RO EN
The cart is empty

HOLCIM Romania: Criza medicala a mutat focusul de pe business pe angajati

Anul 2020 a inceput in forta pentru piata locala de constructii, cu vreme favorabila si un context ce indica evolutii foarte bune pana la finele anului. Declansarea pandemiei de Covid-19 la jumatatea lunii martie si decretarea starii de urgenta au mutat focusul companiei Holcim Romania, parte a grupului LafargeHolcim, de pe business si santiere catre protectia angajatilor si masurile aferente. In 2019, in contextul evolutiei foarte bune a pietei de constructii, Holcim Romania a realizat o cifra de afaceri de 1,49 miliarde lei, in crestere cu 17,3% fata de 2018, conform datelor publice. Compania detine doua fabrici de ciment, in Campulung (judetul Arges) si in Alesd (Bihor), o statie de macinare si trei terminale de ciment la Turda (Cluj), Roman (Iasi) si Bucuresti, 15 statii ecologice de betoane, trei statii de agregate si alte doua de lianti speciali.
Interviu cu Horia Adrian (50 de ani), CEO Holcim Romania & Market Head Emerging Europe, manager cu o experienta de 20 de ani de management in cadrul grupului LafargeHolcim.
 
- Ce impact a avut criza de Covid-19 asupra companiei?
- Incepand din martie, focusul nostru s-a mutat si mai mult catre protectia angajatilor. Regulile noastre de Securitate si Sanatate in Munca au fost dintotdeauna riguroase, insa, in contextul pandemiei, ne-am sporit eforturile pentru a ne asigura ca toti angajatii sunt in siguranta la locul de munca. Astfel, am suplimentat regulile impuse de autoritatile competente cu propriile masuri de preventie implementate la nivel de Grup, in LafargeHolcim, si local, in grupul de companii Holcim Romania. Acest plan rapid de masuri clare a facut ca lunile martie, aprilie si mai sa treaca fara niciun pericol pentru oameni si fara cazuri de imbolnavire cu noul coronavirus in operatiuni, in timp ce ne-am mentinut activitatea de zi cu zi. 
 
- La nivel de business, ce masuri ati implementat?
- La nivel de business, ca reactie la aceasta criza, am implementat strategia "Health, Cost & Cash", atat in Grupul LafargeHolcim, cat si in Holcim Romania. Menita sa asigure siguranta angajatilor in primul rand, precum si continuitatea companiei, aceasta vine cu un set de reguli stricte de preventie pentru toate operatiunile noastre, precum si masuri de eficienta si disciplina financiara. Cred ca un context dificil poate fi transformat intr-o oportunitate pentru inovatie si chiar crestere, daca este abordat asa cum trebuie. Raman optimist ca revenirea industriei de constructii va fi rapida si sper sa vedem o crestere a numarului de proiecte noi, poate chiar si la nivelul autoritatilor publice, cat mai curand posibil.
 
- Ce obiective aveti in perioada urmatoare?
- Continuam sa investim constant in dezvoltarea si diversificarea produselor si solutiilor oferite, ca parte a strategiei noastre asumata la nivel de grup - Construim pentru viitor 2022. Anul acesta, vom avea in vedere continuarea demersurilor in ceea ce priveste imbunatatirea amprentei de carbon a produselor si solutiilor noastre, durabilitatea fiind o prioritate pentru noi indiferent de contextul in care ne aflam. Totodata, vom continua sa investim in oameni si in siguranta lor, in special in conditiile in care se mentin, inca pentru o perioada, o serie de norme speciale pentru organizarea si desfasurarea activitatii in operatiunile noastre si nu numai.
 
- Care sunt cele mai acute probleme ale pietei de constructii, din punctul dvs. de vedere?
- Cred ca dincolo de acest context, principala dificultate va ramane, in continuare, lipsa fortei de munca calificate. In ultimii ani, tot mai multe companii din industria de constructii sau companii producatoare de materiale de constructii se confrunta cu dificultati tot mai mari in a gasi oameni specializati. Pentru noi, aceasta provocare se traduce in investitii in educatia generatiei urmatoare de meseriasi in constructii, dar si in dezvoltarea de proiecte si programe care sa ne ajute angajatii existenti sa isi dezvolte competentele.
 
- Ce noutati ati adus pe piata in ultima perioada?
- In ultimii ani, preocuparile noastre s-au indreptat catre dezvoltarea de solutii speciale si servicii, prin care dorim sa raspundem nevoilor si asteptarilor clientilor. Pe segmentul de betoane, anul trecut am lansat o serie de solutii inovatoare destinate santierelor care au solicitari speciale. Noua noastra gama de betoane vine cu un set de beneficii pentru constructii cu cerinte complexe, geometrii si arhitecturi speciale (Agilia), santiere care au nevoie de cresterea eficientei in timp (Chronolia) sau in ceea ce priveste productivitatea (Morpla). De asemenea, pentru lucrari unde esteticul joaca un rol important, gama include brandurile Artevia. Aceste solutii, preluate din experienta grupului LafargeHolcim, sunt integrate deja in proiecte de constructii din Romania. In acelasi timp, suntem in plin proces de transformare digitala si de dezvoltare de servicii cu valoare adaugata in mediul online. Acest fapt s-a dovedit a fi de bun augur, pentru ca serviciile ClicBeton.ro si Holcim Direct au reprezentat o solutie potrivita pentru clientii din toate segmentele, in contextul actual. Prin ClicBeton.ro constructorii sau persoanele fizice pot achizitiona beton online, iar prin Holcim Direct oferim clientilor nostri posibilitatea de a plasa comenzi online, in siguranta, si acces permanent la produsele si serviciile noastre.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter