UiPath, companie de Robotic Process Automation si cea mai valoroasa companie fondata de romani, s-a implicat pro-bono in procesarea si validarea cererilor de somaj tehnic pentru a ajuta Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala - ANEPIS sa livreze la timp banii cetatenilor. In acest caz, un robot procesa o cerere in 36 de secunde, in timp ce un om ar fi facut acelasi lucru in 15 minute, a declarat Razvan Atim, manager general UiPath pentru Europa de Est in cadrul EUROSFAT, cel mai mare forum de afaceri europene.
“Ca sa aducem automatizare si sa ajungem la acea debirocratizare pe care cu totii ne-o dorim trebuie sa facem ca Romania sa fie digitala. Apoi, trebuie sa punem procesele pe un flux coerent, fara proceduri de acum 20 de ani, fara aplicatii care nu mai functioneaza pentru ca sunt foarte vechi. Trebuie sa facem un fel de refresh si reset pentru ca apoi sa venim cu automatizare, cu ceea ce automatizarea ne ofera palpabil, cu rezultate masurabile. Vorbim de volume mari de lucru” a spus Razvan Atim.
El a oferit ca exemplu un proiect pe care UiPath l-a implementat pro-bono pentru Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANEPIS) la inceputul perioadei de pandemie Covid-19.
“Acolo am ajutat oamenii din institutie sa trimita la timp ajutorul de somaj tehnic pentru anumite categorii sociale. Era vorba de 110.000 de oameni, iar pentru unii dintre noi cateva sute de lei sunt foarte importanti. Am automatizat pentru a-i ajuta pe angajati cu volumele foarte mari de lucru si sa trimita banii la timp. Deadline-ul era de livare a banilor era de zece zile lucratoare, ceea ce s-a si intamplat, robotul procesand intre 10-15.000 de cereri pe zi. Daca se lucra fiecare cerere manual, angajatului public ii lua 15 minute. Robotului ii lua 36 de secunde. A fost un proiect de suflet, nu am vrut sa cerem bani, am vrut sa ajutam, iar oamenii din institutie ne-au sustinut. Am acoperit 38 de judete din 42. Continuam demersurile, vorbim si cu o a doua institutie mare si cu alte ministere. Un dialog s-a initiat”, a explicat managerul UiPath pentru Europa de Est.