Industria constructiilor din Cehia a fost sever afectata de criza economica din ultimii ani. In 2009, Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o scadere de 4%, iar rata somajului s-a majorat cu 8% fata de anul precedent. Din fericire, economia a inceput sa se redreseze in 2010, insa efectele recesiunii au continuat sa fie prezente pe piata constructiilor. Spre deosebire de 2009, cand veniturile industriei constructiilor au scazut mai putin decat media PIB, anul trecut nivelul acestora s-a redus cu 7,8%, in contrast cu o evolutie a PIB de 2,2%, potrivit unui raport realizat de compania de cercetare PMR, din Polonia.
Mult-asteptatele schimbari legislative, care ar trebuie sa sustina aceasta industrie, incep sa prinda contur. Legile specifice, care constituie principalul obiectiv al Ministerului pentru Dezvoltare Regionala, sunt prelucrate pentru a simplifica procesul obtinerii autorizatiilor de construire. Aceste schimbari vor elimina formalitatile birocratice, care reprezentau cauza intarzierilor ce impiedicau implementarea in conditii optime a proiectelor de investitii.
O importanta schimbare a reprezentat-o adoptarea unei noi strategii in cazul lucrarilor de infrastructura. Aceasta a fost elaborata de Ministerul Transporturilor, iar principalul scop vizeaza finalizarea retelelor de autostrazi din Cehia. Obiectivele importante din cadrul acestei strategii urmaresc construirea sectiunii de pe autostrada D8, care va traversa regiunea Ceske Stredohori, completarea autostrazii D3 si D1 si executia lucrarilor pentru calea de acces intre Karlovy Vary si Cheb. Planurile ministerului de resort includ alocarea de fonduri pentru proiecte realizate prin parteneriat public-privat. Un astfel de proiect este cel al autostrazii ce face legatura intre Hradec Kralove si zona Moravia.
Anul 2011 va reprezenta o provocare pentru industria constructiilor din Cehia, iar noile reglementari si programe adoptate vor asigura o cale spre reluarea activitatilor.