Producatorul german de ciment HeidelbergCement a inregistrat un nivel record al vanzarilor din 2018, atat ca volum, cat si ca venituri, potrivit datelor incluse in raportul financiar preliminar publicat recent. Veniturile totale raportate de grup au crescut, astfel, cu 4,7% anul trecut fata de nivelul din 2017, depasind usor 18 miliarde euro. In ultimul trimestru din 2018, producatorul a raportat o majorare de 10,3% a veniturilor, pana la 4,7 miliarde euro.
"In 2018, am realizat noi recorduri istorice pentru companie, ca volume de vanzari si venituri. In termeni operationali, aproape am reusit sa compensam impactul negativ al conditiilor meteorologice, mai ales in SUA, si al cresterii inflatiei, prin majorarea cantitativa a vanzarilor si preturi mai mari. In plus, planul de actiuni pe care il implementam si-a produs primele rezultate: gratie optimizarii portofoliului si disciplinei costurilor, am putut reduce datoria neta a companiei sub 8,4 miliarde euro, la finele anului trecut", a declarat Dr. Bernd Scheifele, presedintele boardului HeidelbergCement.
Potrivit datelor preliminare, in 2018 grupul a vandut 129,9 milioane de tone de ciment, cu 3,4% peste nivelul din 2017, precum si 309,4 milioane de tone de agregate (+1,4%), 49 milioane de metri cubi de beton (+3,7%) si 10,3 milioane de tone de asfalt (+7,1%).
Din punct de vedere regional, anul trecut veniturile din America de Nord s-au situat la 4,26 miliarde euro (-1,9%), cele din sudul si vestul Europei au ajuns la 4,93 miliarde euro (+5%), vanzarile din grupul Europa de Nord, Europa de Est si Asia Centrala au cumulat 2,91 miliarde euro (+2,8%), cele din Asia-Pacific s-au plasat la 3,26 miliarde euro (3,4%), iar cele din Africa si din bazinul est-mediteranean au crescut cu 5,1%, pana la 1,66 miliarde euro.
In 2019, managementul HeidelbergCement se asteapta la o noua crestere a cererii de ciment, la nivel global, cele mai semnificative evolutii fiind estimate in Indonezia, India, Africa Sud-Sahariana si America de Nord.
"Avand in vedere prognozele economice favorabile la nivel global, suntem increzatori in viitor. Presupunem ca unii din factorii care au influentat negativ rezultatele din 2018 nu vor mai avea efecte in 2019. Ma refer mai ales la conditiile meteorologice nefavorabile din SUA, la cresterile de preturi din energie mult peste asteptari si la colapsul preturilor din Indonezia. De asemenea, in 2019 ne vom concentra planul de actiuni pe accelerarea procesului de optimizare a portofoliului si pe cresterea fluxului de lichiditati si a marjelor. In plus, vom continua procesul de digitalizare a intregului lant valoric al companiei, pentru imbunatatirea operatiunilor", a precizat Dr. Bernd Scheifele.
Rezultatele consolidate ale companiei pentru anul 2018 vor fi publicate la 21 martie 2019.