RO EN
The cart is empty

BASF: Strategie bazata pe lansarea de produse inovatoare

Madalina Teodorescu
Functia/Firma: manager al diviziei pentru constructii din cadrul BASF Romania;
Experienta profesionala: 8 ani in domeniul proiectarii si 7 ani in industria materialelor de constructii.

Compania BASF Romania, subsidiara grupului german BASF si important furnizor de produse chimice pentru constructii la nivel national, estimeaza o majorare de peste 10% a cifrei de afaceri din acest an, mentinandu-se tendinta din 2011. In tara noastra, BASF comercializeaza o gama variata de dispersii, aditivi si pigmenti pentru industriile de vopsele/prelucrare a lemnului, termoizolatii, spume poliuretanice pentru panouri sandwich, aditivi pentru beton, mortare etc. In continuare, societatea va continua sa implementeze solutii pentru cresterea durabilitatii si sustenabilitatii in domeniul constructiilor. Anul trecut, circa 35% din vanzarile firmei au fost realizate in urma comercializarii de produse pentru constructii.

- Care sunt planurile companiei pentru perioada urmatoare?
- Strategia de dezvoltare a societatii se va baza, in continuare, pe promovarea si livrarea de produse de inalta tehnologie - care ajuta la economisirea energiei resurselor, precum si la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera de-a lungul intregii durate de executie si exploatare a unei constructii, ca parte a strategiei globale la nivel de grup. Pe termen mediu, avem planificate proiecte de dezvoltare si eficientizare a activitatii locale de productie, de asistenta tehnica acordata clientilor nostri, de logistica, precum si investitii in capitalul uman. Anual, la nivel national alocam intre 2.000 si 5.000 de euro pe angajat pentru pregatire profesionala, programele de perfectionare fiind specializate si derulate inclusiv in afara tarii.
- Ce produse veti lansa in acest an?
- In 2012 vom continua politica de lansare de produse noi cu aplicabilitate in domeniul constructiilor stabilita la nivel international, acestea urmand a fi disponibile si in Romania, in functie de solicitarile pietei. Astfel, printre sortimentele pe care dorim sa le lansam anul acesta pe plan local se afla mortarul cu rezistenta sporita Masterflow 9200/9300, realizat pe baza de agregate metalice si destinat instalatiilor turbinelor eoliene, pentru cimentarea in conditii variate. De asemenea, vom include in oferta membrana hidroizolatoare pe baza de poliuree cu aplicare prin pulverizare - Masterseal 689. Cele mai noi produse incluse in portofoliul companiei noastre sunt reprezentate de aditivii X-Seed (pentru betoane) si RheoMATRIX (modificator de vascozitate).
- Cum credeti ca va evolua sectorul constructiilor in 2012?
- Anul trecut, piata constructiilor a depins in mod semnificativ de evolutia economica generala si de realizarea de lucrari de infrastructura. In ansamblu, la nivelul companiei noastre s-a resimtit o usoara crestere. Avand in vedere conditiile meteorologice din primele luni ale anului in curs, pentru 2012 nu anticipam o evolutie importanta pe piata materialelor de constructii - cel mai probabil aceasta urmand a se situa la nivelul din 2011. In continuare, evolutia acestui sector va depinde si de lucrarile de infrastructura ce vor fi realizate. Un aspect pozitiv al pietei este dat de faptul ca, in ultimul timp, am putut observa o crestere a interesului pentru eficienta energetica si sustenabilitate, inclusiv pentru cladirile existente. Consideram ca aceasta tendinta se va mentine si in perioada urmatoare, urmand a deveni un factor important de sustinere a pietei. Pentru perioada 2012-2013 anticipam, totodata, o crestere a preturilor la materii prime si resurse, pe fondul majorarii pretului petrolului si al scaderii disponibilitatii unora dintre resurse.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter