RO EN
The cart is empty

Duna Rex vizeaza o cifra de afaceri de peste 8 milioane de lei


Adrian Ponoran (30 de ani)
Functia/firma: director de marketing al Duna Rex;
Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Babes-Bolyai, din Cluj-Napoca;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniu;
Hobby: automobilism.
Compania Duna Rex, cu sediul in Aiud, a fost infiintata in anul 1994 si are ca principal domeniu de activitate productia/comercializarea de tamplarie termoizolanta din PVC, realizand totodata si ansambluri din aluminiu (in proportie de 10% din total). Incepand cu 2007, firma desfasoara si activitati de export, contracte importante fiind onorate inclusiv in acest an pentru parteneri din Italia si Irlanda. De asemenea, in luna mai a.c., s-a deschis un showroom in Italia. In Romania, reteaua de distributie include centre de prezentare in Alba Iulia, Turda, Cluj-Napoca si Targu Mures.

- Ce sisteme se utilizeaza la executia ansamblurilor proprii?
- Sortimentele din PVC pe care le promovam integreaza profile Deceuninck (seria Zendow cu 3 sau 5 camere si Everest Max - 4 camere, in diverse nuante), iar cele din aluminiu repere Exalco - Grecia. Ansamblurile sunt dotate cu feronerie G-U sau Siegenia si geam termoizolant livrat de firma Professional Glass - Teius (Alba). Utilajele folosite sunt marca Elumatec si asigura o capacitate de fabricatie de 40.000 mp/an (din care 35.000 mp/an pentru ferestre/usi din PVC). Nivelul productiei din 2007 a fost de 15.200 mp, pentru 2008 fiind estimat un volum cantitativ de 20.500 mp. Asigurarea unui grad inalt de calitate reprezinta o masura deosebit de importanta pentru firma noastra. In acest sens, in anul 2005 am implementat sistemul de management integrat al calitatii SR EN ISO 9001:2000. Actualmente, in cadrul Duna Rex, procedurile de implementare a marcajului CE sunt in faza de documentare pentru aplicarea insemnului european de conformitate.

- Detaliati strategia de dezvoltare a companiei, din ultima perioada.
- Proiectele de investitii din 2007 au constat in achizitia de utilaje si au necesitat alocarea unor fonduri in valoare de 0,7 milioane de euro. In 2008, urmeaza sa fie inaugurata o hala de productie, care a presupus un efort financiar de aproximativ un milion de euro. Pe termen scurt, avem in vedere extinderea retelei de dealeri si in alte regiuni ale tarii. De asemenea, o constanta in strategia noastra pentru dezvoltare, care s-a consemnat inca de la inceputul activitatii de fabricatie, este reprezentata de mentinerea unui nivel ridicat al dotarii tehnice, pentru asigurarea unui grad deosebit de performanta produselor proprii. Inregistrarea unor rezultate pozitive constituie un real suport pentru indeplinirea tuturor acestor obiective. Astfel, cifra de afaceri din 2007 a fost de 8,6 milioane de lei, iar in primul semestru din 2008 s-au inregistrat 3 milioane de lei. Pana la finalul lui 2008, preconizam o crestere de pana la 12,2 milioane de lei, pentru 2009 fiind estimata o majorare de circa 17% a veniturilor.

- Care este situatia segmentului de piata specific?
- Segmentul de piata pe care ne desfasuram activitatea a fost caracterizat in 2007 de o sporire a productiei, datorita alocarii de resurse financiare in vederea efectuarii lucrarilor de renovare. Anul acesta, evolutia a fost marcata de continuarea multor lucrari initiate la finele lui 2007, compania noastra deruland contracte castigate ca urmare a participarii la licitatii. Un aspect general specific bransei a constat in inasprirea conditiilor de desfasurare a activitatii, masurile pe care le-am aplicat pentru a contracara aceasta situatie fiind constituite de imbunatatirea continua a conditiilor in care personalul companiei isi desfasoara activitatea si de mentinerea unei legaturi permanente cu beneficiarii. Pe piata locala de profil, desi sunt prezente numeroase firme cu acelasi obiect de activitate, nivelul concurential nu este foarte acut. Aceasta se datoreaza faptului ca, de cele mai multe ori, producatorii se adreseaza unor categorii diferite de clienti sau initiaza relatii de colaborare in cazul executiei lucrarilor cu grad inalt de complexitate. Alte dificultati sunt generate de firmele care au adoptat o politica de concurenta neloiala, dar acestea nu ofera produse la calitatea promisa initial. In ceea ce priveste impactul evolutiei sectorului de constructii asupra pietei de tamplarie termoizolanta, puetm afirma ca orice dezvoltare din domeniul edificarii imobilelor genereaza o expansiune sustinuta a bransei producatorilor si montatorilor de ferestre. De asemenea, nivelul de informare a utilizatorilor este optim, intrucat, in ultima perioada, am remarcat faptul ca, in momentul solicitarii ofertei, potentialii beneficiari cunosc cu exactitate ce anume doresc sa achizitioneze.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter