RO EN
The cart is empty

Interplast Rom se axeaza pe dezvoltarea exportului


Dan Helesteanu (34 de ani)
Functia/firma: director al Interplast Rom;
Studii: Facultatea de Ingineria Sistemelor Tehnologice, Universitatea Politehnica - Bucuresti;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul tamplariei; 10 ani in distributie;
Hobby: sport, cinema.

Compania Interplast Rom, din Alba Iulia, este sucursala din tara noastra a fabricii Interplast - Turcia (cu 11 filiale internationale si activitati de export in 28 de tari), unitatea fiind specializata in productia si distributia de feronerie destinata montajului la ansamblurile de ferestre si usi din PVC. Subsidiara a fost infiintata in 2006, iar in prezent are o retea de distributie extinsa la nivel national. Livrarile se realizeaza direct, precum si prin intermediul dealerilor din galati, Brasov, Timisoara, Craiova, Iasi, Baia Mare, cu precadere catre beneficiarii din provincie (in proportie de 70% din total), dar s-au stabilit si relatii de colaborare cu firme din Capitala.

- Cum se structureaza oferta firmei?
- Sortimentele furnizate sunt reprezentate, in principal (in proportie de 70%), de balamale 3D Elefant si Tiger, balamale simple, conectori si opritori etc., toate produsele fiind realizate de firma Interplast. De asemenea, sunt disponibile si manere pentru usi si ferestre din PVC, importate de la societatea Imat, pentru care suntem unic distribuitor. De asemenea, distribuim garnituri de etansare (Secil), folosite la fabricarea tamplariei din PVC si glafuri de interior din PVC (Asas), disponibile in diferite nuante. Capacitatea de furnizare se situeaza la nivelul de 850 de tone/an. In 2008, livrarile efective au insumat 800 de tone, iar pentru anul 2009 vizam o majorare de circa 20% a acestui nivel. Printre principalii colaboratori, se afla si societatile Petline, Schönline (ambele din Bucuresti), Unver Window (Harghita) etc. Termenele de indeplinire a comenzilor se situeaza la maximum doua zile, printre principalele servicii acordate partenerilor aflandu-se si acordarea de consultanta, garantie, respectiv asigurarea gratuita a transportului. La nivelul lui 2009, folosind ca infrastructura depozitul din Romania, s-a planificat derularea operatiunilor de export, in Ungaria si Republica Moldova.

- Prezentati situatia financiara inregistrata in ultima perioada.
- In 2008, ca urmare a integrarii activitatii altor distribuitori zonali din Romania ai firmei Interplast, am inregistrat o cifra de afaceri de circa 6 milioane de euro. Pentru 2009 estimam o majorare de 20% a vanzarilor. Strategia de expansiune a activitatii presupune derularea de investitii in vederea constructiei unui depozit propriu si extinderii parcului auto, fondurile necesare fiind de 1,5 milioane de euro. La nivelul companiei noastre, in 2008 influenta crizei economico-financiare a fost minora, astfel incat nu putem afirma ca am fost afectati de situatia interna/internationala. Pentru 2009, masurile practice pe care le-am putea aplica in scopul prevenirii sau diminuarii efectelor negative constau in reducerea cheltuielilor administrative, scaderea ratei profitului etc.

- Care au fost caracteristicile segmentului propriu de activitate in 2008?
- Sectorul in care activam a fost caracterizat, in 2008, de o scadere a comenzilor, iar pentru 2009 preconizam, de asemenea, un trend descendent, datorita recesiunii. In ceea ce priveste problema fluctuatiei personalului, pentru compania noastra situatia este pozitiva, ceea ce s-a reflectat prin majorarea numarului de angajati. Dar actuala criza economico-financiara va afecta firmele din bransa, mai ales prin blocarea fluxului de capital, ceea ce ar putea determina chiar falimentarea unor companii. Astfel, pe termen scurt, cererea de tamplarie/sisteme, folosite atat la renovari si lucrari de mica anvergura, cat si la proiecte rezidentiale sau comerciale importante, va avea o tendinta negativa. Dintre problemele cu care se confrunta mediul de afaceri specific, as mentiona legislatia deficitara, mult prea permisiva pentru cei care nu respecta normele in vigoare.

- Detaliati relatiile specifice de afaceri dintre furnizori, producatori si beneficiari.
- In domeniul feroneriei, concurenta este acerba, ceea ce contribuie foarte mult la calitatea produselor promovate pe piata. Acest aspect influenteaza si relatia cu producatorii, care se afla, astfel, intr-o negociere continua cu furnizorii, in vederea exercitarii unei presiuni din punct de vedere al preturilor practicate. Clientii specializati din bransa de ferestre sunt din ce in ce mai bine informati, inclusiv despre noutatile constructive care apar permanent. Nu de putine ori, sunt solicitate chiar si solutii tehnice personalizate, fapt care presupune o mare flexibilitate din partea fabricantilor de feronerie. In ceea ce ne priveste, reusim sa indeplinim toate comenzile, inclusiv cele atipice, deoarece mentinem un contact direct cu unitatea din Turcia, care se implica rapid in executia accesoriilor speciale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter