RO EN
The cart is empty

HOLCIM a dublat vanzarile de produse verzi dupa lansarea ECOPact si ECOPlanet

Grupul Holcim, ce detine o capacitate de productie de 5,7 milioane de tone de ciment in Romania, a realizat vanzari totale de 26,83 miliarde franci elvetieni (CHF) in 2021, marcand o crestere de 16% fata de nivelul din 2020 (+11,3% like-for-like/ LFL). Indicatorul de profitabilitate operationala (EBIT) recurent s-a majorat, totodata, cu 25,5% (+10,4% LFL), ajungand la 4,6 miliarde CHF, rezultand o marja EBIT de 17,2%, peste nivelul de 15,9% realizat in 2020. Conform raportului financiar, grupul elvetian a incheiat anul 2021 cu profit net de 2,3 miliarde CHF, cu 35,4% peste nivelul de 1,7 miliarde CHF inregistrat la finele anului anterior.
"Anul 2021 a fost unul record pentru Holcim, atingand noi niveluri de performanta atat in plan financiar, cat si in termeni ESG. Am traversat pandemia de Covid-19 cu rezilienta si agilitate, si am depus eforturi pentru a ne mentine oamenii si comunitatile in siguranta. Am inregistrat performante financiare record pentru toti indicatorii-cheie, cu vanzari nete de 26,8 miliarde CHF si cresterea EBIT recurenta de +25,7% LFL, ajungand la 4,6 miliarde CHF. Am obtinut aceste rezultate fara precedent accelerand, in acelasi timp, extinderea portofoliului de solutii si produse, inaintand in viziunea noastra de a deveni lider global in inovatie si solutii pentru constructii durabile. Am integrat cu succes compania Firestone Building Products in grup, in aprilie, si am facut progrese bune in achizitiile Malarkey si PRB Group, ca alte motoare de crestere pentru companie. Am livrat Strategia 2022 cu un an inainte, punand bazele unei noi etape de crestere. Punand sustenabilitatea in centrul strategiei, am accelerat lansarea de solutii verzi pentru constructii, de la betonul ECOPact si cimentul ECOPlanet, pana la acoperisuri inteligente si sisteme de eficienta energetica", a comentat Jan Jenisch, CEO al grupului Holcim.
Grupul a vandut, in 20201, 200,8 milioane de tone de ciment (+5,5%), cu o valoare neta de 16,4 miliarde CHF (+9%), 269,9 milioane de tone de agregate (+5,3%) si o valoare neta de peste 4 miliarde CHF (+8,7%), 46,5 milioane de metri cubi de betoane (+10%), cu o valoare de 5,16 miliarde CHF, dar si produse si solutii speciale pentru constructii durabile in valoare totala de 3,61 miliarde CHF (+90,8%).
Din punct de vedere regional, vanzarile Holcim din Europa au crescut cu 13,8% anul trecut, la peste 8 miliarde CHF, cele din America Latina s-au majorat cu 17,4%, la 2,61 miliarde CHF, in America de Nord grupul a realizat afaceri de 7,31 miliarde CHF (+27,3%), in regiunea Asia-Pacific de 5,95 miliarde CHF (+13,4%), iar in zona delimitata de continentul african si Orientul Mijlociu, vanzarile au totalizat 2,43 miliarde CHF (+3,5%).
Pentru 2022, conducerea grupului elvetian se asteapta ca perioada favorabila sa continue pentru cererea de materiale de constructii, cu trenduri pozitive in toate regiunile. O majorare procentuala de doua cifre este asteptata pentru divizia de produse si solutii pentru constructii durabile, in timp ce la nivel de business sinta este o crestere de minimum 6% a vanzarilor nete comparabile (LFL).
***
In Romania, grupul Holcim este activ de peste doua decenii, prin Holcim (Romania) SA, si detine doua fabrici de ciment in Campulung si Alesd, o statie de macinare, 19 statii ecologice de betoane, 3 statii de agregate, doua statii de lianti speciali si 3 terminale de ciment in Bucuresti, Turda si Roman. Holcim are aproximativ 800 angajati in Romania si o cifra de afaceri de 1,6 miliarde lei (circa 324 milioane de euro), realizata in 2020, conform datelor publice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter