RO EN
The cart is empty

MIMO a realizat un perete cortina in sistem Spider, termoizolat

Ing. Mircea Motrea (52 de ani)
Functia/Firma: director general, Mimo Group;
Studii: Facultatea de Constructii Civile si Industriale, din Cluj-Napoca;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul executiei de fatade cortina;
Stare civila: casatorit, un copil - student;
Hobby: sport, calatorii.

Compania Mimo - Sighetul Marmatiei a fost infiintata in anul 1992, fiind singura societate din Romania care promoveaza in exclusivitate pereti cortina si tamplarie din aluminiu executate cu sisteme, feronerie/accesorii Schuco si vitraje din sticla Saint-Gobain. Datorita extinderii activitatii, in 1996 a fost fondat Mimo Group, care integreaza societatile Mimo International (producator/montator de tamplarie din aluminiu/PVC si executant de placari cu materiale compozite), respectiv Mimo & ACI SA si International Glass SA - Cluj-Napoca (specializate in fabricarea de geam termoizolant si prelucrarea speciala a sticlei). Firma este reprezentant exclusiv in Romania pentru marca Alpolic (materiale compozite din aluminiu pentru placarea fatadelor, fabricate de Mitsubishi Chemicals - Japonia).

- Care este pozitia societatii Mimo in bransa executantilor de fatade?
- Credem ca Mimo Group este cea mai longeviva firma autohtona specializata in fabricarea si montajul de pereti cortina. In 1992, erau doar trei companii care efectuau acest tip de activitate. Stabilitatea afacerii proprii este rezultatul eforturilor conjugate a unui nucleu de circa 100 de persoane (din care 20% au studii superioare). Se cunoaste faptul ca, prin fidelizarea personalului si a clientilor, pot fi obtinute, in timp, performante bune. In realitate, firma o reprezinta angajatii si partenerii, carora le datoram actuala pozitie in topul firmelor de profil. La Sighetul Marmatiei si Cluj-Napoca dispunem de principalele facilitati logistice si de productie, iar in Bucuresti avem birourile de proiectare tehnologica si marketing, respectiv divizia de management integrat. Centrul de fabricatie pentru ansambluri din aluminiu/PVC si procesare a materialelor compozite este dotat cu echipamente performante, a caror capacitate depaseste 25.000 mp/an. De la infiintare, am executat lucrari ce insumeaza peste 170.000 mp de fatade complexe din aluminiu, luminatoare si casete din materiale compozite.

- Ce include planul de afaceri al companiei?
- In 2007, am realizat o cifra de afaceri de peste 6,5 milioane de euro (+20% fata de 2006), iar pentru 2008 preconizam o majorare de 15% a vanzarilor, respectiv venituri totale de 7,5 milioane de euro. Divizia de geam termoizolant si prelucrare a sticlei a inregistrat, anul trecut, rezultate financiare de 1,5 milioane de euro. Mai mult de 55% din productia de vitraje se livreaza direct catre clienti (firme producatoare de tamplarie), diferenta fiind constituita ca aport la ansamblurile finite comercializate de Mimo Group. In prezent, am asigurat peste 50% din volumul total de contracte necesare anului curent si mai mult de 70% din cele aferente anului 2009, cand estimam atingerea unei cifre de afaceri de 9 milioane de euro. Cresterea provine, in special, din sporirea volumului de lucrari castigate pe segmentul de fatade complexe. Ne straduim permanent sa fim informati cu privire la noutatile tehnice din domeniu, ce apar la nivel european. De aceea, putem sa abordam pentru executie lucrari cu grad inalt de dificultate, care necesita integrarea de solutii inovatoare. Anul trecut, am realizat - in premiera pe piata romaneasca -  un perete cortina in sistem Spider, termoizolat, la obiectivul Hotel Novotel - Bucuresti.

- Caracterizati conceptul de solutii integrate pentru fatade.
- Mimo Group este recunoscut ca antreprenor general specializat in activitati de anvelopare a cladirilor. Folosim in productie numai profile din aluminiu marca Schuco si sticla Saint-Gobain, deoarece ne permit sa acordam garantii de sistem si de buna executie pentru perioade indelungate de timp. Aceste materiale asigura o rezolvare optima a solutiilor complexe propuse de arhitecti, fara a fi nevoiti sa facem improvizatii. Acordam consultanta specializata si colaboram cu marii antreprenori de constructii, avand, totodata, ca parteneri birourile de proiectare importante. Pentru a veni in sprijinul investitorilor, am creat marca «Sisteme Mimo Fatade», ce reprezinta un concept nou care integreaza o diversitate de solutii tehnice, cum sunt: pereti cortina, panouri compozite, placi ceramice, din lemn si alte elemente. Lucram impreuna cu partenerii nostri pentru identificarea celor mai bune solutii din punct de vedere tehnic si economic. Profesionalismul firmei presupune o asociere directa intre calitatea executiei si asumarea ulterioara a responsabilitatii pentru serviciile prestate.

- Cat de importanta este rentabilizarea activitatii?
- In domeniul nostru de activitate, bonitatea financiara reprezinta un aspect primordial. Prin participarea la licitatii importante, trebuie depuse sume care sa acopere minimum 10% din valoarea lucrarilor. Mimo dispune de capacitate financiara si putem oferi garantii solide la toate nivelurile, inclusiv din punct de vedere tehnic. Facilitatile de productie si instruirea personalului necesita alte resurse importante. Pe acest fond, avand in vedere termenul indelungat de recuperare a unor creante, sunt necesare calcule permanente de rentabilitate. Mimo se afla in competitie cu firme redutabile si este interesata sa castige lucrari reprezentative, dar numai in conditii de profitabilitate, deoarece altfel riscam sa nu putem sustine efortul de dezvoltare. Parteneriatele de lunga durata pe care le avem cu Alukonigstahl, Saint-Gobain si Mitsubishi Chemicals ne-au ajutat sa progresam mult in ceea ce priveste mentalitatea corecta de abordare a pietei. Colaboratorii nostri ne-au sustinut mereu si ne-au aratat cum putem sa avem o rentabilitate buna a afacerii, pe baza livrarilor de produse/servicii cu tehnicitate ridicata si valoare adaugata mare.

- Ce schimbari preconizati pentru abordarea pietei in etapa urmatoare?
- Planul de extindere prevede ca, in urmatorii 2-3 ani, sa reusim externalizarea completa a activitatii de montaj, Mimo urmand sa se ocupe numai de antreprenoriat, proiectare tehnologica si uzinare. Deja, pentru lucrarile din 2007, am colaborat cu mai multe firme specializate in instalare, ceea ce ne-a permis dublarea capacitatii din sezonul de varf. Aceasta tendinta este tot mai prezenta in cadrul segmentului de piata specific, mai ales datorita sporirii cererii de lucrari complexe, de amploare si a participarii la licitatii a marilor firme europene de profil. Perspectivele de dezvoltare pe termen mediu sunt destul de bune, astfel incat continuam planurile de investitii pentru modernizarea capacitatilor de productie. In acest sens, pentru urmatorii doi ani, am alocat fonduri de circa 2,5 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.mimo.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter