RO EN
The cart is empty

Investitie Safa intr-o noua hala de productie


Dragos Dicu (28 de ani)

Functia/firma: director general al Safa;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Studii: Facultatea de Studii Europene, Universitatea Babes-Bolyai, din Cluj-Napoca;
Hobby: cinema, lectura.

Societatea Safa, din Sibiu, este specializata in productia de tamplarie din aluminiu si PVC, precum si in executia de fatade cortina, lucrari de placare cu materiale compozite, respectiv alte constructii speciale (de tip sera - wintergarten). Fondata in anul 1994, firma si-a dezvoltat o retea de distributie cuprinzand parteneri din toata tara. De asemenea, comercializeaza usi de garaj, porti automate si sere. In cele ce urmeaza, pentru a contura evolutia companiei si a segmentului de piata specific, este prezentata opinia directorului general, Dragos Dicu.

- Cum a evoluat segmentul de piata specific activitatii companiei?
- Din punctul meu de vedere, anul 2008 a debutat cu o crestere semnificativa a vanzarilor pentru toate companiile care activeaza in domeniul tamplariei termoizolante, precum si al fatadelor cortina. In intervalul lunilor septembrie si octombrie, au inceput sa apara anumite probleme generate de criza economica internationala. Cunosc situatii de lucrari cu finantare externa aflate in stadiu de proiectare, care au fost stopate din cauza conjuncturii nefavorabile. Firma noastra desfasoara lucrari de anvergura in toata tara, activitatea fiind coordonata din Sibiu. Pe piata locala se deruleaza in continuare lucrari de constructii, de mica amploare, cele mai multe investitii importante semnalandu-se, in continuare, in Bucuresti si in Cluj-Napoca. Societatea Safa lucreaza, in principal, cu marii antreprenori, fiind implicata in proiecte derulate de parteneri cu potential financiar optim, cum ar fi, de exemplu, cei care aloca fonduri pentru edificarea de hoteluri.

- Prezentati principalele dificultati cu care v-ati confruntat.
- Principala dificultate intampinata de compania noastra este una generala pentru piata de tamplarie termoizolanta, respectiv lipsa de personal calificat. Safa a organizat numeroase cursuri de specializare a angajatilor, iar singura pretentie pe care o avem este constituita de fidelitatea acestora. De altfel, in vederea dezvoltarii activitatii, pe langa atentia acordata resurselor umane, suntem preocupati si de mijloacele fixe. Recent, am achizitionat un teren cu o suprafata de 5.600 mp, in Parcul Industrial Sura Mica, langa Sibiu. Intentionam sa construim o hala cu o arie de 1.200 mp, precum si un spatiu administrativ de 400 mp. Valoarea investitiei se situeaza la 0,7 milioane de euro, insa ne-am propus si procurarea/instalarea de echipamente, actiune evaluata la aproximativ 0,3 milioane de euro. Planul de investitii a fost definitivat si incercam sa obtinem o parte din suma necesara, prin accesarea unor fonduri europene.

- Care va fi situatia bransei de tamplarie termoizolanta, in 2009?
- Sunt convins ca piata va urma acelasi ritm de crestere ca si pana in prezent, deoarece in Romania exista un potential deosebit in ceea ce priveste sectorul de constructii. Pentru Safa, consider prioritara realizarea de produse destinate montajului la spatii comerciale si cladiri de birouri, in detrimentul celor folosite pentru aplicatii rezidentiale. Avem o capacitate de productie de 60 mp/zi, asigurata de utilaje Wegoma, FOM Industrie si Schüco. Pentru tamplaria din PVC utilizam profile Funke (si feronerie Roto), iar cea din aluminiu (respectiv fatadele cortina) integreaza preponderent serii Schüco sau Metra. Geamul termoizolant este, de obicei, solicitat de beneficiar, insa, la ultimele doua proiecte de anvergura pe care le-am avut in executie, am folosit sticla Guardian si Saint-Gobain. Cel mai des utilizate sisteme raman cele cu bariera termica, reprezentand 90% din total, iar elementele cu profile Schüco FW 50+ si Metra Poliedra detin ponderea in comenzi. In momentul de fata, avem in stadiu de executie doua lucrari de placare cu materiale compozite, la imobilele Hotel Europa - Sibiu si Pritax - Cluj, pentru care asiguram, totodata, 800 mp de tamplarie termoizolanta. Valoarea totala a acestora se situeaza la 1,5 milioane de euro. Intrucat ne-am implicat in realizarea unor proiecte ample, in anul 2007 am obtinut rezultate financiare de 8,4 milioane de lei, pentru 2008 estimand o cifra de afaceri asemanatoare. In primele sase luni a.c., volumul vanzarilor a fost de 3,5 milioane de lei, iar pentru 2009 preconizam o crestere a veniturilor la 10,5 milioane de lei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter