Intr-un context de piata dificil, in conditiile in care mediul economic de afaceri inca nu a iesit din recesiune si in care piata europeana a constructiilor se situeaza cu 20% sub nivelul din 2007, companiile internationale cu activitati in domeniu si-au reconfirmat obiectivele de crestere cu 3%-5% a vanzarilor in 2014. De asemenea, printre obiectivele acestora se afla majorari importante la nivel organic, concomitente cu imbunatatirea profitabilitatii. Cererea din sector se mentine eterogena in functie de fiecare regiune in parte, din cauza situatiei economico-politice dificile in care se afla mai multe tari. Astfel de dificultati se remarca in Rusia, o piata importanta pentru majoritatea companiilor din Occident, unde consecintele conflictului cu Ucraina ingreuneaza activitatea si creeaza impredictibilitate economica. Pe un trend negativ s-a inscris si activitatea din America de Nord, unde cererea din perioada ianuarie-iunie 2014 s-a situat sub parametrii optimi inregistrati in semestrele anterioare.
Primul semestru din 2014 a reprezentat, cu precadere, o perioada atipica pentru piata nord-americana de constructii, activitatea din regiune fiind influentata negativ inclusiv de cresterea paritatii euro-dolar, in favoarea monedei europene. Totusi, pentru 2014 managerii companiilor estimeaza o imbunatatire treptata la nivelul vanzarilor, in conditiile in care, potrivit datelor Euroconstruct, piata europeana a constructiilor a crescut usor in prima parte a lui 2014 si se estimeaza ca se va majora, in medie, cu 2% pe an in 2014-2016. Totusi, industria de profil se afla, in prezent, la un nivel cu circa 20% sub cel din 2007, ceea ce indica faptul ca un plus de 2% pe an reprezinta o dinamica insuficienta pentru a determina o crestere sustenabila. De asemenea, factorii de decizie din cadrul marilor holdinguri se asteapta ca escaladarea conflictului ruso-ucranian si problemele geopolitice de natura conflictuala din Orientul Mijlociu sa aiba, in continuare, un impact negativ asupra contextului economic actual.