noastra de marketing impune realizarea unor produse de calitate, adaptate cerintelor pietei autohtone. In acelasi timp, insa, am contribuit - si contribuim in continuare - la evolutia si profesionalizarea ofertei, precum si la fixarea unor standarde calitative ridicate sau stabilirea unor preturi accesibile pentru beneficiari. In acest sens, am incheiat relatii de colaborare cu intreprinzatori din majoritatea judetelor tarii, carora le oferim atat produse finite, cat si componente si materiale textile necesare productiei de jaluzele verticale. De asemenea, in Capitala sunt operationale 6 showroom-uri amplasate in zone comerciale. Trebuie sa mai mentionez si faptul ca partenerii externi, firme din tari ale Uniunii Europene ori multinationale, cu o mare traditie in domeniu, ne sunt alaturi in acest demers. Estimam ca segmentul de piata pe care activam va evolua, capatand in timp caracteristici similare cu cele ale pietelor din tarile dezvoltate: Italia, Spania, Germania, Franta, Canada. Aici, tendintele pentru amenajarea spatiilor de la exterior presupun montajul de rulouri din aluminiu (excelente pentru protectia termica si fonica) sau copertine (pentru protectia solara), iar la interior instalarea de jaluzele verticale si orizontale, rulouri textile realizate din materiale cat mai sofisticate si cu design modern. Astfel, trendul de baza este reprezentat de imbinarea elementului de functionalitate cu cel estetic, criteriul costului aflandu-se in plan secundar. Deocamdata, o pondere insemnata a cumparatorilor din Romania prefera modelele si materialele mai simple, orientandu-se exclusiv dupa pret. Este optiunea fiecarui client, pe care noi tinem s-o respectam si s-o onoram, la parametri optimi. Totodata, din experienta personala, putem indica si alte aspecte. Clientii corporatisti, care doresc sa decoreze sedii de birouri ori spatii de productie prefera, de regula, jaluzele verticale mai sobre, punand accent pe valoarea functionala a acestora. In schimb, beneficiarii particulari sunt atrasi de sisteme de umbrire mai sofisticate, cu tesaturi apte sa iasa in evidenta si sa transforme camerele, printr-o filtrare inteligenta a luminii exterioare. Cu toate acestea, nu exista reguli stricte: fiecare client si fiecare partener beneficiaza de servicii de consultanta si produse care ii ofera posibilitatea de a identifica formula optima de acoperire/decorare a ferestrelor”, subliniaza Alina Cristea - Enache.

Gama de produse aflata in permanenta evolutie

Una dintre principalele produse puse la dispozitia clientilor sunt reprezentate de jaluzelele verticale/orizontale. Modelele verticale sunt realizate din materiale care filtreaza lumina in proportii variabile, integrand numeroase tipuri de tesaturi (de la panza, pana la material tip Jacquard) cu stabilitate dimensionala/termica si tratament antistatic. Disponibile intr-o mare varietate de culori si modele, acestea se pot monta inclusiv la ansambluri cu suprafete vitrate foarte mari sau la cele care prezinta planuri inclinate/curbe. Sortimentele de top sunt cele comandate la distanta (pot fi actionate electric in totalitate), precum si variantele realizate din PVC, destinate incintelor cu umiditate ridicata (laboratoare, spitale etc.). De asemenea, sunt solicitate modele cu lamele franjurate ori benzi ondulate. Elementele de umbrire orizontale, de 16 mm si 25 mm, se pot realiza atat din aluminiu, cat si din lemn. Acestea pot fi montate pe orice tip de rama. Roletele din material textil, prezente in oferta in proportie de 30%, au ca principale caracteristici functionalitatea  si gama larga de culori/modele. Elementele rustice tip „falduri romane” inlocuiesc cu succes vechile perdele, prin folosirea unei game variate de materiale textile. De asemenea, rulourile exterioare asigura un grad sporit de fono-termoizolare, precum si protectie impotriva efractiei. O categorie speciala este reprezentata de rulourile textile care obtureaza patrunderea luminii intr-un spatiu inchis, aplicandu-se direct pe fereastra. Acestea se manevreaza cu usurinta si pot fi combinate cu alte produse din gama decoratiunilor interioare (se pot realiza din materiale inovatoare, precum cel de tip bambus). Pentru o parte dintre produsele proprii, Velox ofera firmelor interesate componentele si tesaturile necesare fabricatiei.

Lansarea productiei de ferestre din PVC, cu profile Rehau si feronerie G-U

Referindu-se la trendul actual al vanzarilor, Alina Cristea-Enache adauga: „In 2008, am remarcat o evolutie diferita a structurii comenzilor, intrucat a fost majorata cererea de rolete si rulouri exterioare, tendinta impusa de alte piete europene. De asemenea, am venit si noi in intampinarea solicitarilor clientilor cu modele inovatoare, cum ar fi jaluzele verticale din fibre naturale si fire colorate (recomandate, in special, pentru amenajarea teraselor), rolete textile realizate din materiale performante etc. Actualmente, dintre toate acestea, o cota importanta din comenzi (12%) este detinuta de sistemele de umbrire ce se instaleaza la interior, iar cele pentru exterior au o pondere de 18%. Pe cel mai nou segment de activitate, dar care reprezinta, deja, un sfert din totalul actiunilor desfasurate, respectiv domeniul realizarii de ansambluri termoizolante,  proiectam, executam si montam ferestre/usi din PVC sub licenta Rehau, utilizand feronerie G-U. O particularitate a ofertei noastre este reprezentata de faptul ca, la toate produsele oferite, acordam 5 ani de garantie. Intrucat ne preocupam in mod deosebit de calitatea sortimentelor oferite, in anul 2005, am implementat sistemul de management integrat al calitatii ISO 9001:2000".

Investitiile sunt decisive pentru dezvoltarea durabila a unei afaceri

Pentru extinderea activitatii unei companii, programele de investitii au un rol fundamental. In acest sens, directorul comercial al Velox subliniaza: "Inca de la inceput, nu am fost interesati de obtinerea unui profit mare, pe termen scurt, ci de o dezvoltare durabila a activitatii, cu reinvestirea profitului si diversificarea gamei de produse. Cu toate acestea, sumele alocate initial, de la care am pornit constructia Velox, nu au fost mari, situatia fiind caracterizata de aspectele specifice pionieratului. Insa, imediat ce am devenit importatori si producatori, am realizat importante proiecte de investitii in spatii de productie, depozitare, achizitia de mijloace de transport, utilaje si materii prime. De asemenea, in perioada 2005 - 2007, am alocat fonduri in valoare de peste 5,2 milioane de euro pentru realizarea unui nou spatiu de productie/depozitare pentru elementele de umbrire, amplasat in Bucuresti, avand o suprafata de 1.500 mp. Acesta a fost utilat cu echipamente performante, marca Turnils. De altfel, acest moment a coincis si cu decizia de a ne implica in activitati de productie a tamplariei termoizolante, din dorinta de a oferi clientilor nostri o gama completa, incepand de la fereastra propriu-zisa si continuand cu acoperirea interioara si exterioara a acesteia. Din dorinta ca elementele finite sa fie de calitate superioara, am optat pentru utilaje complet automate, marca Elumatec. Pentru 2008, intentionam sa achizitionam echipamente noi, in vederea automatizarii procesului de executie a sistemelor de umbrire. In acelasi timp, intentionam sa demaram productia de jaluzele plisate, care se pot monta la ferestre cu forme neregulate (curbe, in triunghi etc.). Fondurile alocate in acest sens ating nivelul de 0,1 milioane de euro pentru achizitia de utilaje si materiale. De asemenea, o constanta in dezvoltarea activitatii este reprezentata de promovarea brandului Velox, logo-ul nostru fiind «bijuterii de ferestre», iar formula dupa care se desfasoara activitatea firmei: «Clientii nostri merita tot ce e mai bun». Un real suport in materializarea tuturor acestor proiecte a fost reprezentat de rezultatele financiare deosebite pe care le-am obtinut in ultima perioada. In 2007, cifra de afaceri a fost de 4,28 milioane de lei. Pentru anul in curs, aspiram la o majorare pana la 5,2 milioane de lei, in conditiile in care veniturile din primul semestru s-au situat la 2,2 milioane de lei".

Atuurile Velox sunt inscrise in strategia pe termen lung a companiei

Strategia de afaceri implementata la nivel de companie este caracterizata de parcurgerea unor etape considerate de noi absolut necesare, proiectele fiind gandite astfel incat sa obtinem si sa mentinem cel mai bun raport calitate-pret. Diversificarea productiei si a ofertei, pentru indeplinirea celor mai diverse cereri ale clientilor, reprezinta o constanta a activitatii noastre. Cateva dintre principiile aplicate in gestiunea resurselor umane tin de motivarea si fidelizarea angajatilor. La nivelul managementului societatii, relatiile cu cei peste 50 de angajati sunt percepute ca fiind solide si, totodata, cordiale. Pentru a dispune de personal calificat, masurile luate au fost constituite de specializarea angajatilor, fie ca sunt tineri sau mai varstnici. Conducerea societatii considera ca strategia proprie de afaceri a dat rezultate foarte bune de-a lungul timpului, una dintre realizari fiind clasarea, in anul 2006, pe locul trei in topul firmelor mici si mijlocii din Capitala, realizat de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter