Praktiker, una dintre cele mai importante retele de bricolaj prezente pe piata din Romania, a inregistrat in primul trimestru al acestui an vanzari de 36,6 milioane de euro, in scadere cu 18,8% fata de acelasi interval din 2009, atingand un nivel minim al afacerilor din ultimii ani. Ritmul de reducere a veniturilor s-a situat mult sub nivelul de -6% consemnat la nivel de grup (pana la 747,9 milioane de euro). "In pofida diminuarii vanzarilor din primele trei luni ale anului in curs, ne mentinem obiectivul de crestere a afacerilor anuntat la incheierea exercitiului financiar anterior, pe fondul estimarilor de revigorare a contextului economic din majoritatea statelor in care ne desfasuram activitatea. Previziunile de redresare a pietelor din Europa de Est par a se adeveri, fiind deja observata o tendinta de stabilizare a acestora, context favorabil pentru viitoarele venituri ale companiei", a declarat Wolfgang Werner, presedinte al grupului.
In aceste conditii, reprezentantii Praktiker Romania estimeaza mentinerea incasarilor din 2010 la nivelul celor din 2009, avand in vedere faptul ca este nevoie de renovari si reamenajari ale locuintelor, lucru care va determina revenirea treptata a cererii din domeniu. Cel mai vizibil efect al recesiunii asupra afacerilor societatii s-a resimtit la nivelul investitiilor, anul trecut reteaua Praktiker Romania extinzandu-se numai cu un magazin (in Focsani), fata de cele cinci unitati inaugurate in 2008. In 2009, firma a raportat o depreciere de 12% a cifrei de afaceri, pana la 257 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.praktiker.ro