RO EN
The cart is empty

BASF: Compania si-a planificat cresterea afacerilor din Romania, in 2010

Grupul BASF, cu activitati in industria chimica, a realizat vanzari de 254 milioane de euro in Romania, in 2009, pentru acest an reprezentantii companiei estimand o majorare a cifrei de afaceri, in special in domeniul produselor utilizate in industriile auto, petrochimica, agricultura si in cea a materialelor de constructii. "Romania se afla printre primele tari din Europa Centrala din punct de vedere al vanzarilor BASF, veniturile locale reprezentand 12,53% din cele ale intregului grup in aceasta regiune. Cresterea prognozata pentru 2010 se va datora atat diversificarii gamelor de produse livrate pe piata romaneasca si parteneriatelor dezvoltate pe plan local, cat si investitiilor in capitalul uman si in resurse", a declarat Luminita Teodorescu, director general al companiei. In ceea ce priveste cresterea cotei TVA la 24%, reprezentantii firmei sunt constienti de faptul ca preturile produselor destinate consumatorului final vor reflecta aceasta majorare atat in cazul celor fabricate in tara (aditivii pentru beton), cat si in cazul altor materiale de constructii, importate de BASF Romania si livrate pe piata interna. "Cresterea TVA va afecta, de asemenea, cheltuielile de operare, in cazul in care furnizorii de produse si prestatorii de servicii vor majora preturile practicate. In mare parte, insa, in tara noastra sunt livrate materiale fabricate in Ludwigshafen (Germania), Antwerp (Belgia) sau Tarragona (Spania). Unitatile au un grad ridicat de complexitate si ofera avantaje atat din punct de vedere al costurilor de operare, cat din cel al eficientei activitatii, aceasta reflectandu-se in pretul final", a precizat managerul BASF Romania.
Se mizeaza pe inovatie pentru mentinerea competitivitatii
Pentru mentinerea unor preturi competitive, BASF mizeaza pe inovatie (la nivelul proceselor de productie si al materialelor fabricate), aceasta generand eficienta si crestere sustenabila. "Prin inovatii ne cream permanent avantaje competitive. Vom continua promovarea si dezvoltarea produselor BASF, care inglobeaza tehnologii de ultima generatie si constituie baza realizarii unor produse avand caracteristici speciale, care sa aduca preturi competitive si valoare adaugata", a mentionat Luminita Teodorescu. La nivel global, pentru a sustine aceasta abordare, grupul BASF intentioneaza sa mentina bugetul de cercetare la nivelul anilor anteriori, respectiv la o valoare de 1,38 miliarde euro. In Romania, pe piata constructiilor, compania livreaza si materiale pentru societatile care activeaza in domeniul executiei de drumuri si poduri. Astfel, firma asigura aditivi si materiale auxiliare pentru betoane, mortare si ciment. De asemenea, BASF ofera solutii inovatoare pentru diverse probleme, un exemplu in acest sens fiind constituit de pavajele care utilizeaza poliuretanul amestecat cu nisip grosier sau pietris. Acestea sunt ideale pentru terenurile aflate in pericol de erodare, putand fi utilizate in locul betonului sau gudronului. Principalul avantaj este constituit de faptul ca utilizarea unei cantitati mari de pietre de diferite dimensiuni creeaza cavitati conectate ce impiedica ermetizarea pavajului fata de solul substrat. Avand in vedere faptul ca acest invelis poros este permeabil, solul poate prelua aproximativ 4.000 de litri de apa / mp in fiecare ora, prevenind formarea de balti si de gheata.
Preocupare pentru reducerea emisiilor cu efect de sera
BASF dezvolta si lanseaza pe piata produse care contribuie la economisirea energiei si a resurselor, precum si la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in atmosfera. Printre acestea se afla materiale din polistiren si poliuretan, care sunt utilizate in fabricarea spumelor izolante pentru cladiri. De asemenea, concernul a lansat pe piata produse «inteligente» (cu schimbare de faza). Incorporate in tencuiala sau in panourile pentru pereti de gips, acestea pot fi utilizate ca o alternativa pentru sistemele de aer conditionat, contribuind la reducerea costurilor de intretinere si economisire a energiei. Mai mult, pigmentii negri din invelisul acoperisurilor (care absorb putine radiatii solare infrarosii) previn incalzirea suprafetelor de culoare inchisa. O alta inovatie a BASF este reprezentata de utilizarea unor mixturi speciale in procesul de fabricare a betonului, care pot diminua emisiile de carbon cu pana la 60%. Informatii suplimentare, la www.basf.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter