RO EN
The cart is empty

KME: Reducere de 41,7% a veniturilor grupului

Concernul KME – Italia, unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de sisteme de placare din cupru pentru acoperisuri si fatade (reprezentat in Romania de compania Monsena), a publicat, recent, raportul financiar ce reflecta rezultatele din primele 9 luni ale lui 2009. Potrivit acestui document, veniturile consolidate ale holdingului s-au diminuat cu 41,7% fata de perioada similara a anului 2008, ajungand la 1,39 miliarde euro. In acelasi timp, volumul vanzarilor s-a contractat cu 27,5%. Valoarea materiei prime a avut o pondere de 65% in ceea ce priveste incasarile pe segmentul produselor semifinite, fata de o medie de 72% in 2008. "Stabilizarea graduala a pietelor financiare determina o detensionare treptata a mediului de afaceri si contribuie la crearea unui climat de incredere in ceea ce priveste afacerile din industrie. In ultimele luni, economia reala – care a fost cel mai puternic afectata de recesiunea mondiala – a inceput sa dea primele semne de revenire si, in anumite zone ale globului, se contureaza deja o usoara reluare a comenzilor. Totusi, situatia relativ pozitiva nu certifica faptul ca aceasta schimbare a trendului negativ s-ar putea accentua, transformandu-se intr-o crestere de durata. Dificultatile de accesare a creditelor si numarul mare de persoane disponibilizate au modificat profund comportamentul de consum al beneficiarilor finali, astfel incat nivelul cererii pentru bunurile de folosinta indelungata va ramane scazut pe termen mediu. Evolutia segmentelor de piata ale KME (respectiv utilizatorii de produse semifabricate din cupru si aliaje) este influentata in mod direct de conditiile negative mentionate anterior. Cererea de produse semifabricate pentru industria constructiilor a fost extrem de scazuta pe tot parcursul lui 2009. Renovarea si modernizarea imobilelor existente a constituit unul dintre putinele domenii cu o dinamica relativ constanta, deoarece aceste proiecte (pentru imobile de interes public sau cladiri rezidentiale detinute de persoane fizice) au beneficiat de cofinantare din partea autoritatilor centrale si locale din multe tari ale lumii. Totodata, sectorul de constructii a reactionat optim in ceea ce priveste scaderea pretului la cupru (ca materie prima) de la nivelurile-record consemnate in anul precedent, ceea ce a facut ca alte materiale asemanatoare sa devina mai putin competitive. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de incertitudine, holdingul KME a reusit sa-si mentina si chiar sa-si consolideze pozitia pe piata, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de produse, cresterea calitatii serviciilor, restructurarea sistemului de distributie si capacitatea de a furniza clientilor solutii inovatoare integrate fiind alte atuuri specifice", a declarat Salvatore Orlando, presedintele Comitetului Director al KME Group SpA.
Cresterea pretului la cupru si indicatorii macroeconomici vor influenta decisiv vanzarile
Rezultatul procedeelor adoptate de conducerea grupului KME, in vederea contracararii efectelor recesiunii, indica faptul ca managementul corporatiei a ales sa raspunda imediat provocarilor impuse de modificarea indicatorilor macroeconomici. "Concomitent cu diminuarea cheltuielilor cu personalul (-17%, la 223,5 milioane de euro) si a altor costuri operationale (-24,2%, respectiv 232,8 milioane de euro), am luat decizia de a accelera procesele de fabricatie si distributie, pentru a indeplini cat mai rapid cerintele beneficiarilor. Optimizarea modului de utilizare a capitalului investit si reducerea riscului, fara a neglija diversificarea activitatii, au reprezentat alte initiative incununate de succes. Totusi, in pofida acestor eforturi, cifra de afaceri din 2009 va fi mult mai scazuta decat cea raportata in 2008. Masurile intreprinse vor constitui principalele premise de creare a celor mai optime conditii de reintoarcere pe calea profitabilitatii, in momentul in care mediul de afaceri va fi mai prielnic", informeaza un comunicat al companiei. Referindu-se la evolutia pietei cuprului, conducerea KME Group a prezentat o analiza succinta a situatiei din perioada de referinta. "Pana la 30 septembrie 2009, pretul mediu al acestui metal neferos (exprimat in USD) a fost mai mic decat in acelasi interval din 2008 (-41,5%, de la 7.966 USD/tona la 4.663 USD/tona). Daca se iau in considerare tranzactiile efectuate in moneda europeana, diminuarea a fost de 35,2% (de la 5.228 de euro/tona la 3.398 euro/tona). Urmarind trendul pietei, cotatia cuprului a inceput sa se majoreze din luna martie 2009, astfel incat – in cel de-al treilea trimestru al anului – cresterea pretului a fost de 24,9% la contractele stabilite in USD (de la 4,676 USD/tona la 5.840 USD/tona), iar la cele exprimate in euro de 19,8% (de la 3.430 USD/tona la 4.080 USD/tona). Practic, aceasta sporire a pretului in timpul recesiunii reflecta aprecierea euro in raport cu moneda americana. La nivelul lunii octombrie 2009, cotatia cuprului si-a continuat trendul ascendent, pretul mediu in cele 30 de zile analizate fiind de 6.288 USD/tona (respectiv, 4.243 euro/tona)", se precizeaza in raportul KME. Achizitia unor materii prime mai scumpe va influenta decisiv politica de pret a grupului italian, iar piata nu pare a fi pregatita pentru a accepta o eventuala scumpire a produselor semifabricate din cupru. Influenta acestor factori asupra vanzarilor pare a fi decisiva, iar 2010 se anunta a fi o perioada marcata de incertitudine. De altfel, la data publicarii articolului, in cadrul LME cotatia cuprului inregistreaza valori cuprinse intre 7.360 USD/tona si 7.446 USD/tona, in functie de contract. Informatii suplimentare, la www.kme.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter