RO EN
The cart is empty

Plast Technik vizeaza o crestere cu 30% a vanzarilor

Andrei Rus (23 de ani)
Functia/firma: director national de vanzari al Plast Technik;
Studii: Facultatea Constructiilor de Masini, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca;
Experienta: 3 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: automatica, speologie.

Compania Plast Technik, din Cluj-Napoca, este specializata in productia de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu, prelucrand si diverse sortimente de geam termoizolant. Aceste activitati au o pondere de 85%, respectiv 15% din cifra anuala de afaceri a societatii. Pentru intervalul urmator, firma vizeaza extinderea retelei de distributie si dezvoltarea fluxului tehnologic, urmarind o majorare cu 30% a livrarilor, fata de 2008.

- Ce rezultate financiare estimati pentru 2009?
- Desi cerintele actuale de pe piata de tamplarie termoizolanta sunt tot mai exigente, segmentul specific activitatii noastre se afla in permanenta dezvoltare. Astfel, in 2009, bazandu-ne pe calitatea, complexitatea si diversitatea produselor/serviciilor oferite, estimam o majorare cu 30% a cifrei de afaceri, fata de 2008. De altfel, compania noastra a inregistrat cresteri anuale constante ale livrarilor, de aproximativ 20%. In 2008, am realizat vanzari in valoare de 13 milioane de lei, depasind cu 20% nivelul cifrei de afaceri din 2007.

- Care este situatia actuala in bransa fabricantilor de ansambluri
termoizolante?
- Pe parcursul lui 2008, pe piata de tamplarie a existat o oarecare ascensiune, insa, fata de anii precedenti – in special 2007 – ritmul de crestere a fost ponderat. Totusi, nu au existat probleme din punct de vedere al comenzilor, mai ales ca avem un portofoliu diversificat de clienti. Dimpotriva, datorita evolutiei cererii si volumului mare de productie, ne-am confruntat cu situatia unor termene de livrare relativ mari din partea furnizorilor de materiale. Totodata, am intampinat dificultati in ceea ce priveste lipsa personalului specializat, situatie care speram sa se reglementeze cat mai curand.

- Cum va evolua
piata de tamplarie pe termen mediu?
- Consider ca piata specifica se va dezvolta in mod constant, evoluand in raport cu sectorul de constructii, la nivel intern. Potrivit specialistilor, in 2009 vor exista cresteri cu 30% ale volumului vanzarilor, in raport cu 2008. Din februarie 2010, cand prevederile aplicarii marcajului CE vor deveni obligatorii pentru toti producatorii de ferestre, am putea asista la o alta selectionare a firmelor din bransa, iar cele mai afectate vor fi – dupa parerea mea - companiile mici, atat din cauza lipsei de informare, cat si a fondurilor insuficiente pentru aplicarea simbolului comunitar. In ceea ce priveste ritmul de ascensiune pe termen mediu (2009-2011), daca ne raportam la structura celor doua constante de care depinde piata – cerere si oferta – preconizam majorari anuale care nu vor depasi nivelul de 25%.

- Ce strategie de dezvoltare
veti adopta in intervalul urmator?
- Principalele obiective pe care Plast Technik le-a stabilit pe termen scurt/mediu constau in marirea capacitatii de productie, prin achizitia unui echipament (marca Rotox) care va fi instalat pana la finele anului 2009. Totodata, avem in vedere extinderea retelei de distributie la nivel national, prin inaugurarea unor puncte de lucru in zona Moldovei si, nu in ultimul rand, in nord-vestul tarii. In atentia noastra se afla si organizarea unor programe de instruire a personalului implicat in productie, montaj si vanzari.

- Care au fost principalele obiective ale firmei in 2008?
- Anul trecut, am alocat fonduri in valoare de 0,18 milioane de euro in vederea optimizarii procesului de productie si majorarii cu aproximativ 30 mp/schimb a volumului productiei de ferestre/usi. Tot in acest interval, am efectuat investitii in reamenajarea parcului auto si inaugurarea unor magazine de prezentare in zona de sud a Moldovei si in Oltenia. Un accent deosebit s-a pus pe realizarea unui sistem eficient de resurse umane, astfel incat colaboratorii nostri sa aiba la dispozitie servicii optime de consultanta in domeniu, asigurate de echipele tehnice si de vanzari.

- Cum s-a reflectat criza economica asupra companiei?
- Situatia economico-financiara nefavorabila a determinat o inasprire a conditiilor de pe piata si a influentat, intr-o oarecare masura, fiecare companie care activeaza in domeniu. In ceea ce ne priveste, nu putem afirma ca recesiunea ne-a afectat sau ingreunat activitatea in vreun fel. Dimpotriva, produsele pe care le oferim aduc multiple beneficii utilizatorilor, contribuind la reducerea cheltuielilor cu energia termica, ceea ce ne creeaza si noua, in calitate de producatori, un suport pentru asigurarea continutatii si dezvoltarii activitatii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter